Güncelleme Tarihi:
Antalya’ya gelen turist sayısının bu yıl yeni bir rekor kırabileceğini vurgulayan Kavaloğlu, “Ana pazar sıralamasında birinci sırada Almanlar ikinci sırada Ruslar yer alır. Üçüncü pazar yine İngiltere olacak. Ve İngilizler bu yıl 1,5 milyon kişiyi bulacaktır. Totalde ise Antalya bu yıl 17 milyon turist bandını geçer. İsrail turizm pazarı da bizim ilk 10 pazarımız içindeydi ancak bölgede yaşananlar nedeniyle İsrail turizm pazarını tamamen yok sayıyoruz” dedi.
9 GÜN TATİL HAREKETİ ARTIRICAK
Ramazan Bayramı tatilinin 9 güne çıkarılmasının yerli turist hareketini artıracağını belirten Kavaloğlu, değerlendirmelerine şöyle devam etti: “Ramazan Bayramı tatilinin 9 güne uzaması bizim için çok önemliydi. Bu tatil sayesinde ülkenin seçim geriliminden de çıkacağını düşünüyorum. Bu tür tatil kararlarının erken alınması tatil planlaması için çok önemli. Bu karar elbette iç pazarı hareketlendirecek. Ayrıca bu sene kayak tatili yapan misafir hava koşulları nedeniyle kışı dolu dolu yaşayamadı. Kışı tatilsiz geçirenler nedeniyle de Ramazan Bayramı’nın çok hareketli geçeceğini düşünüyorum.
YERLİ TURİST ERKEN ALIP 9’A BÖLÜYOR
Tatil satışlarında kredi kartına taksit uygulaması kesinlikle kaldırılmamalı. Çünkü özellikle iç pazarda taksitli tatil satışı çok fazla. Biz bunu detaylıca araştırdık, raporladık. Tatilci erken rezervasyonunu yapıyor bunu da 9 ya da 6 taksite bölüyor. Kredi kartındaki taksit uygulaması turizm harcamaları için çok değerli. Eğer böyle bir kısıtlama gelirse turizm olumsuz yönde etkilenir. Şöyle de bir şey var; iç turizm eskiden temmuz-ağustos ayına sıkışırdı. Şimdi ise erken rezervasyon hareketi başladı. Öyle bir kitle oluştu ki aynı Avrupalı gibi işi biliyor. Kasım ayında tatil satın alıyor yüzde yüze ulaşan fiyat avantajı yakalıyor. Biz bu çekincelerimizi ilgili tüm kurumlarla paylaştık.
ADA İSTEYEN KKTC’YE GİTSİN
Yunanistan’la ilgili alınan kapıda vize uygulaması siyasi değil ticari bir karar. Yunanlı turizmciler kendi hükümetlerine bu konuyla ilgili baskı yaptılar. Çünkü Türkiyeli turist onlar için çok değerli, çok önemli. Ama bu iş farklı bir noktaya gitti. Siz Yunanistan’da Türkiye ile ilgili bir kampanya yapabilir misiniz? Mümkün değil. Ben bu konuda biraz milliyetçi olmaya davet ediyorum. Madem ada turizmi yapmak istiyorsunuz Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gidin. Her şey dahil sistemi Yunanistan’dan 10 kat daha iyi uygulanıyor orada. Yunanistan’daki fiyatlarla Bodrum kıyaslanıyor. Bu doğru bir bakış açısı değil. Yunanistan hareketi Antalya’yı etkilemez ama Ege’yi etkiler.
İSPANYA VE FRANSA ŞIMARDI
Türkiye’nin turizmde 2 rakibi var. İspanya ve Fransa. Bu iki ülkede turizm şımarıklığı oluşmuş durumda. Neden? Çünkü bizim bu son 2 yılda elde ettiğimiz geliri bunlar yaklaşık 15-20 yıldır elde ediyor. Biz ise maraton koşuyoruz, rakiplerimizi geçmeye çalışıyoruz. İlk 5’in içerisinde de varız. Rakiplerimizde sistem de değişiyor. Fransa-İspanya her şeyin ekstra olduğu bir sisteme geçiyor. Neredeyse sahile yiyecek, içecek servisi yapmamaya kadar gidiyor. Ama buna rağmen tercih ediliyorlar. Bu yaklaşımı iyi araştırmak lazım. Biz de buna bakarak Türkiye ile ilgili olan algı metodolojisini değiştirmeye yönelik çok ciddi bir çaba içerisindeyiz.”