Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de tüketici elektroniği pazarının geçen yıl yüzde 22 büyüyerek 120.5 milyar TL’ye ulaştığını, bu yıl ise bu rakamın 171.5 milyar TL’ye ulaşmasını beklediklerini ifade eden MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, şirketleri hakkında değerlendirmelerde bulundu.
500 KİŞİYE İSTİHDAM
Gökyıldırım, “MediaMarkt Türkiye olarak hem pazardan hem de rakiplerimizden daha hızlı büyüdük. 2022 mali yılımız itibarıyla içinde bulunduğumuz Türkiye Tüketici Elektroniği pazarı yüzde 40 büyürken biz hem pazardan hem de rakiplerimizden daha fazla büyüme kaydettik. Bu başarılı performans ile sadece kendi pazarımızda değil, MediaMarkt dünyası içinde de en yüksek büyüme performansı sergileyen ülke olduk” dedi.
2022 yılında da hem online hem de fiziki pazarda payı ve satışları arttırıp, yatırımlara da hız kesmeden devam edeceklerini dile getiren Gökyıldırım, özellikle pandemide talebin patladığı online alışverişlerde, müşterilerin tüm ihtiyaçlarını karşılamaya yöneldiklerini, online kanala odaklanmanın yanı sıra fiziki mağaza yatırımlarından da vazgeçmediklerini vurguladı. Gökyıldırım, “Gerek yeni mağaza açılışı gerekse var olan mağazalarımızın yenilenmesine devam edeceğiz. 2023 yılı sonuna kadar toplamda 100 mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. MediaMarkt bünyesinde 2023 yılına kadar 500 kişiye daha iş fırsatı yaratacağız” diye konuştu.
DİJİTAL YÜZDE 47 BÜYÜDÜ
Özellikle teknoloji alışverişlerinde deneyim mağazalarının önemine dikkat çeken Gökyıldırım, Zorlu AVM’deki 88’inci mağazalarının açılışında, “MediaMarkt olarak hayatımızın her alanına giren teknolojiyi, tüketicilerimize tüm kanallarımızdan en iyi deneyimi sunarak ulaştırmak, müşterilerimize en iyi hizmeti vermek ve ihtiyacı olan ürüne en hızlı şekilde cevap vermek için var gücümüzle çalışıyoruz” dedi. Online kanala da yatırıma devam edeceklerinin altını çizen Gökyıldırım, şunları söyledi: “Örneğin, pandemide sadece mağazadan alışveriş yapma oranı yüzde 20 azaldı.
Buna karşın çoklu kanaldan alışveriş yapma oranı yüzde 200, yalnız online’dan alışveriş yapanların oranı ise yüzde 308 arttı. Artık her 4 müşterimizden 3’ü alışveriş yolculukları sırasında birden fazla kanal kullanıyor. Online kanallarımızdan geçen ticaretin yüzde 73’ü çoklu kanaldan geliyor. Mali yılımızın başından bugüne kadar toplam satışlarımız yüzde 61 dijital satışlarımız yüzde 47 büyüdü. Online ve offline mağazalarla önemli bir başarı yakalayarak toplam 228 milyon ziyaretçi sayısına ulaştık.”
10 MİLYAR EURO BÜYÜKLÜK VAR
Bu yıl eklenen 3 yeni ülkeyle toplamda 12 ülkenin sorumluluğunu üstlendiğini dile getiren Yenal Gökyıldırım, “Türkiye’nin yanı sıra Belçika, Hollanda, İspanya, İsveç, İtalya, Lüksemburg, Polonya, Portekiz’den sorumluydum. 2021’de yönettiğim ülkeler arasına İsviçre, Avusturya ve Macaristan da eklendi. Yönetilen bu 12 ülke toplamda 10 milyar Euro’nun üzerinde bir büyüklüğü ve 30 binin üzerinde bir istihdamı ifade ediyor. Grubumuz içinde Türkiye hem mağazalarda hem de onlineda sürekli olarak yüksek müşteri talebine sahip olan ve satışları artıran ilk üç pazardan biri. Bu geçen yıl da böyleydi. Bu yıl da benzer performansla yine gurubun en parlak ülkelerinden biri olacağımızdan şüphemiz yok” diye konuştu.
'ANA ODAĞIMIZ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK'
Elektronik perakendecisi olarak sürdürülebilirliğin ana odaklarından biri olduğunu dile getiren Yenal Gökyıldırım, “Toplum ve çevre için sorumluluklarımızın farkındayız. MediaMarkt ile ‘daha iyiye’ adını verdiğimiz sürdürülebilirlik stratejimizi de iki ana başlık altında yürütüyoruz: Çevresel Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir İş Modeli yaratmak” diye konuştu.