Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi’nden (ZBEÜ) Prof. Dr. Şenol Hakan Kutoğlu, Marmara’daki en gergin segmentin Tekirdağ segmenti olduğunu belirterek, “Yaklaşık 50 kilometre boyu olan Tekirdağ segmenti tek başına kırılırsa; 7- 7.1 büyüklüğünde deprem üretebilir. Ama 2 parça aynı anda kırılırsa o zaman 7.4 büyüklüğünde bir deprem karşımıza çıkar. 3 segmentin kırılması durumunda 7.6’lık bir depremle karşılaşabiliriz. Çok yakın bir ihtimal değil ama Ganos Fayı da onunla kırılırsa, 4 kol birden kırılırsa; o zaman depremin 7.8 büyüklüğüne kadar ulaşması mümkün” dedi.
#ZBEÜZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi'nden (ZBEÜ) Prof. Dr. Şenol Hakan Kutoğlu, Marmara'daki en gergin segmentin Tekirdağ segmenti olduğunu belirterek, "Yaklaşık 50 kilometre boyu olan Tekirdağ segmenti tek başına kırılırsa; 7- 7.1 büyüklüğünde deprem üretebilir. Ama 2 parça aynı anda kırılırsa o zaman 7.4 büyüklüğünde bir deprem karşımıza çıkar. 3 segmentin kırılması durumunda 7.6'lık bir depremle karşılaşabiliriz. Çok yakın bir ihtimal değil ama Ganos Fayı da onunla kırılırsa, 4 kol birden kırılırsa; o zaman depremin 7.8 büyüklüğüne kadar ulaşması mümkün" dedi.
#Prof. Dr. Şenol Hakan KutoğluZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi'nden (ZBEÜ) Prof. Dr. Şenol Hakan Kutoğlu, Marmara'daki en gergin segmentin Tekirdağ segmenti olduğunu belirterek, "Yaklaşık 50 kilometre boyu olan Tekirdağ segmenti tek başına kırılırsa; 7- 7.1 büyüklüğünde deprem üretebilir. Ama 2 parça aynı anda kırılırsa o zaman 7.4 büyüklüğünde bir deprem karşımıza çıkar. 3 segmentin kırılması durumunda 7.6'lık bir depremle karşılaşabiliriz. Çok yakın bir ihtimal değil ama Ganos Fayı da onunla kırılırsa, 4 kol birden kırılırsa; o zaman depremin 7.8 büyüklüğüne kadar ulaşması mümkün" dedi.
#DepremYıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Yıldız Teknopark bünyesinde kurulan ‘EVRY’ girişimine ait elektrikli otomobil VERY, 2024’te yola çıkmaya hazırlanıyor. Ön sipariş almaya başlayan Türkiye’nin yüzde 100 yerli ikinci otomobil markasının seri üretimine 2025 yılında başlanacak.
#VERYKuzey Anadolu Fayı’nın kırılmayan 2 segmenti olduğunu ve bu durumun Marmara ve Doğu Anadolu Bölgesi’ni tehdit ettiğini kaydeden Neotektonik ve Deprem Uzmanı Prof. Dr. Haluk Selim, beklenen İstanbul depreminin 2026’ya kadarki süreçte gerçekleşebileceğini söyledi. Selim, İstanbul’un Anadolu Yakası’ndaki yapıların yüzde 40, Avrupa Yakası’ndaki yapıların ise yüzde 60 ölçeğinde risk taşıdığını söyleyerek kentsel dönüşüm projelerinin önemini vurguladı.
#Kuzey Anadolu FaySon dakika haberi.. Kuzey Ege'de depremlerin devam ettiğine dikkat çeken Dokuz Eylül Üniversitesi'nde (DEÜ) Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi (DAUM) Müdürü ve Jeoloji Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Hasan Sözbilir, Ganos fayı üzerinde 1912'den beri, Yedisu segmentinde ise 1944'ten bu yana deprem olmadığını söyleyerek, Tekirdağ ve Balıkesir'i etkileyebilecek yıkıcı depremlere karşı uyardı.
#Deprem Araştırma Ve Uygulama MerkeziKUZEY Ege'de depremlerin devam ettiğine dikkat çeken Dokuz Eylül Üniversitesi'nde (DEÜ) Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi (DAUM) Müdürü ve Jeoloji Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Hasan Sözbilir, Ganos fayı üzerinde 1912'den beri, Yedisu segmentinde ise 1944'ten bu yana deprem olmadığını söyleyerek, Tekirdağ ve Balıkesir'i etkileyebilecek yıkıcı depremlere karşı uyardı.
