HÜRRİYET’in ‘Tek kişilik davetiye’ başlığı ile gündeme getirdiği Tavşanlı Belediyesi’nin Yalova-Eskihisar seferlerinin yapıldığı arsanın ihalesi dün gerçekleşti. Şartnamenin son dakikada açıklandığı ihalede İDO ‘eksik evrak’ gerekçesiyle devre dışı kalırken, şartnamede sadece Gök Denizcilik’in tarif edilmesi dikkat çekti.
#İdoYalova ile Eskihisar arasında feribot seferlerinin yapıldığı arsanın Tavşanlı Belediyesi tarafından açılan kiralama ihalesine sadece tek bir firmanın davet edilmesi tartışmalara neden oldu. İhaleye edilemeyen İDO da teklif sundu ancak, Tavşanlı Belediye Başkanı Ak Partili Kadri Çiçek’in "Şartnameyi düzenli getiremediler" dedi. İhalenin seyriyle ilgili olarak resmi açıklama iki gün sonra yapılacak.
İDO ve İstanbul Line arasındaki rekabetle gündeme gelen Yalova-Eskihisar feribot seferlerine imkân sağlayan arsanın ihalesi bugün yapılıyor. Ancak Tavşanlı Belediyesi’nin daha önce kiraya verip mahkemelik olduğu arsanın ihalesine bir tek İstanbul Lines’ı davet ettiği iddia edildi. İDO, ihaleye davet edilmese de katılacağını açıkladı.
#İdoEskihisar-Topçular arasında Negmar Grup'un taşımacılık yaptığı iskelede dün gece faciadan dönüldü. Saat 01.45’te gemiye geçmek üzere hareket eden TIR, daha gemiye tam geçmeden, gemi hareket etti. TIR suya düştü. TIR şoförü çaresizce aracının kurtarılmasını bekledi. Gemi içindeki otobüste yolcular ile personel arasında tartışma çıktı.
İDO ile yeni rakibi Negmar Denizcilik arasında 1 aya yakın bir süreden beri süren tartışma bugün yeni bir boyut kazandı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Ulaşım Koordinasyon Merkezi'ndeki (UKOME) toplantısında Negmar konusu gündeme gelmeyince şirketin 25 Ekim'de seferlere başlama planı da suya düştü. Çünkü seferlerin başlayabilmesi için öncelikli olarak UKOME'nin onayı gerekiyor.
Denizde şehirlerarası yolcu ve araç taşıyan İDO ile yeni rakibi arasındaki tartışma giderek sertleşiyor. Mahkemelik olan taraflar karşılıklı açıklamalarını sürdürüyor. Negmar Denizcilik’in yaptığı ‘25 Ekim’de seferlere başlıyoruz’ yönündeki açıklamasından sonra bir açıklama da İDO’dan geldi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından 1987 yılında kurulan İstanbul Deniz Otobüsleri’nin (İDO), 2011’de özelleştirilmesinden sonra, başlatılan esnek fiyat uygulamasının kamuoyunda yarattığı büyük tepki, yeni oyuncuların İstanbul’da deniz ulaşımına ilgi duymasına neden oldu.
Deniz yolu ile yolcu ve araç taşımada büyük bir tartışma başladı. Ortakları arasında Gübre Fabrikaları A.Ş., Suudi Nesma Yatırım Holding ve İstanbul Lines firmasının olduğu Negmar Denizcilik, Topçular-Eskihisar arasında 25 Ekim’de taşımacılık yapmaya başlayacaklarını açıkladı. Konuya ilişkin İDO’dan gelen açıklamada ise Negmar’ın herhangi bir yasal başvurusunun olmadığı iddia edildi. Söz konusu hattın yıllık geliri 200 milyon TL dolayında.
KOCAELİ’nin Gebze İlçesi’ne bağlı Eskihisar ile Yalova Topçular arasındaki feribot hattında İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.’ye (İDO) rakip olarak ortaya çıkan, ancak gerekli izinler alamadığı için seferlere başlayamayan Negmar Grup bünyesindeki Narlı Feribot İşletmeciliği A.Ş.’ye ait feribotlardan biri bugün TIR’ları yükleyip sefere çıkınca ortalık karıştı.
İZMİT Körfezi’nde, Bursa ve İzmir yönüne gidip- gelen günlük ortalama 4 bin aracın taşındığı ve ’En karlı hât’ olarak da bilinen Gebze Eskihisar ile Yalova Topçular arasında feribot hattında İDO’ya rakip olarak ortaya şirket yetkilileri ilk kez basın toplantısı düzenledi.