Renault Mais’te CEO olarak 1 yılını tamamlayan Dr. Berk Çağdaş, bu süre içinde Türkiye’nin toplam satışlarında lider markası olduklarını söyledi. 2017’nin başında filo satışlarında fiyatlarla oynayan çakallardan rahatsız olduğunu söyleyen Çağdaş, bu konuda ciddi mesafe aldıklarını belirterek, “Artık gerçek filo satışı yapıyoruz. Yani filo diye alınıp, galerilerde sıfır olarak ucuz fiyatlı satışa izin vermiyoruz” dedi.
#Berk ÇağdaşAvrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin kasım ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde yeni otomobil satışları geçen ay 2023’ün aynı ayına göre yüzde 1.9 düşüşle 869 bin 816 adet oldu.
#AVRUPADAN HABERSanayi ve Teknoloji Bakanı Kacır, "Türkiye’ye İnsansız Hava Aracı vermediler, dünyanın en gelişmiş İHA’larını, SİHA’larını ürettik. İHA’larda kullandığımız kameraları vermediler. Çok daha ileri kabiliyetleri olan kameralar ürettik. Geliştirdiğimiz füzelerde kullandığımız motorları vermediler. Kendi imkanlarımızla turbojet motorları geliştirdik, ürettik. Herkes bilsin ki, hangi alanda, gizli açık ambargo konuyorsa, Türkiye o alanda daha büyük işler yapacaktır" dedi.
#Bakan KacırOtomotiv satışları sektör temsilcilerinin sene başındaki beklentilerinin aksine rekorlar kırarak büyümeye devam ediyor. Ağustos ayında otomobil ve hafif ticari araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 0.8 artışla 90 bin 134 adede ulaşarak tüm zamanların ‘ağustos rekoru’nu kırdı. Sekiz ay sonunda toplam satışlar yüzde 0.2 artarak 762 bin 152 adet oldu.
#FIATSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, "Ülkemize yönelik yatırım iştahının yükseldiği böylesine bir dönemde Türkiye’yi yüksek teknoloji yatırımlarının odağı hâline getirecek tarihimizin en büyük ölçekli teşvik programı HIT-30 Yüksek Teknoloji Yatırım Programı’nı açıklıyoruz." dedi.
#Mehmet Fatih KacırBYD’nin yatırım kararı ve aldığı teşvikler, Togg da dahil olmak üzere yerli üreticilerin satışlarını etkileyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinlilerin Türkiye’de yapacakları üretimle rekabet edebiliriz. Adil şartlardaki bir rekabette bizim Çin ile bir derdimiz olmaz” diye konuştu.
#Otomotiv Sanayii DerneğiSon dakika haberi... Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, CNN Türk ekranlarında soruları yanıtladı... "Uydu üretiminde ilk 11'deyiz" diyen Bakan Kacır, TÜRKSAT 6A'nın 2. ateşleme sürecinin başladığını duyurdu. Öte yandan Bakan Kacır, "BYD heyeti anlaşma sonrası Manisa'ya bir ziyaret yaptı. BYD'nin hedefi Manisa'da fabrika kurmak. Anlaşmamız 2026'da üretime geçmek." diye konuştu. Yerli otomobil TOGG'a ilişkin ise Kacır, "TOGG yollara çıktığında 'Türkiye'de üretilmiyor' diyorlardı. Bir yılda 33 bin araç yollara çıktı. TOGG bizim milli kaynağımız, şampiyonumuzdur. TOGG 'u desteklemeye bundan sonra da devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.
#Mehmet Fatih KacırSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, dünyanın en büyük elektrikli araç üreticilerinden Çinli BYD'nin ardından başka bir firmayla daha yakın zamanda Türkiye'ye yatırım konusunda imza atma ihtimallerinin olduğunu belirterek, "Önümüzdeki dönemde benzer yatırım haberlerini hem bu sektörde hem diğer sektörlerde duyurmak arzusu içinde olduğumuzu ifade edebilirim, sürpriz olmaz." dedi.
