Avrupa’nın bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, Türkiye pazarında kazandığını Türkiye’ye yatırmaya devam ediyor. 2024 yılında mağaza yatırımlarını artıran MediaMarkt, Türkiye’deki 100’üncü mağazasını Antalya’nın Manavgat ilçesinde açtı. Bu açılışla birlikte MediaMarkt, Türkiye’deki mağaza alanını 250 bin metrekarenin üzerine çıkardı.
#Sponsorlu İçerikTüketici elektroniği pazarını değerlendiren MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, 2024 yılının ilk çeyreğinde cirosal olarak yüzde 100’e yakın artışların yaşandığını belirterek, “2023 yılında 534 milyar TL olan pazar bu yılın ilk çeyreğinde 182 milyar TL’ye ulaştı. İkinci çeyrekten itibaren büyümenin yavaşladığı bir döneme göre giriyoruz ama yine de pozitif görünüme sahibiz ve yılın tamamında tüketici elektroniği pazarının 750 milyar TL’yi geçeceğini düşünüyoruz” dedi.
#Mediamarkt2022’de global olarak belirledikleri ‘deneyim şampiyonu olma’ vizyonunu Türkiye’de çok iyi bir şekilde uygulamaya koyduklarını belirten MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar “Hem mağazalarımızda hem de dijital mecralarda müşterilerimizin ürüne karar vermelerinden satın alımlarına, kullanım sırasında sunduğumuz desteklerden ürün ömrünü bitirdiğinde dahi onların yanında olmamıza kadar daha iyi bir alışveriş ve kullanım deneyimi için çalıştık, çalışmaya devam ediyoruz. Deneyim şampiyonluğu odağında 2023 yılına bakarsak, MediaMarkt Türkiye için iyi bir yıl olduğunu söyleyebilirim” dedi.
#MediamarktStartup Challenge 2022 sonuçlarını değerlendiren MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Geçtiğimiz yıllarda kendisiyle yarışan bu projeyi büyütmeye devam ediyoruz. Bu yıl, yapay zeka, robotik ve data analitiği çok öne çıkıyor. Burada da verimlilik anlayışının söz konusu olduğunu görüyoruz. Data çok bol fakat datayı en iyi şekilde kullanmak için onun analitiğini çok iyi çözmek lazım ki o datalardan bir sonuç üretebilelim. Yapay zekada yaptığımız işlemleri çoklayarak, daha hızlı yaparak sonuç üretilmesi lazım. Türkiye’deki çalışmaları çok titiz, özenle hazırlanmış projeler olarak görüyoruz” diye konuştu.
#Sponsorlu İçerikStartup Challenge 2022 sonuçlarını değerlendiren MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Geçtiğimiz yıllarda kendisiyle yarışan bu projeyi büyütmeye devam ediyoruz. Bu yıl, yapay zeka, robotik ve data analitiği çok öne çıkıyor. Burada da verimlilik anlayışının söz konusu olduğunu görüyoruz. Data çok bol fakat datayı en iyi şekilde kullanmak için onun analitiğini çok iyi çözmek lazım ki o datalardan bir sonuç üretebilelim. Yapay zekada yaptığımız işlemleri çoklayarak, daha hızlı yaparak sonuç üretilmesi lazım. Türkiye’deki çalışmaları çok titiz, özenle hazırlanmış projeler olarak görüyoruz” diye konuştu. (Sponsorlu İçerik)
#Sponsorlu İçerikModa endüstrisi son on yılda büyük ölçüde değişti. Bu değişim sektörün tasarım ve üretim yöntemlerinden tutun da dağıtım ve tüketimine kadar her sürecinde etkisini gösterdi. Markalar tarafında bir yandan “Moda sektöründe fijital defile trendi”, “Moda 4.0, Paris Haute Couture Haftası ve Teknoloji”, “Metaverse Moda Haftası” yazılarımda bahsettiğim uygulamalar hayata geçerken diğer yandan da işler daha ileri boyutlara taşınmaya devam ediyor.
#Ecehan13 ülkede 1.000’den fazla mağaza ile hizmet veren Almanya merkezli tüketici elektroniği perakende grubu MediaMarktSaturn, 2020’de 20.8 milyar Euro olan gelirini 2021’de 21.4 milyar Euro’ya çıkardı. MediaMarkt Türkiye de 2021’i her kategoride büyümeyle tamamladı.
#İstihdamMediaMarkt Türkiye’nin 4’üncüsünü gerçekleştireceği MediaMarkt Startup Challenge’a 300’e yakın başvuru yapıldı. Bu yıl Lenovo Türkiye iş birliği ile gerçekleştirilecek yarışmanın finaline ise sadece 1 hafta kaldı. Yarışmada birinci olan proje, Münih’te gerçekleşecek Plug and Play Retailtech Center Hızlandırma Programı’na katılmanın yanı sıra; girişimciler için kurumsal ortaklıklar sunan hızlandırma programına katılma hakkı, Silikon Vadisi’nin en aktif yatırımcıları arasında olan Plug and Play’in girişimci ağına dahil olma fırsatı yakalayacak. Ayrıca Lenovo Türkiye tarafından sürpriz hediyeler de verilecek. Kazanan proje, 22 Ekim tarihinde gerçekleştirilecek online etkinlik ile açıklanacak.
#Sponsorlu İçerikMicrosoft Türkiye, en yeni işletim sistemi olarak lanse ettiği Windows 11’i tüketicilerin kullanımına sundu. Yeni tasarımı ve yüksek performansı ile daha kişiselleştirilmiş bir bilgisayar deneyimi vadeden Windows 11 hem yazılım hem de oyun dünyasında yeni bir sayfa açacak.
#MicrosoftTürkiye'de ilk cep telefonu görüşmesinin ardından geçen 26 yılda, Türk tüketicisinin cep telefonu seçimleri de teknoloji ile birlikte yön değiştirdi. Daha önceki yıllarda "Sadece alo diyeyim yeter" diyen yaş grubu bile artık sosyal medya kullanıyor, ona göre cep telefonu seçimi yapıyor. Pazarda en fazla rekabet ise 1000 TL ile 2 bin TL arasındaki telefonlarda yaşanıyor.
#TelefonTeknoloji ve elektronik ürünleri satışı gerçekleştiren Alman perakende şirketi MediaMarkt, Türkiye’de 10’uncu yılını doldurdu. MediaMarktSaturn Retail Grup ve Ceconomy Holding CEO’su Pieter Haas, “Türkiye’de yatırım yapmaya devam edeceğiz. Türkiye bizim için önemli. Uzun vadeli buradayız. Zarar dönemi bitti” dedi.
#Gazetehaberleri