#Prof. Dr. Hasan Sözbilirİzmir Dokuz Eylül Üniversitesi'nin Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi (DAUM) Müdürü Prof. Dr. Hasan Sözbilir, Tekirdağ'ın Marmara Ereğlisi ilçesi açıklarında meydana gelen 4.2 büyüklüğündeki depremle ilgili açıklama yaptı. Sözbilir, depremin, beklenen İstanbul depreminin 'Kumburgaz segmenti' adı verilen parçası üzerinde meydana geldiğini, ana fayın hareket etmediğini söyledi.
#İzmirMarmara Denizi'nde 4,2 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Tekirdağ'ın Marmaraereğlisi ilçesinin 18,87 kilometre açığındaki sarsıntı, İstanbul ve çevre illerde de hissedildi. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının (AFAD) internet sitesinde yer alan bilgiye göre, saat 16.38'de Marmara Denizi'nde 4,2 büyüklüğünde deprem kaydedildi. Tekirdağ'ın Marmaraereğlisi ilçesinin 18,87 kilometre açığındaki sarsıntının, deniz yüzeyinin yaklaşık 6,83 kilometre derinliğinde oluştuğu belirlendi.
#İstanbulTürk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Jeoloji Mühendisleri Odası Balıkesir İl Temsilci Yardımcısı Aysun Aykan, "1000 yılda bir kırılması gereken Balıkesir-Gökçeyazı fay segmenti, 2000 yıldır kırılmamış. Her an kırılabilir. Balıkesir’in deprem tehlikesi İstanbul’dan daha yüksek" dedi.
#Balıkesirİstanbul, salı günkü 4.6’lık ‘hatırlatma’dan sonra bu kez şiddetli bir deprem korkusu yaşadı. Silivri’de yaşanan 5.8 büyüklüğündeki depremde Avcılar ve Sarıyer’de minareler yıkıldı, 172 binada hasar oluştu. İkisi ağır 28 kişi yaralandı. Uzmanlar art arda gelen sarsıntılar için “Bugüne kadar görülenlerden farklı” yorumu yaptı.
#İstanbulİstanbul dün Marmara Denizi Silivri açıklarında meydana gelen 4.6 büyüklüğündeki sarsıntıyla yeniden deprem korkusunu hatırladı. Bazı okulların tedbir amacıyla boşaltıldığı depremde hasar meydana gelmezken uzmanlar “İstanbul büyük depreme hazırlıklı olmalı” uyarısında bulundu.
#İstanbulBoğaziçi Üniversitesi, İTÜ ve Ankara Üniversitesinden bilim insanları İstanbul ve çevresinde tarih boyunca yaşanmış önemli depremleri inceledi. Uzmanların hazırladığı senaryoya göre, İstanbul'un hemen güneyinde yer alan Kuzey Anadolu Fayı'nda doğudan batıya doğru sırasıyla 7,5, 7,4 ve 7,2 büyüklüğünde depremler bekleniyor.
#İstanbul Depremiİstanbul'da merkez üssü Büyükçekmece ve derinliği 13 km olan 3.8 büyüklüğünde bir deprem oldu. Deprem profesörü Ahmet Ercan, İstanbul sallandıktan bir kaç dakika sonra hurriyet.com.tr'ye açıklama yaptı. Ercan, depremlerin genelde 5-10 km derinlikte olduğunu belirterek, ''O bölgede 13 km derinlikte depremin olması beklenen olası büyük depremin de 13 km derinlikte olabileceğinin işareti olarak algılanabilir. Daha derinde büyük bir depremin olabileceği düşüncesi de yıkımın daha az olmasına neden olabilir. Bu açıdan ben bu durumu iyi haber olarak değerlendiriyorum'' dedi.
İTÜ Maden Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Naci Görür, Adalar'ın Marmara Denizi tabanında geçen yıl yapılan deniz altı araştırma sonucunda Çınarcık ve Tekirdağ çukurluğunda gaz ve sıvı çıkışı olmasına karşın Adalar'ın güney batısından başlayıp orta Marmara çukurluğuna kadar yaklaşık 70 kilometrelik fay hattında gaz ve sıvı çıkışı tespit etmediklerini belirterek, “Muhtemelen bu bölüm çok riskli” dedi.
İT? Maden Fakültesi ?ğretim ?yesi Prof. Dr. Naci Görür, Adalar'ın Marmara Denizi tabanında ge?en yıl yapılan deniz altı araştırma sonucunda Çınarcık ve Tekirdağ ?ukurluğunda gaz ve sıvı ?ıkışı olmasına karşın Adalar'ın güney batısından başlayıp orta Marmara ?ukurluğuna kadar yaklaşık 70 kilometrelik fay hattında gaz ve sıvı ?ıkışı tespit etmediklerini belirterek, "Muhtemelen bu bölüm ?ok riskli" dedi.