E-ticaret hayatımıza girmeden önce giyim, kozmetik, takı gibi ürünlerin satışını gerçekleştirmek isteyenlerin, yüksek maliyetlerle bir veya birden fazla mağaza açması, yeteri kadar ürünü mağazada bulundurması, satış temsilcileri istihdam etmesi gerekliydi. Günümüzde hala perakende sektöründe mağazalar varlığını ve önemini korumakla beraber teknolojinin hızla gelişmesiyle tüketicinin alışkanlıkları da değişti ve e-ticaret perakende sektörünün önemli satış ayaklarından birini oluşturmaya başladı. E-ticaret, satıcıların kira, elektrik, çalışan ücretleri gibi mağaza maliyetlerinden; tüketicinin ise zamandan tasarruf etmesini sağlıyor. Ayrıca satıcının elde ettiği bu tasarruf fiyatlara da yansıyarak bizlerin, bir ürünü mağaza fiyatından daha ucuza satın almamıza imkan veriyor. Bununla beraber düşük maliyetlerle satış ayağı gerçekleştirilebildiğinden küçük sermayelerle iş kurmak isteyenler için de önemli bir fırsat. Bugün e-ticaret, takı, giyim, aksesuar gibi tasarım işiyle uğraşan kadın girişimcilerin ise önünü açıyor. Ülkemizde daha fazla kadın girişimcinin yer alması dileğiyle bu yazının ana konusuna geçmek istiyorum.
#Mesafeli Satış Sözleşmesi Ve Ön Bilgilendirme FormuTüm dünyada yarın efsane cuma ancak tüm hafta indirimler de devam ediyor. Kimi şirket efsane cuma öncesi indirime başlarken, kimi sonrasını 'Siber Pazartesi' ile bağlayarak indirimlere devam etmeyi tercih ediyor. Ancak alışverişin bu kadar ön planda olduğu bu günler aynı zamanda dolandırıcılar için de fırsat haline geliyor. Uzmanlar dikkat edilmesi gereken noktaları sıraladı.
#AlışverişTüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs, yeme- içme gibi en temel ihtiyaçlarımız için yapılan alışverişleri bile internete taşıdı. Toplumsal yaşamı yeniden tanımlayan koronavirüs nedeniyle internetten alışverişte büyük patlama yaşandı. Bu durum internetten yapılan alışverişlerin güvenilirliği konusunda soru işaretlerini bir kez daha hatırlattı.
#GazetehaberleriTüketicinin korunmasına ilişkin tasarı, TBMM Genel Kurulu'nda kabul edildi. Kanun, tüketici kredileri ve kredi kartları ile ilgili sözleşmeler, kart üyelik aidatları, ön ödemeli konut satış sözleşmeleri, ayıplı malların iadesi, abonelik sözleşmeleri, reklamlar gibi birçok alanda, tüketici haklarını ve kanuna uymayanlar hakkında uygulanacak yaptırımları düzenliyor. Kanunla, bankalara, üyelik aidatı olmayan kredi kartı imkanı da sunma zorunluluğu getiriliyor.