İSTANBUL Boğazı coğrafi yapısı itibariyle dünyanın en zorlu su yolu. Yılda 41 binin üzerinde gemi geçişi ile de dünyanın en yoğun trafiğine sahip. Boğazda meydana gelen kazaların çoğu, gemilerin kılavuz kaptan almamasından kaynaklanıyor. Montrö'ye göre bir gemi Türk limanlarına uğramayacaksa ve özel bir durumu yoksa, kılavuz kaptan almak zorunda değil. Ancak Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü İstanbul Boğazı'ndan geçiş sırasında yaşanan kazaların büyük oranda kılavuz kaptan kullanılmadığından meydana geldiğini belirterek, gemilere bu zorlu su yolu için kılavuz kaptan “kuvvetle tavsiye edilir" ifadesini kullanıyor.
#İstanbulOrkoz nedir sorusu birçok kişinin merak ettiği konular arasında yer almaya başladı. İstanbul Boğazı, orkoz nedeniyle iki yönlü olarak bir süreliğine gemi geçişlerine kapatıldı ve vatandaşların orkozun anlamını merak etmeye başladılar. Peki, orkoz nedir? Orkozun etkileri nelerdir?
#Orkoz