Başlıktaki cümle, Avrupa Birliği’nin (AB) geçen hafta aldığı ‘4 Temmuz’dan itibaren Çin’den ithal edilecek elektrikli araçlardaki vergi tarifesini yüzde 38.1’e kadar artırma’ kararının hemen ardından Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı Fatih Birol’dan geldi.
#Avrupa BirliğiTEMSA, otobüs ve midibüs segmentinde, adet bazında satışlarını yüzde 90, ihracatını yüzde 144 artırdı. Tüm ürünlerde toplam satış adeti ise geçtiğimiz yıla göre yüzde 122 yükseldi. Tarihinin ilk elektrikli otobüs satışını İsveç’e yapan şirket, yurtdışına 2021 yılı içinde de 50 elektrikli otobüs satışı gerçekleştirdi.
#TemsaUludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), 26-29 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek Auto Expo Türkiye Kuzey ve Güney Amerika Dijital Fuarı ile Covid-19 salgını sonrası üyelerine yeni ihracat pazarlarının kapısını açmayı ve mevcut ihracat potansiyelini artırmayı planlıyor.
#OtomobilKoç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, "Özellikle belirtmek isterim ki pandeminin yarattığı belirsizlik ortamında ve herkesin yatırımdan uzak durduğu bir dönemde, tarihimizin en büyük otomotiv yatırımını yapıyor olmak Topluluğumuzun ve ortağımızın ülkemize olan inancının en büyük ispatıdır. Bu yatırımla, Kocaeli Fabrikalarımız Türkiye’nin, bataryası dahil ilk ve tek elektrikli araç entegre üretim tesisi haline gelecek." dedi.
#Ford OtosanKoç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç “Var gücümüzle çalışmaya, elimizi taşın altına koymaya devam ediyoruz. Ford Otosan ile Türk özel sektörünün en büyük yatırımlarından birini yapacağız. 21 milyar lirayı aşacak, 10 yıl sürecek bu yatırım ‘ileriye dönük stratejik bir atılım." dedi.
#Ali KoçYaz aylarının gelmesiyle birlikte otomotiv sektöründe de havalar ısınıyor. Haziranda satışlar 10 yılın ortalamasını yakalarken, yılın ikinci yarısında beklenti rakamların daha da büyümesi. Özellikle filo kiralama şirketlerinin alımları ciddi bir orana sahip oldu. Otomotiv ihracatı iki aylık aradan sonra yeniden 2 milyar doların üzerine çıktı.
#GazetehaberleriBorusan Holding’de ocak ayında CEO’luk koltuğuna oturan Erkan Kafadar, “Salgınla beraber tedarik zincirlerinde ciddi bir yeniden yapılanma ihtiyacı oldu. Türk otomotiv sektörü güçlü bir yapıda ve bu süreçten güçlenerek çıkacak ama sektör 60 yılda yaşadığı gelişmeyi 10 yılda yaşayacak” diyor.
#GazetehaberleriAlmanya 4 milyar 373 milyon dolarla ilk sırada yer alırken diğer 9 ülkeye 1 milyar 39 milyon ile 3 milyar 430 milyon dolar arasında ihracat yapıldı. Hollanda, 1 milyar doların üzerinde dış satım yapılan ülkeler arasına geçen sene katıldı.
#OtomotivKentte kurulu Ford Otosan, Hyundai Assan, Honda Türkiye ve Anadolu Isuzu'nun tesislerinde geçen yıl 613 bin 718 araç üretim bandından indirildi. Hafif ticari araçlarda Türkiye'nin üretim ve ihracat üssü olan kentte, bu dönemde üretilen her 100 araçtan 87'sinin varış noktası yurt dışı lokasyonlar olarak kayda geçti. Türkiye'den ihraç edilen her 100 araçtan 40'ı Kocaeli'deki fabrikalardan çıktı. Kocaeli'deki iki ayrı fabrikada Transit, Custom ve Courier modellerinin üretimini yapan Ford Otosan, bu dönemde hem üretim hem de ihracat kategorisinde ilk sırada yer aldı.
#İhracatGeçen yıl ihracatta Cumhuriyet tarihinin rekorunu kıran Türk otomotiv sektörünün 1 milyar dolar ve üzerinde dış satıma ulaştığı ülke sayısı önceki seneye göre 7'den 9'a yükseldi. Almanya 4 milyar 752 milyon dolarla ilk sırada yer alırken, diğer 8 ülkeye 1 milyar 112 milyon ile 3 milyar 268 milyon dolar arasında ihracat yapıldı. Hollanda, 905 milyon dolarla en fazla ihracat yapılan 10. ülke oldu.
#Otomotiv SektörüTürk otomotiv sektörünün ihracatı, ocak-haziran döneminde toplamda yüzde 14,5 artarken, AB ülkelerinde yüzde 15,37 büyüdü. Yılın ilk yarısında 16,4 milyar dolar olarak gerçekleşen sektör ihracatının 12,9 milyar dolarlık kısmı AB ülkelerine yapıldı. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik: "Toplam ihracatımızın yüzde 79'u, neredeyse 5'te 4'ü AB ülkelerine yapıldı. AB ülkelerine ilk 6 aydaki ihracat artışımız gayet memnun edici seviyede oldu."
#OtomotivSON yıllarda bildiğiniz gibi Türkiye’de otomobil satışlarında ağırlığı ‘filo şirketleri’ aldı. Yani perakende de otomobil satışları düşerken, filo oranları yüzde 60’ları aştı, bazı markalarda yüzde 70’leri bile geçti. Bir bakıma otomobil pazarını son 3-4 yıldır filo şirketleri domine ediyor. Şirketler satın alma maliyeti yerine kiralamaya dönünce, filonun oranı hızla yükseldi.
#Gino Bottaro