Şarj edilebilir hibrit araçlara ÖTV avantajı getiren düzenleme yürürlüğe girdi. Bu kapsamda CO2 emisyonu 25 gramın altında olup elektrikli sürüş menzili 70 km ve üzerinde olan şarj edilebilir hibritler artık, motor hacmi ve vergi öncesi fiyatına göre yüzde 30, 60 veya 70’lik ÖTV dilimlerine girebilecek. Türkiye’de satılan 23 şarjlı hibrit modelden üçünün faydalanabildiği vergi avantajında şu an için yüzde 30’luk dilime sadece BYD’nin bir modeli girebiliyor.
#Hibrit AraçGeçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük VergiTogg’un satışa çıkmasına günler kala elektrikli otomobiller için iki önemli vergi adımı geldi. Elektrikli araçların matrah limitinin yükseltilmesiyle bazı modellerin fiyatı yeniden yüzde 10’luk ÖTV dilimine girdi ve düştü. Düzenleme, Togg’un satış fiyatını da belirleyecek. Çin’den ithal edilen modellere ise yüzde 40 ilave gümrük vergisi getirildi. Böylece Çinli araçların rekabeti zorlaşacak.
#ToggElektrikli otomobillerde ÖTV oranlarının değişmesi Togg C-SUV’un da yer alacağı orta sınıftaki modelleri fiyat açısından daha rekabetçi hale getirecek. Satışa çıkacak yeni modellerle orta sınıftaki elektrikli modellerin önemli bölümü yüzde 10’luk ÖTV dilimine girecek. Düzenlemeden ilk etapta Türkiye’de satılan 18 modelin 5’i faydalanabilecek. Bu modellerin bazılarında indirim oranı yüzde 30’u aşarken, 380 bin TL’yi bulan fiyat düşüşleri görülebilecek.
#Elektrikli OtomobilKüresel maliyet artışları ve kurdaki hareket nedeniyle sıfır araçların vergisiz fiyatlarının artması, dahil olduğu ÖTV dilimini de yükseltmeye devam ediyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre, mayıs ayında Türkiye’de satışa sunulan 176 modelin 101’i yüzde 80’lik ÖTV dilimine girerken, bu vergi diliminin altında yalnızca 26 model kaldı.
#ÖTV DilimiOTOMOTİV devi Volkswagen Grubu (VW) bu yılın başında Avrupa’daki emisyon sınırlamasına bağlı olarak Almanya’daki fabrikalarında elektrikli araç üreteceği için Doğu Avrupa’da yeni bir fabrika kurup, bazı önemli modellerinin konvansiyonel motorlu (benzin-dizel) versiyonlarını bu fabrikada üreteceğini açıklamıştı.
#YazarGayrimenkule yönelik hükümet tarafından verilen desteklerin sayısı 6 ayda 12’yi aşarken, sanayinin ve ihracatın dinamosu olan otomotiv ise kasım sonunda ÖTV artışıyla karşı karşıya kaldı. Bu noktada temel sorunun otomotivin gayrimenkul sektörü gibi güçlü lobi gücüne sahip olmaması gösteriliyor. Maliye Bakanı Ağbal da, “Otomotiv sektörü organize olup derli toplu görüş ve önerilerle bana henüz gelmedi” diyerek bunu doğruluyor.
#HükümetElektrikli araçların yüzde 10 ÖTV dilimini tutan matrah limiti, yani vergisiz fiyat üst limiti 1 milyon 250 bin TL’den 1 milyon 450 bin TL’ye çıkarıldı. Düzenleme ile artık vergiler dahil fiyatı 1 milyon 914 bin TL’ye kadar olan araçlar yüzde 10’luk ÖTV diliminde kalacak ve tüketiciler vergi dilimi geçişlerinde yaşanan yüksek zamlardan korunacak. Şu anda Türkiye’de 16 markanın 29 elektrikli otomobili bu vergi avantajından yararlanabiliyorken düzenlemeden sonra listeye beş veya altı model daha eklenebilir.
#ÖTVTarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, CNN Türk ekranlarında Hafta Sonu Programı'nda Hakan Çelik'in sorularını yanıtladı. Bakan Yumaklı "Zeytinyağında Türkiye'de raflarda gördüğümüz ürünün fiyatında değişiklik olmadı" dedi. Bakan Yumaklı, "Vatandaşlarımızın suyla alakalı hassasiyetlerini artırmalarını kendilerinden bekliyoruz" ifadelerini kullandı.
#İbrahim YumaklıÖTV matrah düzenlemesi, son birkaç gündür gündemde yer almaya devam ediyor. Bazı araçlarda 100 bin liraya kadar indirimin ortaya çıkmasıyla birlikte bayilerde yoğunluk yaşanmaya başladı. Yüzde 45-50-60 gibi vergi dilimlerine girmesi gerekirken yüzde 80'lik vergi diliminde yer alan araçlar, matrah düzenlemesi ile yeniden fiyatlandı. Peki, ÖTV indirimi hangi araçlarda fiyat düşüşü sağladı? İşte, o konu hakkında bazı bilgiler
#ÖtvBakan Nebati’nin, “ÖTV indirimi yok, matrah arttırımıyla ilgili çalışıyoruz” açıklamasının ardından gözler sıfır araçlardan yüzde kaç ÖTV alınacağını belirleyen matrah dilimlerine çevrildi. Aracın vergisiz fiyatı anlamına gelen matrah, vatandaşların kafasında soru işareti yaratmaya devam ederken, ben de Renault Clio’nun 1.5 yıllık fiyat değişimi üzerinden bunu açıklamaya çalıştım. İşte Clio’nun yüzde 50’lik ÖTV diliminden yüzde 80’lik dilime olan yolculuğu.
