Pandemiyle değişen dünyada hijyen ürünlerine olan talebin artış göstermesi kozmetik sektörünü de hareketlendirdi. 'Kişisel hijyen, dezenfektan ürünlerinde talep artışının inanılmaz boyutlara ulaştığını' belirten uzmanlar Türkiye'den yapılan ihracatın da hız kesmediğini vurguladı. Ayrıca maske de makyaj ürünleri satışlarını özellikle göz alanında tercih edilmesini sağladı.
#Kozmetik Sektörü43 yıl önce Kemalpaşa’da kurulan Fersan bugün 40 ülkeye ihracat yapıyor. Kurulduğunda bin ton olan yıllık sirke üretimi 22 bin tona, 4 ton olan turşu üretimi 6 bin tona kadar yükseldi. Turşuların yüzde 95’ini ihraç ettiklerini belirten Fersan Yönetim Kurulu Başkanı Gürhan Güven, “Bugün Rusya’dan Japonya’ya kadar 40 ülkede fast food zincirlerinde tüketilen turşular İzmir Kemalpaşa’dan gidiyor” dedi.
#Kemalpaşa2008’de küresel kriz nedeniyle kapatmak zorunda kaldığı e-ticaret sitesinde cilt bakım kremlerine olan ilgiyi fark eden girişimci Yasin Çörekçi, 10 yıl önce kurduğu Sinoz kozmetik markası ile 20 milyon liralık ciroya ulaştı. Yatırımlarda Ar-Ge’nin önemli olduğunu anlatan Çörekçi’nin ürünleri özellikle Afganistan’da büyük ilgi gördü.
#Yasin ÇörekçiKadınların en sık karşılaştığı cilt sorunlarının başında bölgesel kararmalar ve yoğun çabalara rağmen bir türlü giderilemeyen lekeler geliyor. Bitkisel içerikli ürünleri ile kullanıcılarından tam not alan yerli dermokozmetik markası Sinoz, mucizevi etkilere sahip Leke Kremi ve Beyazlatıcı Kremi ile yazdan kalan lekeleri tamamen ortadan kaldırıyor.
#Leke