Artık Türkiye’nin ‘Cumhuriyet’ adında bir uçağı var. Kuyruk dikmesinde Atatürk’ün müthiş bakışı yer alıyor. O uçak aslında uzun bir yoldan geliyor. Pegasus Havayolları çalışanlarının yıllarca yaptıkları çalışmaların bir armağanı. Ne kadar güzel görünüyor bir baksanıza...
#Ali SabancıHavacılık dünyamızda önemli değişiklikler oldu. TAV’ın CEO’su değişti. Yeni CEO Serkan Kaptan. Pegasus Hava Yolları’nda yeni CEO Güliz Öztürk havayolu dünyamızın ilk kadın CEO’su oldu. 1 Mayıs’tan sonra TAV CEO’su Sani Şener Yönetim Kurulu Başkan Vekili olarak en yukarıda görevini sürdürecek. Pegasus CEO’su Mehmet Nane de daha yukarıdan tecrübelerini paylaşacak.
#HavacılıkUÇAKTA cep telefonu kullanımını değerlendiren sektör temsilcileri, ücretlendirmenin yurtdışı tarifesi gibi olacağını açıkladı. Sistemin hayata geçmesi halinde görüşmeler uydu üzerinden yapılacağı için 1-2 saniye gecikmeli olacak. THY beklemede, Pegasus ve Atlasjet şimdilik ‘cep’ten görüşmeye çok sıcak bakmıyor.
Pilot veya kabin memuru olup, ülke ülke gezmek, aynı zamanda iyi bir maaşa kavuşmak birçok gencin hayali. Havacılık sektörünün hızla büyümesi de gençlerin bu alana olan ilgisini artırıyor. Her yıl yaklaşık 500 pilot, 2018’e kadar ise 10 bin yeni kabin memuruna ihtiyaç olacağı tahmin ediliyor. Sektör çalışanları ise dışarıdan çok cazip görülen havacılık sektörünün pek çok dez avantajı da içinde barındırdığını söylüyor. İşte avantaj ve dezavantajları ile havacılık sektörü.
PEGASUS Hava Yolları Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Sertaç Haybat, filolarına katılan 50’inci uçakla Türkiye’nin en genç filosu ünvanını yinelediklerini belirterek, “Yılsonu itibariyle hedefimiz filomuza 5 yeni uçak daha katarak sayımızı 55’e çıkarmak. 2005 yılında 14 uçak ile yola çıktığımızda amacımız geleceğin filosunu yaratmaktı” dedi.