Otomotiv pazarı arka arkaya devreye girecek düzenlemelerle ‘8 Temmuz’dan itibaren yeni döneme hazırlanıyor. Önce 7 Temmuz’da başlayacak GSR2 standartları ardından 8 Temmuz itibarıyla geçerli olacak Çinlilere ilave gümrük vergisi kararının 0 km otomobilde fiyatları artırması bekleniyor. Uzmanlar, temmuz ayından sonra pazarda satışların yavaşlayacağını ve talebin artık ikinci el araçlara doğru yöneleceğini belirtti.
#GSR2Türkiye, AB’ye uyum çerçevesinde 7 Temmuz’dan itibaren sıfır otomobil satışında standart güvenlik donanımlarını artırmaya hazırlanıyor. Bu standartlara uymayan modellerde ise kampanyanın dozu arttı. 970 bin TL olan Fiat Egea 799 bin TL’den 1 milyon 255 bin TL olan Honda City 1 milyon 30 bin TL’den satılıyor. GSR2 olarak adlandırılan bu düzenleme sınırlı sayıda ve ekonomik sınıftaki modelleri kapsıyor.
#Avrupa BirliğiOtomotiv sektöründe genel beklenti, pazarın 2024’te yüzde 30-35 daralarak 800 bin adetle kapanması yönünde. Ancak Stellantis bünyesindeki markalar beklentilerin tam aksine en iyimser tabloyu çizerek yılın 1.1 milyon satışla kapanacağını vurgulamayı sürdürüyor. Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Yaptığımız hesaplara göre pandemi döneminden bu yana 300 bin otomobil satın alamamış veya ihtiyacı olan kişi var” dedi.
#Otomotiv Sektörü10 kişiden 4’ünün yatırım için satın aldığı sıfır otomobil, döviz kurlarının piyasa normallerine dönmeye başlamasıyla yatırım aracı olmaktan çıkıyor. Sektör temsilcilerine göre, ilk 5 ayda 445 bin adedi geçen otomobil ve hafif ticari araç pazarı, kalan 7 ayda 400-450 bin adetlik satışla bu yılı ortalama 900 bin adetle kapatacak. Yatırım amaçlı satışların yerini ise yavaş yavaş ihtiyacı olup da bulamayan vatandaşlar ve biriken filo talebi alacak.
#Sıfır OtomobilGeçen sene Türkiye’yi ‘rekabetçi’ modellerde yeni merkez seçtiklerini duyuran Citroen CEO’su Vincent Cobée, bu kez yatırım sinyali verdi. Cobée, “Ne zaman Türkiye’de 80 bin adetlere ulaşırız. O zaman üretim yapmayı düşünebiliriz. Bu hayal değil, gerçekleşecek olan doğal bir süreç” dedi. Markanın Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım ise 80 binli adetlere 2025 sonu itibarıyla ulaşmayı hedefliyor.
#Citroenİstanbul’a gelen Citroen CEO’su Vincent Cobée, Türkiye pazarına uygun bir model üzerinde çalıştıklarını ve modelin dünya lansmanını haziran ayında burada yapacaklarını ilk kez dünyaya duyurdu. Vincent Cobée, “Bunun da ötesinde bir sonraki sene yine geleceğim” diyerek hem markanın “rekabetçi” modellerde Türkiye’yi yeni merkez seçtiğinin hem de ikinci bir modelin dünya lansmanının yine ülkemizde yapılacağının sinyalini verdi.
#CitroenSıfır otomobillerdeki stokçuluk iddiaları ve araç bulunamamasıyla ilgili, Türkiye genelinde 55 bayisi bulunan Fransız marka Citroen’in Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım dikkat çeken rakamlar ortaya koydu. Alkım, “Bayilerde araç hakikaten yok. Geçen ay tüm bayi teşkilatımızda sadece 3 araç vardı. Doğrudan müşteriye satış bir markalar için çok daha önemli. Bayilerin araçları kendilerine plakalaması gibi konuların karşısındayız” dedi.
#OtomotivKoronavirüs sürecinin başlangıcından bu yana ulaşımda tercih toplu taşımadan bireysel taşıta kaydı. Tüketici, otomobil ve motosiklete yönelirken bisiklet de hem ulaşımda hem de spor amaçlı yükselen değer haline geldi. Satın alma ve kullanım maliyetleri, ulaşımda zaman hesabı, tüketim ve emisyon değerleri açısından iki tekerlek ve dört tekerlek karşılaştırması yaptık.
#Gazetehaberleri