Sosyal medyada ‘Ev kadınlarına iş verilir’ paylaşımları çoğalıyor. Yapılan bu paylaşımla oltalama ağına düşen vatandaşların kargo ücreti adı altında paraları alınıyor, daha sonra ise bilgileri alınarak kredi kullandırılıyor.
#DolandırıcılıkSosyal medyada ‘Ev kadınlarına iş verilir’ paylaşımları çoğalıyor. Yapılan bu paylaşımla oltalama ağına düşen vatandaşların kargo ücreti adı altında paraları alınıyor, daha sonra ise bilgileri alınarak kredi kullandırılıyor.
#DolandırıcılıkGeçen hafta, Gaziantep’te, Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde gerçekleşen DASK Depreme Dayanıklı Bina Tasarım Yarışması’nda konuşan Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, bu yılın ikinci yarısından sonra zorunlu afet sigortasını getirecekleri açıkladı.
#Mehmet Şimşekİstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından düzenlenen ‘Türkiye’de Sanayinin Sigortalanması-Çözüm Önerileri’ etkinliğinde konuşan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, “Reel sektörde sigorta araçları yeteri kadar benimsenmiyor. Sigortanın sosyal ve ekonomik hayattaki kıymetini daha fazla yaymalıyız” dedi.
#İstanbul Sanayi OdasıCorpus Sigorta Genel Müdürü Murat Şişli, 2024’te sanayi kesimin sigorta fiyatlarının iki, üç kat artacağını belirterek, “Fiyat artışları bölgesine göre değişiklik gösterecek. Depreme daha yakın bir bölgedeki sanayicinin fiyatı ile İç Anadolu’dakinin fiyatı aynı olmayacak” dedi.
#Corpus SigortaYaşanan Kahramanmaraş depremi ile beklenen Marmara depreminin, Türk sigorta pazarına teminat veren reasürans şirketlerini korkuttuğunu belirten sigortacılar, 2024’ün zor bir yıl olacağını, özellikle sanayi ve ticari kesimin sigorta fiyatlarında yüzde 40 artış yaşanacağını söylüyor.
#SigortacılarTürkiye Sigorta Birliği Kahramanmaraş Depremi Raporu’nu yayımladı. Beklenen Marmara depremine yönelik atılması gereken adımlara da yer verilen raporda, “Konut sigortası yaptıranlara emlak vergisinde indirim ve sigortalı işletme sayısını artırmak için zorunlu sigorta uygulamaları getirilebilir” dendi.
#Deprem SigortasıKahramanmaraş merkezli deprem DASK kapsamında yapılan zorunlu deprem sigortasındaki acı gerçeği ortaya çıkardı. Maalesef, milyonlarca vatandaş, sigortaya az prim ödemek için konutunun bedelini düşük gösterdi; bunun bedeli de çok ağır oldu. Şimdilerde bu durumda olan konut sahipleri, DASK’tan az hasar aldıkları gerekçesiyle şikâyet üzerine şikâyet ediyor.
#DepremHazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, Dolmabahçe Çalışma Ofisi'nde, "2022 Yılı Değerlendirmesi 2023 Yılı Hedefleri Programı"nda konuştu. Bakan Nebati "Yüksek büyüme performansımızın etkisiyle 2022 yılında kişi başına gelirimiz 10 bin dolar seviyesini aşacağını öngörüyoruz. Ki bu, Orta Vadeli Program tahmininizin de zerindedir. 2023 yılında da kişi başına gelirimiz inşallah daha da yükselerek 12 bin doların üzerine çıkacaktır" dedi. Bakan Nebati ayrıca "Yılsonu tüketici enflasyonu OVP’de hedeflediğimiz rakamın da altında gerçekleşerek yüzde 64,3 oldu. 2023 yılında enflasyondaki düşüş devam edecektir" sözlerini söyledi.
#Nureddin NebatiRus ham petrolünü taşıyan gemiler Boğazlardan geçmeye başladı. Ham petrol taşıyan gemiler deniz sorumluluk sigortası olarak adlandırılan P&I sigortaları olmaması ve Türkiye’nin sigorta teyit mektubu olmadığı için gemilerin geçişine izin vermemesi kriz yaratmıştı. Denizcilik Genel Müdürü, sigorta teyit mektubu vermediği için bekleyen ham petrol yüklü tankerlerin teyit mektubunu verdiğini açıkladı.