#ÖTVSıfır araçlardan alınan ÖTV matrahları güncellendi. Yüzde 33 arttırılan ÖTV limitlerinin, fiyatları ortalama yüzde 5-10 arasında indirmesi bekleniyor. Yapılan düzenlemeyle ayrıca, yüzde 50 ile yüzde 80 arasına ‘yüzde 60’ ve ‘yüzde 70’lik yeni matrah dilimleri de eklendi. Bu sayede, yüzde 50’den yüzde 80’e geçerken oluşan fiyat uçurumlarının da önüne geçilecek.
#Sıfır AraçSon dakika haberi.. Otomobillerin Özel Tüketim Vergisi matrahlarında 1.6 motora kadar olan matrah dilimleri 3’ten 5’e çıkarıldı. Böylece otomobil fiyatlarında gerilemeler meydana geldi. Yeni yapılan ÖTV matrah düzenlemesiyle birlikte bazı otomobillerde 50 bin liraya varan düşüşler yaşandı.
#ÖTVOtomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Mersin "Stoktaki araç, eğer müşterinin ihtiyacını görüyorsa onu almaya çalışıyor. Karşılanmayı bekleyen taleplerin süresi modele göre değişiyor. 2 ay, 3 ay ve bazen 1 ay ertelenebiliyor bu talepler. Özellikle C segment araçlarda bulunurluk sıkıntısı daha fazla" dedi.
#OtomobilÖTV indirimi gelen araçlar belli oldu. ÖTV indirimlerinin gelmesiyle hangi araçlarda fiyatların geçerli olacağına gözler çevrilmişti. Cumhurbaşkanı Kararı ile binek otomobiller için oranlara esas ÖTV matrahlarında değişikliğe gidilirken, yüzde 45 ÖTV oranı için esas alınan matrah eşiği 85 bin liradan 92 bin liraya, yüzde 50 ÖTV oranı için esas alınan matrah eşiği 130 bin liradan 150 bin liraya çıkarıldı. Öte yandan, motor silindir hacmi 1600 cm3'ün üstündeki otomobillerin neredeyse tamamı ithal otomobillerin orana esas matrahlarında herhangi bir değişiklik yapılmadı. Peki, ÖTV indirimi hangi araçlar geldi, ÖTV indirimi ile yeni matrah oranları ne kadar? İşte, 2021 ÖTV indirimi yapılan araçlar ile ilgili detaylı bilgiler.
#ÖTVDijital hizmet sağlayıcıları tarafından sunulan her türlü reklam hizmetleri vergiye tabi olacak. Otel, motel, tatil köyü, pansiyon, apart otel gibi konaklama tesislerinde verilen geceleme hizmeti, buralarda sunulan yeme, içme, aktivite, eğlence hizmetleri ile havuz, spor, termal ve benzeri alanların kullanımı gibi hizmetler için "konaklama vergisi" verilecek. Lig usulüne tabi spor dallarında en üst liglerde faaliyette bulunan sporculara uygulanan gelir vergisi kesinti oranı, yüzde 15'ten yüzde 20'ye çıkarılacak. Değeri 5 milyon lira ve üzerinde olan konutlar, "değerli konut vergisi"ne tabi olacak.
#VergiTBMM’de, Genel Kurulu’nda, Dijital Hizmet Vergisi ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapan Kanun Teklifi, kabul edildi. Kanun teklifi, Dijital Hizmet Vergisi, Konaklama Vergisi, Değerli Konut Vergisi, gelir vergisi tarifesine yeni dilim ve oran eklenmesi gibi düzenlemeleri içeriyor.
#KonaklamaTürkiye'nin Otomobil Girişimi Grubu Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş "Doğuştan elektrikli, fikri ve sınai mülkiyet hakları tamamen Türkiye'nin Otomobil Girişimi Grubu'na ait, C segmentinde bir SUV olan aracımızın ön gösterim aracı sadece bir maket değil gerçek boyutlarında ve yürüyen bir araç olacak" dedi.
#Yerli OtomobilYılbaşından bu yana yüzde 50, 1 Temmuz’dan bugüne yüzde 23 artan Euro karşısında ayakta kalmaya çalışan otomotiv markaları son 1.5 ayda fiyatlara ortalama yüzde 10 zam yaparken, en büyük darbeyi ise matraha dayalı ÖTV sisteminden aldı. Çünkü kurdaki yüksek artışa rağmen fiyat artışlarını minimumda tutup ayakta kalmaya çalışan markalar, ÖTV’de yüksek vergi dilimine girmekten kurtaramadı. Bu da zamların artmasına yol açtı.
#ÖTV