1981 yılında üretimi resmi olarak sona erdikten tam 32 yıl sonra Nissan’ın bünyesinde uygun fiyatlı bir marka olarak yeniden doğan Japon Datsun, Türkiye’de de satılacak. Hindistan’da fiyatı 5 bin dolardan başlayan Datsun’un 2020 yılından önce Türkiye’ye gelmesi bekleniyor.
#GazetehaberleriTürkiye’de bilgisayar üzerinden ‘Kairos’ isimli yeni bir saadet zinciri türedi. Bilgisayarın 10 saat açık tutulması halinde binlerce dolar kazanılacağı vaat ediliyor. 10 ayda Türkiye’de 50 bin üyeye ulaşan bu sistemde toplanan para ise 25 milyon dolar.
#KairosTürkiye’de bilgisayar üzerinden ‘Kairos’ isimli yeni bir saadet zinciri türedi. Bilgisayarın 10 saat açık tutulması halinde binlerce dolar kazanılacağı vaat ediliyor. 10 ayda Türkiye’de 50 bin üyeye ulaşan bu sistemde toplanan para ise 25 milyon dolar.
#Av. Kemal ÖzdemirAvrupa’daki yükselen resesyon sesleri arasında açılan Uluslararası Paris Otomobil Fuarı sönük bir havada başladı. Paris’teki şova Fransız markaları ve Avrupa pazarına açılan birkaç iddialı Asyalı marka dışında katılım sınırlı oldu. Fuarın ilk gününde Renault yeni elektrikli SUV konsepti 4EVER Trophy ile gövde gösterisi yaptı. Jeep’in ilk elektriklisi Avenger dikkat çekti. Çinli BYD ve Great Wall ile Vietnamlı Vinfest ise Avrupa’ya Paris’ten ‘merhaba’ dedi.
#Fransa2021 yılında dünyada 10.3 milyon aracın üretilememesine sebep olan çip krizinin bu yılın 3’üncü çeyreğine kadar sürmesi ve ortalama 4.8 milyon aracı etkilemesi bekleniyor. Analiz firması LMC’ye göre, küresel satışlar ise bir miktar toparlanarak yüzde 6 artışla 85 milyona çıkacak. Ürettiğimizin yüzde 80’ini ihraç ettiğimiz Avrupa’ya yönelik beklentiler daha iyimser. Avrupa’da satışların yüzde 7 artarak 17.8 milyon olacağı tahmin ediliyor.
#ÇipÇip krizine rağmen üretimi sürdürmek isteyen otomotiv markalarının yeni çözümü bazı teknolojileri araçlardan komple çıkartmak oldu. USB, navigasyon, dokunmatik ekran, start-stop, koltuk ısıtma gibi daha birçok teknoloji kaldırıldı. Bazı markaların tüketiciye dahi haber vermemesi tartışma yarattı. Türkiye ise sorunu şimdilik esnek üretimle çözmeye çalışıyor.
#OtomotivPandemi döneminde çip üreticileri hızlı tüketim elektronik sektörüne yönelirken, dijitalleşen otomotiv sektörüne stok yetiştiremez hale geldi. Bu durum ise büyük üreticilerin üretimlerini yavaşlatmasına sebep oluyor. Çip krizi sebebiyle dünyada fabrikalar birbiri ardına üretimi yavaşlatırken, Türkiye’nin de durumdan etkilenmesi söz konusu.
#ÇipPandemi koşulları altında büyümeye devam eden ve ekim ayında da 90 bin seviyesinin üzerinde bir satış adedi yakalanan otomotiv pazarında 2020 sonu beklentiler 800 bin adedin üzerinde. 1.2 milyar dolar toplam yatırım yapılan Egea’yı makyajlayarak yeni Cross modelini de aileye ekleyen Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, 2015’teki 1 milyonluk otomotiv pazarının yakın gelecekte yeniden yakalayabilecek potansiyelin mevcut olduğunu vurguladı.
#GazetehaberleriAraçlar için güvenlik ekipmanları üreten Japon Takata, Audi, BMW, Honda, Daimler Vans, Fiat Chrysler, Ferrari, Ford, General Motors, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Toyota ve Volkswagen gibi markaları da içeren hava yastığı geri çağırmasında bulundu.
#TakataRenault ile masaya oturan ama sonuç alamayan Fiat Chrysler Grubu (FCA) yönünü ikinci kez Fransız PSA (Peugeot-Citroen) Grubu’na çevirdi. 2 dev grup birleşme görüşmelerini yürüttüklerini teyit ederken, birleşmeleri halinde Avrupa’nın ikinci, dünyanın dördüncü büyük otomotivi üreticisi ortaya çıkacak. Bu dev grubun piyasa değeri de 50 milyar dolara yaklaşacak.
#GazetehaberleriGeçtiğimiz hafta FCA Group'un Renault'a birleşme için teklifte bulunması otomobil sektöründe büyük ses getirmişti. Bugün ise FCA Group'un birleşme teklifini geri çektiği duyuruldu. Groupe Renault, Fiat Chrysler Automobiles'ın (FCA) teklifini derinlemesine değerlendirme imkanı bulamadığından dolayı hayal kırıklığı içinde olduğunu açıkladı.
#Groupe Renault