Pirelli’den ayrılarak bağımsız bir şirket haline gelen endüstriyel ve ticari lastik üreticisi Prometeon, ilk kez kendi ismini kullandığı, Kocaeli’nde üretilen Serie 02 lastiklerin Avrupa lansmanını geçtiğimiz hafta İstanbul’da düzenlenen etkinliklerle gerçekleştirdi.
#PrometeonTürkiye’deki fabrika ve Ar-Ge merkezine 185 milyon Euro yatırım yapan ticari lastik üreticisi Prometeon, 2024 itibarıyla yıllık kapasitesini 1.8 milyon adedin üzerine çıkararak bölgenin en büyüğü oldu. 75 ülkeyi yöneten Prometeon Türkiye, AFME, Rusya, CIS Bölge CEO’su Gökçe Şenocak, “İlk kez üzerinde kendi ismimizi kullacağımız Türkiye’de üretilen yüksek teknolojiye sahip Serie 02 lastiklerin Avrupa lansmanı yılın son çeyreğinde Türkiye’de yapılacak” diye konuştu.
#KocaeliPrometeon Türkiye CEO’su Gökçe Şenocak, “Kocaeli ve üç ülkede üretim yapıyoruz. 75 ülke ise Türkiye’den yönetiliyor. Avrupa’da resesyonun etkilerini çok yakından hissetmeye başladık. Pazar her ay daha da daralıyor. Lastik siparişleri düşüyor. Biz de oradaki açığı başka ülkelerle kapatmaya çalışıyoruz. İç pazarda da en iyi ihtimalle 2022’yi yakalayacağız” dedi. Şenocak, Türkiye’de son yıllarda ticari lastiklerde ekonomi sınıfının payının arttığını, lastik kaplamaya talebin de yükseldiğini anlattı.
#Prometeon TürkiyeDünyaca ünlü endüstriyel lastik üreticisi Prometeon’un Venedik’te gerçekleşen yeni ürün tanıtımına Türkiye damga vurdu. Marka, ‘çip’ teknolojisine sahip yeni serisinin Türkiye’deki Ar-Ge merkezinde geliştirildiğini açıklarken, 50 milyon dolar yatırımla hayata geçirilen bu serinin sadece Kocaeli’ndeki fabrikada üretilerek dünyaya ihraç edileceğini duyurdu. Etkinliğin son sürprizi ise 2021 Dünya Superbike şampiyonu Toprak Razgatlıoğlu’nun Prometeon marka elçisi olarak ilan edilmesi oldu.
#ÇipOtomotiv sektörü pandeminin etkisi altında geçen 2020’den Avrupa’ya göre daha küçük yaralarla çıkarken, 2021’e umutlu başladı. Yılın ilk ayında satış rakamları, aşılamanın başlaması, yeni model yatırımları ve Avrupa’da toparlanmaya bakarak, 2021 için ‘toparlanma yılı’ denilen sektörde iç pazarda, üretimde ve ihracatta büyüme bekleniyor. Toplam üretim adetinin 1.5 milyon adete çıkması hedefleniyor.
#GazetehaberleriTürkiye Pirelli Yönetim Kurulu Başkanı Lale Cander yabancı yatırımcıların Türkiye’den vazgeçemeyeceğini belirterek, “Yabancılar için Türkiye’de bir güven sorunu yok. 2018 yılında İtalyan şirketleri Türkiye’ye 500 milyon Euro’luk doğrudan yatırım gerçekleştirdi. İtalyanlar Türkiye’yi bir pazar olarak görmekten ziyade bir ortak olarak kabul ediyor” dedi.
#GazetehaberleriPirelli ticari markasıyla kamyon, otobüs lastikleri üreten Prometeon’un Türkiye, Orta Doğu, Afrika, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar CEO’su Alp Günvaran, Türkiye’den tam 75 ülkeyi yönetiyor. Günvaran’ın kariyerini babasının Balıkesir’deki 9 metrekarelik şekerci dükkanı şekillendirmiş. Halen bayramlarda babasına yardıma giden Günvaran ile kariyerini konuştuk.
#PrometeonPrometeon Türkiye, Orta Doğu, Afrika, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar CEO’su Alp Günvaran, Türkiye'de sayıları bir milyonu aşan ticari araçlarda lastik bakımının düzenli yapılması durumunda ekonomiye yılda 3.0 milyar lira tasarruf sağlanacağına dikkat çekti.
#PrometeonBu yıl okula yeni başlayan 48 öğrencinin bir yıllık eğitim masraflarını karşılamak üzere, Darüşşafaka Cemiyeti tarafından başlatılan kampanyaya Türkiyenin dev şirketlerinden de destek geldi. Bu şirketler 12 Kasım 2017 Pazar günü düzenlenecek 39. Vodafone İstanbul Maratonu’nda Darüşşafaka Cemiyeti için koşarak eğitimde fırsat eşitliği misyonuna destek verecek.
#Darüşşafaka