Triger zinciri tüm araçların motor ekipmanlarından bir tanesidir. Bu kayış sayesinde motorun ateşlemesi yani çalışması ile hava ve yakıt sirkülasyonun elde edilmesi sağlanmaktadır. Peki, triger zinciri nasıl olur ve nasıl tanımlanır? Bu zincir kopar mı? Triger zincirinin ne zaman değişmesi gerekir? İşte, araç motorlarında kullanılan triger zinciri yada triger kayışı hakkında detayları derledik.
#Triger ZinciriTriger kayışı bazı araçların motorlarında yer almaktadır. Triger kayışının olmadığı araçlara ise bunun yerine aynı görevi gören zamanlama zinciri yer almaktadır. Bilindiği gibi motor bir aracın kalbi yerine geçen en önemli parçadır. Dolayısıyla motordaki ürünler de bir hayli önemli hale gelmektedir. Triger kayışı nedir, neden kopar ve ne zaman değişir, triger kayışı değişimi nasıl yapılır ve ne kadar sürer detayları ile derledik.
#Triger KayışıMarş bastığı halde arabanın çalışmamasının başlıca sebepleri; yakıt sistemi ve ateşleme sistemidir dizel ve benzinli araçlarda farklılık gösterebilir. Benzinli araçlarda buji, buji kablosu, bobin en önemli faktörlerdir. Dizel araçlarda ise yakıt yeterli basınca gelmiyorsa araç çalışmayabilir. Bir diğer etken ise aracımızın elektronik parçalaradır. Bunlar; eksantrik okuyucumuz, krank okuyucumuz, boğaz kelebeğimiz, mazot filtremizdir. Seyir halinde giderken aracımızın stop etmesi ve marşa bastığımız halde çalışmaması durumunda bunu devam ettirmek araca zararlıdır. Aracımızın triger kayışı veya motor zinciri kopmuş olabilir.
#HtvprogramlarAraç bakımı belli kilometre aralıklarıyla ve her sene yapılması gereken bir işlemdir. Araç bakımında orijinal parçaların kullanılmasına dikkat etmemiz gerekmektedir. Bununla birlikte, aracımız servise gittiğinde ön takım, arka takım, ön fren, arka fren kontrolü mutlaka yapılmalıdır. Servisten sonra mutlaka ayrıca aracı rot balans yaptırırsak aracımızın lastik ömrünü uzatır ve güvenli bir yolculuk yapmamızı sağlar. Aracımızın bakımı yapılırken mutlaka aracımızın antifiriz sıvısını kontrol ettirmemiz faydalı olacaktır. Motor arızalarının yüzde 60’ı antifiriz sıvısının eksikliğinden veya kaybından oluşmaktadır. Hafif bakımda yapılanlar; motor periyodik bakımı, filtreler, ön balatalardır. Ağır bakımda ise motor zinciri ve triger kayışı kontrol ettirilmelidir.
#Htvprogramlar