#Mehmet Fatih KacırTürkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDYıla rekorlar kırarak başlayan otomotiv pazarı haziran ayındaki uzun bayram ve tatil dönemine rağmen hız kesmedi. Haziran ayında satışlar 106 bin adedi geride bırakırken ocak-haziran döneminde pazar, geçen yıla göre yüzde 3.7 artarak 577 bin 981 adetle yeni bir rekor kırdı. Bu dönemde pazarı temmuz ayında yürürlüğe girecek iki önemli karar tetikledi.
#OtomotivOtomotiv satışları nisan ayında bayram dönemi nedeniyle yaşadığı daralmanın ardından mayısta yüksek temposuna kaldığı yerden devam etti. Mayısta pazar bir önceki aya göre yüzde 31.5 artarak 100 bin adedi aşarken 5 aylık satışlar 471 bin adetle neredeyse yarım milyona ulaştı. Otomotivin mayıs temposu bu sene de 1 milyon adetli satışlara ulaşılacağını gösteriyor.
#Otomotiv SatışlarıTÜRKİYE’de konut satışları son dokuz yılın en düşük performansını sergilerken otomotiv satışları tarihi rekorlar kırmaya devam ediyor. Artan fiyatlara rağmen hız kesmeyen satışlarda sene başından bu yana engellilerin aldığı ÖTV muafiyetli araçlar ve filo satışları etkili oluyor.
#Otomotiv Satışı2023 yılında bazı dönemlerde ayda 2-3 kez zamlanan sıfır otomobil fiyatları son 4 ayda daha yatay bir seyir izledi. En çok satan segmentlerde 4 aylık fiyat artışları yüzde 6 ila 10 arasında değişti. Şubat 2024 sonu itibarıyla küçük sınıf (B segmenti) sıfır otomobilde fiyat ortalaması 1.4 milyon TL’ye, orta sınıfta (C segmenti) fiyat ortalaması 1.9 milyon TL’ye ve orta-üst sınıfta (D segmenti) fiyat ortalaması 3.5 milyon TL’ye ulaştı.
#B SegmentiUluslararası Cenevre Otomobil Fuarı, pandemi nedeniyle verilen dört yıllık aranın ardından dün kapılarını yeniden açtı. Eski görkemli yıllarından eser kalmayan fuara, çoğunluğu Çinli olmak üzere sadece 8 büyük marka katıldı. Fuara katılan tek Avrupalı olan Fransız Renault Grubu, Çinlilerin tam karşısında ‘uygun fiyatlı elektrikli otomobili’ Renault 5’in lansmanını yaptı ve “Bu oyunda biz de varız” mesajı verdi.
#RenaultGeçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük VergiAvrupa’da satılan elektrikli otomobiller ikinci elde önemli oranda değer kaybetti. Yapılan son araştırmalar, 2023’te elektrikli otomobillerin ikinci elde yüzde 23 değer kaybettiğini ortaya koydu. Oran olarak aynı olmasa da Türkiye’deki elektrikli otomobillerin ikinci el değerinde de düşüş trendi var. Yaptığımız aratırmaya göre, son bir yılda Türkiye’deki elektrikli otomobillerin ikinci eldeki değer kaybı yüzde 4.14 olurken, 4-5 yaşındaki modellerde bir yıllık kayıp yüzde 13’lerin üzerine çıktı.
#2. El OtomobilYeni vergi ve harç tutarlarıyla birlikte sürücülerin 2024 yılında ödeyeceği MTV, kasko, sigorta ve yakıt gibi 4 önemli gider kaleminde değişiklikler oldu. Biz de bu sene sürücülerin motor türlerine göre hangi otomobili tercih ederse en az ne kadar bütçe ayırması gerektiğini hesapladık. Buna göre, Türkiye’nin en çok satan otomobili Fiat Egea’yı kullanmanın sürücülere maliyeti en az 59 bin TL’yi bulacak. En çok satan elektrikli otomobil Togg T10X’i kullanmanın maliyeti sadece hızlı şarj istasyonları kullanıldığında 59 bin 402 TL, evden şarj edildiğinde 44 bin 796 TL olacak. Hibritler ise yakıt konusunda önemli avantajlar sağlıyor.
#MTV