#Denizcilik Genel MüdürlüğüBir süredir Rus ham petrolünü taşıyan gemilerin sigorta sorunu nedeniyle Türkiye tarafından Boğazlarda bekletildiği ve bu durumun da kriz yarattığı tartışması gündemde. Konu sigorta olunca hele de deniz sigortaları olunca kamuoyuna yansımaları da eksik oluyor. Öyle ki, Türkiye gemilerin geçişine izin vermiyor, Avrupa ve ABD de Rus ham petrolünü taşıyan gemiler üzerinden Türkiye’yi sıkıştırıyor şeklinde bir hava yaratılıyor. Doğru, konuyla ilgili bir kriz yaşanıyor. Bu krizi tek cümleyle özetlemek gerekirse; ham petrol taşıyan bu gemilerin zorunlu sigortası olmadığından, sigorta olmadan da hiçbir geminin dünya üzerinde hiçbir limandan çıkıp denize açılamayacağından, Türkiye sigortasız bu gemilerin Boğazlardan geçişine izin vermiyor. Peki, bu noktaya nasıl gelindi? İşte, Rus ham petrolünü taşıyan gemilerin Boğazlarda bekletilmesinin nedeni ve sigorta krizinin altında yatanlar.
#Rus Ham PetrolünüPatlamanın yaşandığı Türkiye Taşkömürü Kurumu’na ait maden ocağında çalışan tüm madencilerin zorunlu sigorta ile sigortalı olduğu ve ocağın sigorta denetimlerinden geçtiği belirlendi. Kaza sonrası sigorta sistemi devreye girdi. Hayatını kaybeden 41 işçinin ailelerine toplam 6.5 milyon TL tazminat ödendi. Sigorta şirketleri son yedi yılda ise meydana gelen maden kazalarında ölen ve sakat kalanlara 13 milyon TL tazminat ödemesi yaptı.
#Türkiye Taşkömürü KurumuHayat sigortalarında yeni düzenleme 1 Haziran’da uygulamaya girdi. Axa Hayat ve Emeklilik Başkanı Olgun Küntay, kalp, kanser gibi hastalığı olanların da hayat sigortası yaptırabileceğini açıkladı. Küntay, pilot ve kabin memurlarının da sigorta kapsamına alındığını söyledi.
#Axa HayatYazacaklarımı, 17 Mayıs’ta, Mersin’de düzenlenen Deniz Taşımacılığı Zirvesi’nde de anlattım, sizlerle de paylaşayım. Son birkaç yıldır deniz ticaretini etkileyen iki önemli gelişme yaşandı. Bunlardan biri Covid-19 pandemisi nedeniyle gemi navlunlarında ve konteyner taşıma fiyatlarındaki artış; bir diğeri ise Rusya, Ukrayna savaşı. Savaşın başladığı ilk günlerde özellikle Karadeniz’de ve Azak Denizi’ndeki Rus ve Ukrayna karasularının yüksek riskli bölge ilan edilmesiyle bölgedeki gemiler limanlardan hareket edemedi ki, kriz halen bitmiş değil devam ediyor.
#MersinTürk P&I Genel Müdürü Ufuk Teker, yapılan düzenleme ile 12 ve üzeri yolcu taşıyan tüm deniz araçlarının zorunlu sigorta kapsamına alındığını belirterek, “Bodrum, Marmaris, Antalya gibi turistik bölgelerdeki tekneler artık sigorta yaptıracak. 1 Mayıs’tan itibaren sigortasız ya da gerekli teminata sahip olmayan tekneler sefere çıkamayacak” dedi.
#Ufuk TekerTürk Reasürans Genel Müdürü Selva Eren, Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın desteği sayesinde savaş nedeniyle yaşanan sigorta krizinin Özel Riskler Yönetim Merkezi’nin devreye girmesi ile çözüldüğünü belirterek, “İlk etapta önceliğimiz ülkemizin öncelikli ihtiyacı olan ürünleri getirtmek” dedi.
#ReasüransSerseri mayınlar önce İstanbul Boğazı’na ardından da İğneada açıklarına ulaşınca, gözler sigortaya çevrildi. Karadeniz savaş bölgesi ilan edildiği için tüm sigortalar durdu. Ancak serseri mayınlar yeni bir tartışma başlattı. Peki, mayının gemi ya da teknelere vereceği zararı sigorta karşılar mı?
#MayınSamsunlu iki kardeşin hikâyesini anlatmama gerek yok sanırım, takip ediyorsunuzdur. Hürriyet Ekonomi Müdürü Sefer Levent ve Hürriyet’ten Musa Kesler bir süredir konunun detaylarını paylaşıyor. Ben yine de kısa bir özet geçeyim. Samsun’da iki kardeş, bir bankanın hesaplarından online işlem yaparak 16 milyar lirayı kendi hesaplarına geçiriyor.
#BankaRusya, Ukrayna savaşı nedeniyle Türkiye’ye ayçiçek yağı ve hububat getirecek gemiler savaş bölgesinde kaldı. Devreye Özel Riskler Yönetim Merkezi girerek, TMO’nun parasını ödeyerek ithal ettiği gıda ürünlerini sigortaladı ve gemiler yola çıktı. Sigorta işlemi için de Hazine ve Maliye Bakanlığı fon ayırdı.
#Gemi