Togg’un üretim bantlarından inen araç sayısı planlar dahilinde arttı. Ağustos sonu itibarıyla günlük araç üretimi 100’e ulaştı. 2023 yılı için hedeflenen 28 bin adetlik üretimi yakalayabileceklerini söyleyen Togg CEO’su M. Gürcan Karakaş, “Normalde 2024’te ikili vardiyaya geçecektik ama yüksek talebi görünce kararımızı değiştirdik. Eylül ayının ortasından itibaren ikili vardiya sistemine başlıyoruz. Ağustos ayında ise şu ana kadar ürettiğimiz tüm araçlardan fazla araç üretmiş olacağız” dedi.
#ToggÇin’in en büyük otomotiv üreticilerinden Chery, Avrupa pazarlarına açılma stratejisi kapsamında Türkiye’de bir fabrika açmayı düşünüyor. Chery Group Yönetim Kurulu Başkanı Yin Tongyue, “Türkiye için büyük planlarımız var. Üretimi burada yapıp Avrupa’ya satmayı düşünüyoruz. Biz ‘Çin’de Çin için’ sloganını kullanırız. Belki bir gün ‘Türkiye’de Türkiye ve Avrupa için’ diyebiliriz” diye konuştu.
#Çin2023’ün en büyük otomobil fuarı Şangay Otomobil Fuarı’na Çinliler kendi markalarıyla damga vurdu. Yıllarca Avrupa ve ABD’liler için üretim yapan ülke, mühendislik ve teknolojide sınıf atlayan araçlarıyla devlere kafa tuttu. Fuarda Türkiye pazarına giren veya girmeye hazırlanan BYD, Chery, MG ve Geely gibi markalar yeni modellerini tanıttı. Şangay’daki şov, başta batarya olmak üzere birçok araç parçasını uygun fiyata üreten Çinlilerin ek vergilerle durdurul-masının zor olduğunu dünyaya gösterdi.
#Şangay Otomobil FuarıTogg’da teslimat dönemine geçilmesiyle gözler elektrikli araçları şarj etme maliyetlerine çevrildi. Biz de Togg’un satışa çıkan versiyonları üzerinden elektrikli araçların aylık şarj tutarlarını hesapladık. Buna göre, ayda 1.500 km mesafe kat eden bir Togg sahibinin enerji gideri evden yaklaşık 600 TL, işyerinden yaklaşık 1000 TL ve hızlı şarj istasyonundan 2 bin TL’yi bulacak. Eve veya işyerine şarj istasyonu kurmanın maliyeti ise 18 bin TL’den başlıyor.
#ToggAudi, Şangay Otomobil Fuarı’nda geleceğin mega şehirleri için bir öngörü niteliğinde olan otonom ve elektrikli Audi AI:ME konseptini görücüye çıkardı. İletişim ve bilgi-eğlence sistemleri ile dikkat çeken bu konsept otomobil Audi tarafından, ev ve ofisin yanında “üçüncü yaşam alanı” olarak duyuruldu.
#AudiOtomotiv, son dönemde ‘Phantom test’ yani hayalet testiyle gizli müşteri kılığında, servis zamanı gelen araçlarda 5 farklı küçük arıza meydana getirip, bayilerini denetliyor. Bu gizli testten haberi olmayan bayiler 3 kez başarısız olursa sözleşmelerine son veriliyor. Araç sahipleri ise firmalarla bu işbirliğine girerse, periodik bakıma para ödemiyor.
Anadolu Holding Otomotiv Başkanı Kamil Eser, radyasyon riskine rağmen Isuzu’ya ‘geçmiş olsun’ demek için Japonya’ya gitti. Eser, “Türkiye’de üretimin aksamaması için destek sözü verdiler. Buna rağmen işçi çıkarmamak için yaz tatilini bir ay erkene aldık” dedi.
Son yıllarda gerçekleştirdiği atılımlar ve potansiyel ile dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, 19 Nisan’da önce basın mensupları için kapılarını açacak ‘Uluslararası Şangay Otomobil Fuarı’ ile dev fuarlara da meydan okumaya başladı. Geçmiş yıllarda sektöre yön veren modellerin tasarımlarını kopyalayarak gündeme gelen Çin fuarları, artık dev markaların dünya prömiyerlerine sahne oluyor. BMW’den, Mercedes’e, VW’den Chevrolet’ye kadar bir çok uluslararası marka yeni modellerini ilk kez Şangay’da tanıtacak.
ÇİN, bu yıl Şangay Otomobil Fuarı ile adeta krize meydan okudu. Bu yıl Şangay’da 13’üncü kez kapılarını açan fuar, hem ağırladığı ziyaretçi sayısı hem de sektörde yarattığı etkiyle Çinlilerin krizden hiç etkilenmediğini ortaya koydu. Çünkü Avrupa’da ve Amerika’da pekçok fuarın iptal olması, büyük üreticilerin fuarlara katılmayacağını açıklaması gibi pek çok olumsuz koşula rağmen neredeyse otomotivin bütün oyuncuları fuarda tam kadro hazır bulundular.
OTOMOBİLDE kopya tasarımdan kurtulup özgün çizgilere sahip yeni modelleri vitrine çıkaran Çinli üreticiler, araçlarını bir türlü vatandaşlarına beğendiremiyor. Yollardaki her 10 araçtan 7’sinin yabancı üreticinin logosunu taşıması, Çinli üreticilerin sadece fuarlarda sergiledikleri modeller için ‘Görüntü var, ses yok’ yorumunun yapılmasına neden oluyor.
GEÇEN yıl 1.8 milyar dolara Çinli Geely’nin bünyesine giren İsveçli otomobil markası Volvo, hem yüzünü hem de lüks anlayışını değiştirdi. Volvo CEO’su Stefan Jacoby, “Bu yılın ilk çeyreğinde Türkiye’de inanılmaz bir başarıya imza attık. Volvo, Türkiye gibi hızlı gelişen ülkelerle büyüyecek” dedi.