Rus ham petrolünü taşıyan gemiler Boğazlardan geçmeye başladı. Ham petrol taşıyan gemiler deniz sorumluluk sigortası olarak adlandırılan P&I sigortaları olmaması ve Türkiye’nin sigorta teyit mektubu olmadığı için gemilerin geçişine izin vermemesi kriz yaratmıştı. Denizcilik Genel Müdürü, sigorta teyit mektubu vermediği için bekleyen ham petrol yüklü tankerlerin teyit mektubunu verdiğini açıkladı.
#Denizcilik Genel MüdürlüğüSompo Sigorta, üst yönetimindeki görev değişikliklerini açıkladı. Şirkete 21 yıldır kurucu CEO’luk görevini yürüten Recai Dalaş, 1 Ocak 2023 tarihi itibarıyla Sompo Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı görevine atanırken, Mali İşler Genel Müdür Yardımcısı Fahri Uğur, şirketin yeni CEO’su olacak.
#Sompo SigortaTürk P&I Genel Müdürü Ufuk Teker, yapılan düzenleme ile 12 ve üzeri yolcu taşıyan tüm deniz araçlarının zorunlu sigorta kapsamına alındığını belirterek, “Bodrum, Marmaris, Antalya gibi turistik bölgelerdeki tekneler artık sigorta yaptıracak. 1 Mayıs’tan itibaren sigortasız ya da gerekli teminata sahip olmayan tekneler sefere çıkamayacak” dedi.
#Ufuk TekerSerseri mayınlar önce İstanbul Boğazı’na ardından da İğneada açıklarına ulaşınca, gözler sigortaya çevrildi. Karadeniz savaş bölgesi ilan edildiği için tüm sigortalar durdu. Ancak serseri mayınlar yeni bir tartışma başlattı. Peki, mayının gemi ya da teknelere vereceği zararı sigorta karşılar mı?
#MayınTürk Reasürans Genel Müdürü Selva Eren, 20 sigorta şirketinin yanı sıra TARSİM, Eximbank gibi kurumlara da reasürans desteği sağladıkların belirterek, “Kuruluşumuzun birinci yılında yurtdışına giden primin 1 milyar liralık bölümünü ülke içerisinde tutmayı başardık” diye konuştu.
#GazetehaberleriTürk P&I Sigorta Genel Müdürü Ufuk Teker, Gine açıklarında, Türk gemisine yapılan korsan saldırıyı değerlendirdi ve süreci anlattı. Teker, tüm zararın sigortadan karşılanacağını belirterek, kaçırılan 15 personel için de fidye sürecinin hassas yürütülmesi gerektiğini söyledi.
#TÜİKDeniz turizminde yıllardır süren, benim de bu köşeden sık sık dile getirdiğim, özellikle de turizm sezonu açılırken dikkat çektiğim uluslararası boyutta bir sorun, nihayet çözülüyor. Önce, soruna değineyim. Bodrum, Marmaris, Antalya gibi turistik bölgelerimizde 3 bine yakın günlük tur düzenleyen gezi teknesi bulunuyor. Bu tekneler her yıl yerli-yabancı 3.5 milyon turist taşıyor ki, bu sene iyi bir turizm sezonu geçireceğimizden bu sayının 4 milyonu geçeceği söyleniyor. Bu 3.5 milyon turist, yıllardır sigortasız denize açılıyor.
#YazarTurizm gelirlerinin yüzde 20’sinden fazlası deniz turizminden geliyor. Turistlerin denizlerde olası kazalara karşı sigortalı seyahat etmesi için kamu, deniz ticaret odaları ve sigortacılar sezon öncesi denizcilerin ihtiyacı olan sigorta teminatını sağlamak için ortaklaşa çalışma başlattı.
#GazetehaberleriDeniz Ticaret Odası Başkanı Tamer Kıran, yeni açıklanan teşviklerle denizcilikte istihdamın daha da artacağını belirterek, “170 bin kişi limanlarda, 30 bin kişi tersanelerde çalışıyor, 100 bin de gemi adamı var. Diğer alanlarla beraber toplam istihdam 500 binin üzerinde” dedi.
#Tamer KıranTurizm sezonunun açılmasıyla birlikte gezi teknelerinin yüzde 95’inin zorunlu sigortayı yaptırmadıkları tespit edildi. Ulaştırma Müsteşarı Suat Hayri Aka, “12 ve üzeri yolcu taşıyan tekneler sigorta yaptırmadan limandan çıkamaz. 12’nin altı zorunlu değil ama onu da zorunlu yaparız. Bu yaz, sigorta sorununu çözemezsek her şeyi zorunlu hale getireceğim” dedi.
#Noyan DoğanTurizm sezonunun açılmasıyla birlikte gezi teknelerinin yüzde 95’nin zorunlu sigortayı yaptırmadıkları tespit edildi. Ulaştırma Müsteşarı Suat Hayri Aka, “12 ve üzeri yolcu taşıyan tekneler sigorta yaptırmadan limandan çıkamaz. 12’nin altı zorunlu değil ama onu da zorunlu yaparız. Bu yaz, sigorta sorununu çözemezsek her şeyi zorunlu hale getireceğim” dedi.
#Ufuk Teker