Güncelleme Tarihi:
Bu yılın 11 ayında 435 bin 306 adetlik satış rakamına ulaşan otomobil pazarı, aralık ayında satışların mali krizle birlikte yüzde 70-80 oranında gerilemesine rağmen, yıl sonunda tarihinin rekorunu yakalayacak.
Kasım ayında patlak veren mali kriz nedeniyle faizlerin yükselmesi ve bankaların kredileri dondurması, satışları bıçak gibi kesti. Mali kriz ve aralık ayındaki uzun tatil olmasaydı, otomobil satışlarının 480 binli rakamlara ulaşması bekleniyordu. Ancak, otomobilciler aralık ayında bekledikleri satışları gerçekleştiremeyecekler, ama otomobil pazarının yeni rekora ulaşması için 7 binin üzerinde satış yapması yeterli olacak. Otomobil satışları, 1993 yılında 442 bin adetlik satışa ulaşarak, tarihinin rekoruna imza atmıştı.
Ocak-kasım aylarında otomobil satışları yüzde 79.9 artarken, ithalatın pazar payı da yüzde 55.2 oldu.
Otomotiv Sanayii Derneği verilerine göre, otomobil satışları geçen yılın aynı döneminde 241 bin 933 adet iken, bu yıl 435 bin 306 adete yükseldi.
Söz konusu dönemde yüzde 46.5 artışla yerli otomobil satışları 194 bin 337'e yükselirken, ithal otomobil satışları da yüzde 120.3 artışla 240 bin 696 adete ulaştı. Otomobil satışlarında, ithalatın pazar payı 2000 yılı Ocak-Kasım döneminde yüzde 55.2 oldu. Bu rakam geçen yılın aynı döneminde yüzde 45.1 olarak gerçekleşmişti.
Doğu Bloku ülkelerinden yapılan otomobil ithalatı yüzde 139 artarken, AB ülkelerinden yapılan otomobil ithalatı yüzde 132, Uzak Doğu ülkelerinden yapılan otomobil ithalatı ise yüzde 5 oranında artışgösterdi.
HAFİF TİCARİ ARAÇLAR
Yılın 11 ayında, toplam hafif ticari araç satışları yüzde 81.2 artarak, 145 bin 293 adet olarak gerçekleşti. Yerli ticari araç satışları yüzde 65.5 artarak, 71 bin 462 adete ulaşırken, ithal hafif ticari araç satışları da yüzde 99.7 artarak 73 bin 831 oldu. Hafif ticari araç satışlarında ithalatın pazar payı yüzde 50.8 oldu. 2000 yılı Ocak-Kasım döneminde AB ülkelerinden yapılan hafif ticari araç ithalatı yüzde 135 artarken, Uzak Doğu ülkelerinden yapılan ticari araç ithalatı yüzde 64, Doğu Bloku ülkelerinden yapılan ticari araç ithalatı da yüzde 58 arttı.
Yeni Pathfinder'ın gücü 240 beygire yükseldi
Arazi araçları pazarında Terrano, Pathfinder, Qx4 ve Patrol modelleri bulunan Nissan Otomotiv, yenilenen Pathfinder ile 4x4 pazarında daha da güçlendi. Kaz dağlarında düzenlenen bir toplantıda tanıtılan 2001 model Pathfinder'ın özellikle motorunda yapılan yenilikler aracın kendi sınıfındaki en güçlü 4x4'lerden biri olmasını sağlamış.
3.3 litrelik bir motor hacmine sahip 2000 model Pathfinder'da 170 beygir gücü elde edilirken, motor hacmi 3.5 litreye çıkarılmış. Motorda gerçekleştirilen bu 200 cc'lik fark Pathfinder'a 70 beygir gücü sağlamış ve aracın beygir gücü 240'a yükseltilmiş. Revizyona uğrayan bu yeni motor 24 subablı ve V6 tipinde. 2001 Pathfinder'da motor, değişken subab trigeri sayesinde yüksek devirlerde maximum tork, motor hızı arttıkça da maksimum güç üretiyor. Ayrıca değişken hava emiş sistemi de manifolddaki hava akımını otomatik olarak değiştiriyor. Yeni Pathfinder'da sık sık yenilenmesi gereken lastik triger kayışı yerine, bakım gerektirmeyen çelik triger zinciri kullanılmış. Distribütör gibi bazı mekanik parçaların yerini ise elektronik elemanlar almış. Yeni Pathfinder hareket halinde iken ve 80 kilometrenin altındaki hızlarda 2 çekerden 4 çekere geçebiliyor.
