Turizmde sonbahar atağı Almanya pazarından geldi. Turizmciler, Antalya’nın ikinci pazarı olan Almanya’dan eylül ve ekim döneminde rezervasyon yoğunluğu yaşandığını belirtti. Eylül ve ekimde toplam 1 milyonun üzerinde Alman turistin Antalya’ya gelmesini beklediklerini ifade eden sektör temsilcileri, “Fiyatların düşmesi rezervasyon yoğunluğunu artırdı” dedi.
#TurizmTurizm sektöründe Euro 2024 ertesi hareketlenme yaşanıyor. Futbol tutkusu ile tanınan Avrupalı turist şimdi tatile odaklandı. AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, şampiyona sonrası Avrupa pazarının tekrar canlandığını belirterek, “Temmuzun ikinci haftası itibarıyla doluluklarımız yüzde 90’ın üzerine çıktı. Şu anda Antalya’da yüksek bir sezon yaşıyoruz” dedi. Ayrıca Antalyalı otelciler, Yunan adalarının çok ucuz olduğu ve otellerin boş kaldığı yönündeki iddialara da tepki gösterdi ve “Yanlış bir algı yaratılıyor” diye konuştu.
#EURO 2024Otellerde doluluk oranları istenilen seviyede olmayınca son dakika satışlarında indirime gidildi. Bazı oteller erken rezervasyon fiyatlarının da altına düştü. Turizmciler, “Yapılan indirimin erken rezervasyon fiyatlarının altında olmaması gerekiyor. Müşteri memnuniyeti her şeyden önemli” derken tatilciler aradaki farkı geri alabiliyor.
#Erken RezervasyonTürkiye’ye yılda 1 milyon turist getiren Münih merkezli dev tur operatörü FTI finansal krizden çıkamayarak iflas etti. Karar özellikle Antalya’daki turizmcilerde şok etkisi yarattı. Kriz masası kuran turizmciler, şirket üzerinden bu yıl 400 bin rezervasyon yapıldığını ancak ödemelerin gönderilmediğini söyledi. Turistlerin mağduriyet yaşamaması için özel bir operasyon yürütülüyor.
#Alman Tur OperatörüTurizm sektörü nitelikli eleman bulma konusunda sıkıntılar yaşıyor. Personel sorunu yabancı ülkelerden istihdam edilerek çözülmeye çalışılıyor. İstihdamın yanında artan kiralardan dolayı personelin barınma ihtiyacı da çözüm bekleyen konular arasında. Sektör temsilcileri için lojman ihtiyacı gündemde olurken, bazı oteller de konut kiralama yoluna gidiyor.
#TurizmYılın ilk dört ayında 2 milyonun üzerinde turist ağırla-yan Antalya sezona ‘bayram havası’yla başladı. Nevruz, Paskalya, Ramazan bayramlarının ardından Almanya’daki mayıs sonunda Pfingsten Bayramı’na bağlı tatil de etkili oldu. Havalimanındaki dikkat çekici yoğunluk, sokaklara da yansıdı. Turizmciler, Almanya pazarının yüzde 20 büyüdüğünü dile getirdiler.
#TurizmEkonomik bir tatil yapmak isteyen yerli turistin erken rezervasyona ilgisi sürüyor. Aralık ayında başlayan erken rezervasyon kampanyalarında Antalya, Kıbrıs ve Muğla’ya talebin yoğun olduğu ancak tatilcinin bölgeden ziyade kampanyalara göre lokasyon belirlediği görüldü. Turizmciler, bu yıl yurtiçi pazarının iyi bir başlangıç yapmasından memnun.
#Erken RezervasyonRusların bir numaralı tatil destinasyonu olan Antalya’da son zamanlarda oturum izni alınamaması ve yüksek fiyatlar sebebiyle Dubai ve Balkanlar’a yönelme oldu. Turizmciler, Dubai’de Rus sayısının arttığını ancak henüz çok yüksek rakamlara ulaşmadığını belirterek, “Antalya her zaman Rusya’nın bir numaralı turizm destinasyonu. Ancak Rus pazarı 2023’teki gibi kalırsa Almanlar onları geçerek bir numara olabilir” değerlendirmesini yaptı.
#TurizmYaz tatili planları yapılmaya başlandı. Yükselen fiyatlarla karşılaşmak istemeyenler erken rezervasyon kampanyalarını takibe aldı. Bu yıl erken rezervasyonlarda geçen seneye göre yüzde 10’luk bir büyüme bekleniyor. Turizmciler sezonda fiyatların artabileceğini belirtirken “Ruslar da erken rezervasyona yöneldi” diyor.
#Yaz TatiliTurizmin başkenti Antalya’daki oteller, 11 ili etkileyen deprem felaketleri sonrası afetzedelere kucak açtı. Kent genelinde 1 yıldızdan 5 yıldıza, pansiyondan aparta kadar toplam 200 konaklama merkezi, 85 bin afetzedenin barınma, yiyecek ve giyecek ihtiyaçlarını karşıladı.
#AntalyaAKDENİZ Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Kaan Kavaloğlu, Ramazan Bayramı hareketinin sektörün yüzünü güldürdüğünü, otellerin yüzde 90 doluluk seviyesini aştığını söyledi. Kavaloğlu, “2024 turizm sezonunu erken açtığımızı söyleyebilirim” dedi
#TurizmAkdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Kaan Kavaloğlu, Türk turizmini bu yıl nelerin beklediğini, İngiltere, Hollanda, Almanya ve Türkiye’deki fuarlardan aldıkları sinyalleri Hürriyet’e anlattı.
#AKTOB