Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2022 07:00
Uluslararası çevreci sivil toplum kuruluşu Greenpeace, dünyanın en büyük otomobil üreticilerini elektrikli araçlara geçiş ve karbon hedefleri kapsamında mercek altına aldı. Kuruluş tarafından yayınlanan rapordan oldukça ilginç sonuçlar çıktı.
Rapora göre, hibrit teknolojisi alanındaki yatırımlarıyla bilinen Toyota, sıfır emisyonlu araçlara geçiş yarışında dünyanın en iyi otomobil üreticileri arasında son sırada yer aldı. Japon üretici böylelikle üst üste iki yıldır sonuncu olurken, diğer Japon üreticiler Honda ve Nissan bu markayı sonunculuk konusunda takip etti.
Raporda liderlik toplam satışlarının yüzde 8.2’si elektrikli araçlardan oluşan General Motors’un oldu. Elektrikli araçlara geçişte en başarılı ikinci marka Mercedes-Benz, üçüncü marka ise Volkswagen oldu. Bu markaları sırasıyla Ford, Hyundai - Kia, Renault ve Stellantis takip etti. Geçtiğimiz günlerde yayımlanan raporda dünyanın en büyük 10 otomobil üreticisini değerlendiren
Greenpeace şu üç ölçütü dikkate aldı; içten yanmalı motorlu araçların aşamalı olarak kaldırılması, tedarik zincirinin karbondan arındırılması ve verimlilik. Öte yandan kuruluş, dünyada elektrikli araç satışlarının iki katından fazla artmasına rağmen otomotiv endüstrisindeki ilerlemenin düzensiz olduğunun da altını çizdi.