Stellantis haberleri sayfasında Stellantis hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 107 Stellantis haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Stellantıs çatısı altına girdikten sonra otomotiv sektöründeki büyük mirası nedeniyle geleceği en çok merak edilen markalardan birisi Alfa Romeo’ydu. Ortak üretim stratejisi kapsamında Tonale modeliyle önemli bir satış adedi yakalayan marka, şimdi Junior ile hem satışlarını artırmayı hem de spor otomobil mirasını sürdürmeyi planlıyor.
#StellantısStellantis CCO’su Ayça Furth, beyaz yakalıların yerini artık altın yakalıların alacağını belirterek, “Her seviyede liderliği üstlenen, yaratıcı düşünen ve başarı için değişik yol ve yöntemleri derin uzmanlıkla zorlayan yeni bir iş gücüne ihtiyaç var. İşte ben bu yeni iş gücüne altın yakalı diyorum. Bu profil çok yakında parayla pulla istihdam edilemez bir ekonomik özgür güce dönüşecek. Yarının altın yakalısı iş hayatının dönüşümünde gönüllülük gösterecek. İstihdam edilmeyecek ama faydanın parçası olması için ikna edilecek” diye konuştu.
#StellantisElektrikli araçların yollardaki sayısı her geçen gün artıyor. Günümüzde araçların çoğunluğu özel kablolar aracılığıyla şarj edilirken, gelecekte bu alternatiflerin çoğalması bekleniyor. Son dönemlerde üzerinde en çok çalışan alternatifler ise hızlı pil değişim merkezleri, kablosuz şarj ve robotik şarjlar. İşte elektrikli şarj altyapılarının geleceği.
#Elektrikli AraçTOFAŞ’ın Bursa fabrikasında ürettiği Fiat Doblo’nun üretimi İspanya’ya kaydırıldı. 2021 yılında iki büyük otomotiv devi FCA ile PSA’nın birleşmesiyle kurulan Stellantis Grubu, Doblo’nun 5’inci neslinin 2023 yılının başından itibaren İspanya’daki Vigo fabrikasında üretileceğini duyurdu. 22 yıldır üretimi Bursa’da gerçekleşen Doblo’dan bugüne kadar 2 milyon adedin üzerinde üretildi ve bu üretimin yüzde 75’inden fazlası dünyanın 80 farklı ülkesine ihraç edildi.
#TOFAŞDünya otomotiv sektörü, yaşanan teknolojik dönüşüm ile birlikte daha fazla şirketin bir araya gelerek projeler yaratmasına olanak tanımaya başladı. Google, Apple, Foxconn gibi firmalar otomotivin geleceği için çalışıyor. Ford, Google ile bir anlaşma imzaladı. Son günlerde gündeme gelen Apple Car projesinde ise Hyundai ve Kia ile yapılan görüşmelerin askıya alındığı açıklandı. 6 farklı otomotiv firmasının bu proje için görüşmelerde olduğu söyleniyor. Otomotiv sektörünü sarsan ‘çip krizi’ ise büyümeye devam ediyor. Son olarak Stellantis de üretime ara verdi.
#GazetehaberleriGeçen yıl 3 bin 500’ün üzerinde adetle global satışlarda dördüncülüğe yükselen DS Automobiles Türkiye, 2024 yılında servis yatırımlarına odaklandı. DS Automobiles Türkiye Genel Müdürü Selim Eskinazi, “Son iki yılda araç parkımızı 8 bin 500 adede çıkardık. 2024 yılında servis noktalarımıza ciddi yatırımlar yapıyoruz. Emekleyerek başladık şimdi yürüyoruz. DS Automobiles olarak butik bir hedef kitlemiz var. Butik kalarak büyümeye devam edeceğiz” diye konuştu.
#DS AutomobilesÖzellikle otomotiv sektörüne yönelik verdiği lojistik hizmetlerle farkındalık yaratan Erkport’un Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Yaşayan, 20-25 günlük teslimatların konuşulduğu sektörde bu süreyi 4 günlere indirdiklerini söylüyor. Yaşayan, orta boy gemilerle dört lokasyonda hızlı bir hizmet verdiklerini anlatıyor ve ekliyor: “2025’te hem gemi sayımız hem de hat sayımızı artırmayı hedefliyoruz.”
#1Delphi, İzmir’de Ege Serbest Bölgesi’nde kurulu fabrikasında donanımdan gelişmiş yazılım çözümlerine yaptığı yerli üretimle çözümler sunarken, satış sonrası pazarında da yedek parçadan arıza teşhis cihazı ve eğitime kadar uçtan uca, OE seviyesinde çözümler sunduğunu açıkladı.
#DelphiTürkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDStellantıs çatısı altına girdikten sonra otomotiv sektöründeki büyük mirası nedeniyle geleceği en çok merak edilen markalardan birisi Alfa Romeo’ydu. Ortak üretim stratejisi kapsamında Tonale modeliyle önemli bir satış adedi yakalayan marka, şimdi Junior ile hem satışlarını artırmayı hem de spor otomobil mirasını sürdürmeyi planlıyor.
#StellantısGeçtiğimiz yıl Türkiye’yi en büyük üç ana pazarından biri ilan eden Alman Opel, rekabetçi fiyatla gelecek yeni binek modelleri ve yakında Türkiye’de üretilmeye başlayacak ticarileriyle vites yükseltmeye hazırlanıyor. Geçen yıl rekor kıran Türkiye otomotiv pazarının 2024’e de çok iyi başladığının altını çizen Opel CEO’su Florian Huettl, “Şimdi bir yavaşlama işareti görüyoruz ancak bu uzun vadeli stratejimizi etkilemez. Türkiye’nin en popüler Alman markası olmak istiyoruz” dedi.