67 bin dolar anahtar teslim fiyatı ile satışa sunulan yeni Pathfinder'da güvenlik ve konfora da önem verilmiş. 50'den fazla güvenlik unsurunun bulunduğu Pathfinder'ın standart donanımında bulunan özelliklerden bazıları şunlar: ABS, kilitli diferansiyel, otomatik 4 çeker, sürücü,yolcu ve yan hava yastıkları, Cruise control, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, direksiyondan kontrollü radyoteyp ve cd changer, deri döşeme, ahşap görünümlü kaplama, dijital pusula, elektrik kumandalı sunroof, yan basamaklar, hafızalı sürücü koltuğu, Ev içi ışıkları gibi radyo sinyalleri ile çalışan sistemleri uzaktan kumanda edebilme özelliği ön sis farları. Ömür KIRBAŞLI
Yeni BMW M3 Cabrio baharda yollara çıkıyor
BMW M3 Coupe'nin otomobil pazarında çok başarılı bir başlangıç yapmasını takiben, BMW'nin ikinci M3 versiyonu olan, üstü açık, dört kişilik spor aracı yeni M3 Cabrio, 2001 yılının baharında pazara sunulacak. A pilonuna kadar M3 Coupe ile benzerlik gösteren M3 Cabrio, aslında her açıdan son derece benzersiz. Gözalıcı yan cephesi ve Cabrio sınıfına özgü atletik ve güçlü yapısı, yeni M3 Cabrio'ya hareket halinde daha alçak ve geniş bir görünüm hissi veriyor. Yeni M3 Cabrio, BMW M3 sınıfının tipik özelliklerini sunuyor: 343 beygir güce sahip yüksek hızlı atmosferik motor, mükemmelleştirilmiş M süspansiyon, yeni değişken M diferansiyel kilit, yüksek performanslı frenler.
Ayrıca yeni M3 Cabrio, entegre edilmiş emniyet kemeri sistemi, ayarlanabilen spor koltukları, otomobili daha fonksiyonel kılan açılır tavanı ve optimum gövde mukavemetinin sağladığı üstün güvenlik seviyesi ile takla güvenlik sistemini de standart olarak sunuyor.
Kendi sınıfında zaten çok başarılı olan önceki versiyonu ile karşılaştırıldığında, yeni M3 Cabrio daha sofistike bir iç alan sunuyor. Maksimum hızı 250 km. olan M3 Cabrio, 5.5 saniyede 100 km.'ye ulaşıyor. 4.'üncü viteste 80-120 k'ye 5.9 saniyede ulaşan M3 Cabrio, 100 km'de 12.1 litre yakıt tüketiyor.
Audi A2'ye Avrupa Alüminyum ödülü
AUDI AG'nin tamamen alüminyum gövdeden ürettiği A2 modeli Avrupa Alüminyum 2000 ödülüne layık görüldü. Audi A2, Audi Ag'nin 1994 yılında A8 modelinden sonra Audi Uzay Kafesi tekniğiyle üretilen ikinci modeli olma ünvanını taşıyor.
Ödül Hollanda Alüminyum Merkezi tarafından Avrupa Alüminyum Birliği (EAA) desteğiyle veriliyor. Uluslararası alüminyum uzmanlarından oluşan jüri üyeleri Audi A2'yi ‘‘Üretim tekniğinin sanata dönüştüğü, konseptinden performansına ve ekonomik yakıt tüketimine kadar hafif bir otomobil olarak nitelendiriyor. A8'den sonra A2 Audi'nin alüminyum gövde ile üretilen ikinci modeli. A8'in günlük üretimi yaklaşık 80 adetken Audi A2'nin günlük üretimi 300 rakamına ulaşıyor ve üretimde otomasyon kullanıyor.
Audi AG'nin otomotiv tasarımında kaydettiği gelişmelerin en önemlilerinden biri de Audi Uzay Kafesi. Audi Space Frame (ASF) otomobil tasarımına getirilen yeniliklerin ‘‘ek ağırlık’’ anlamına gelmediğini kanıtlıyor. ASF tüm yüzey parçaları birbiriyle birleşik bir şasi konstrüksiyonu.
Kia'dan indirim
KIA, Türkiye pazarına girişin 10'uncu yılını kutlarken ürünlerinden 3.3 milyar lirayı bulan indirimler başlattı. Kasım ayı fiyat listesinden üzerinden indirim yapan Kia, binek otomobiller ile ticari araçlara 700 milyon liradan 3.3 milyar liraya varan avantajlar sunuyor. Kampanya ile enjeksiyonlu motor, hidrolik direksiyon, merkezi kilit ve elektrikli cam gibi zengin bir donanım listesine sahip Pride'ın fiyatı 5.5 milyar liraya iniyor.