#OpelOtomotiv sektöründe genel beklenti, pazarın 2024’te yüzde 30-35 daralarak 800 bin adetle kapanması yönünde. Ancak Stellantis bünyesindeki markalar beklentilerin tam aksine en iyimser tabloyu çizerek yılın 1.1 milyon satışla kapanacağını vurgulamayı sürdürüyor. Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Yaptığımız hesaplara göre pandemi döneminden bu yana 300 bin otomobil satın alamamış veya ihtiyacı olan kişi var” dedi.
#Otomotiv SektörüNisan ayını seçim ve bayram döneminin de etkisiyle bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22.3 daralarak 75 bin 919 adetle kapatan otomotiv pazarında gözler tablonun daha net ortaya çıkacağı mayıs ayı satışlarına çevrildi.
#Opel TürkiyeTürkiye’de elektrikli otomobil satışlarının 2024 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık iki kat büyümesi bekleniyor. Markaların Hürriyet ile paylaştığı tahmini satış hedeflerine göre, yıl sonu itibarıyla toplamda 110 bin elektrikli çok rahat satılacak. Diğer markalarla birlikte pazar 120 bin adedi bulacak. Togg’un zirveyi koruması beklenirken tebliğe takılan Çinliler ile satışları çakılan ABD’li Tesla’nın yerini Stellantis Grubu ve Alman Volkswagen alacak.
#Elektrikli OtomobilKüresel ekonomideki daralma sinyalleri, birleşme ve satın alma anlaşmalarına da yansıdı. Branchout Türkiye’nin raporuna göre, 2023’te küresel birleşme ve satın almalar toplam 3.1 trilyon dolarlık hacimle son 10 yılın en düşük seviyesine geriledi. 520 anlaşmanın tamamlandığı Türkiye’de ise birleşme ve satın almalara teknoloji, medya ve telekomünikasyon damga vurdu.
#Branchout TürkiyeYerel seçimden önce bayilerde adeta otomobil kapma yarışı vardı. Neredeyse dört yıldır liste fiyatının altında araç satmayan markalar bazı araç modellerinde yüzde 10’u bulan indirimler yaparken, vatandaşlar belki de 2024 yılının son kredi kampanyalarını kullanmak için zamanla yarıştı. Geçen yıl dayatılan aksesuarlar bu kez hediye olarak verildi. Mart ayında tarihi rekor getirmesi beklenen talebin arkasında 31 Mart seçimlerden sonra enflasyonla mücadele için uygulanması beklenen sıkı para politikası bulunuyordu.
#Otomotiv SektörüGeçtiğimiz yıla damgasını vuran üretken yapay zekâ uygulamaları 2024’ün ortalarından itibaren artık otomobillerde de yaygın olarak kullanılmaya başlayacak. İlk aşamada mevcut sesli asistanların yerini alacak yapay zekâ sürüş alışkanlıklarımızı takip edecek, sesimizi tanıyacak, klima ve koltuk gibi kişisel ayarlarımızı öğrenecek, dinleyeceğimiz müzikleri tahmin edecek ve rota oluşturmada yardımcı olacak. Mevcut asistanların aksine ‘konuşan bir araba’ hissi verecek yapay zekânın gelecekte ise otonom sürüşü kolaylaştırması bekleniyor.
#Skoda Chatgpt2023 yılını bir önceki yıla göre yüzde 39.2 artarak 265 bin 294 adetle tamamlayan hafif ticari araç pazarı, 2024 yılında büyük bir rekabete sahne olmaya hazırlanıyor. Ancak bu rekabet uzun yılların ardından yerli yani Türkiye’de üretilen modeller arasında değil Avrupa’da üretilip Türkiye’ye ithal edilen modeller arasında geçecek. Çünkü, Tofaş’ta Doblo üretimi sona erdi, Fiorino modellerinin üretimi sona ermek üzere. Ford ise Tourneo ve Transit Couirer’in üretimini artık Türkiye yerine Romanya’da satın aldığı Craiova fabrikasında gerçekleştiriyor. Yerlilerin çekildiği pazarda Stellantis Grubu Peugeot Rifter, Opel Combo, Citroen Berlingo ve Fiat Doblo ile Volkswagen ise Caddy’si ile pay arttırmaya çalışacak.
# Ford Transit Courier2023’de otomobil fiyatları sıfırda yüzde 70, ikinci elde yüzde 65’e yakın arttı. Buna rağmen satışlar tarihi rekor kırıp 1.2 milyon adedi gördü. 2024 yılında satışların 750-800 bin adetlere düşerek ‘normal’ seyrine dönmesi bekleniyor. Yeni yılda patlama yapması beklenen elektrikli otomobiller 100 bin adet satışa ulaşabilir. Bu yıl yeni bir araç almak isteyenler ise ilk 6 ayda kredi bulmakta ve yüksek finansman maliyetlerini karşılamakta zorlanacak. Ancak nakdi olanlar için fırsatlar doğabilir.
#2024 YılıStellantis CCO’su Ayça Furth, beyaz yakalıların yerini artık altın yakalıların alacağını belirterek, “Her seviyede liderliği üstlenen, yaratıcı düşünen ve başarı için değişik yol ve yöntemleri derin uzmanlıkla zorlayan yeni bir iş gücüne ihtiyaç var. İşte ben bu yeni iş gücüne altın yakalı diyorum. Bu profil çok yakında parayla pulla istihdam edilemez bir ekonomik özgür güce dönüşecek. Yarının altın yakalısı iş hayatının dönüşümünde gönüllülük gösterecek. İstihdam edilmeyecek ama faydanın parçası olması için ikna edilecek” diye konuştu.
#Stellantis