SunExpress işe tatil bölgelerine uçuşlarla başladı. Frankfurt ve Antalya’yı ana üs olarak seçti. Çok kısa sürede “En iyi Tatil Havayolu” unvanını birçok değerlendirme kuruluşundan aldı. Ama sonra kabına sığmadı. İzmir ve Ankara’yı da üs yaptı. İstanbul’a hiç uçmadı ama pazar payını hızla büyüttü. THY ile Alman Lufthansa ortaklığı olan şirket ülkeler arasında zaman zaman oluşan gerilimlerden etkilenmedi. Profesyonel yöneticiler SunExpress’i hep konumunda korudular.
#Sunexpressİstanbul’un ikinci havalimanı, Anadolu yakasındaki Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı eksikleri, yatırım noksanları ve yetersiz kamulaştırma yüzünden sıkışmaya başladı. Bir Malezya şirketinin işlettiği havalimanında ikinci pistte hâlâ sorunlar var. Yeni terminal yapılması gerekiyor ama ufukta bir temel atma tarihi de görünmüyor.
#Sabiha Gökçen Uluslararası HavalimanıDeprem sonrası pistinde büyük çatlaklar oluşan Hatay Havalimanı geçici olarak kurtarıldı. Ulaştırma Bakanlığı’nca yapılan çalışma kapsamında 140 bin metreküp kazı yapıldı. Yaklaşık 5 bin 500 metreküp beton kırıldı, 5 bin 800 ton çimento enjekte edildi. Amik Gölü üzerine kurulan havalimanı pisti yeniden trafiğe açıldı. Ama yeni pist bittiğinde burası kapanacak. Terminal binası çevresinde iyileştirmeler yapılıyor.
#Hatay HavalimanıTürk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, 2023 yılında bir önceki yıla göre %21 artışla 1,8 milyar euro gelir elde etti. Hava yolu, doluluk oranını %85 gibi yüksek bir seviyede tutmayı başardı. SunExpress, 2024 yaz sezonunda 28 yeni rota ekleyerek tarihinin en geniş uçuş ağına ulaşıyor.
#SunexpressTürk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, uçuş ağına eklediği yeni rotalar ve kapasite artışı ile İzmir’i direkt uçuşlarla yurt içine ve yurt dışına bağlamaya devam ediyor. Bu yaz uçuş ağına 8’i İzmir’den olmak üzere toplam 26 rota ekleyen hava yolu, İzmir hattında en geniş uçuş ağına ulaşıyor.
#SunexpressHavayolu yolcularının kâbusu yanlarına, arkalarına ya da önlerine oturan, yerinde duramayan sorunlu yolculardır. Yandaki yolcu ile sürekli sohbet etmek ister. Dirsek koyma yerinin mülkünü ele geçirmek için sürekli çaktırmadan itip kakmalar yapar. Hele alkolü fazla kaçıran yolcu yanındaki yolcu için tam bir kâbus oluşturur. Uzun uçuşlarda bir yolcunun başına gelebilecek en büyük sorundur bu.
#AvrupaTürk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, pandeminin havacılık sektörü üzerinde devam eden etkilerine rağmen 2021 yılını 59 milyon euro operasyonel kâr ile tamamladığını açıkladı. 2021 yılında toplamda 6 milyon yolcu ağırlayan hava yolunun doluluk oranı ise pandemi öncesi seviyelere yaklaşarak yüzde 75 olarak gerçekleşti.
#SunexpressTHY-Lufthansa ortak şirketi SunExpress çok başarılı bir operasyon sunuyor. Türk-Alman ilişkilerinde zaman zaman meydana gelen inişli çıkışlı ilişkilerden her zaman korunmuş bir havayolu. Anadolu içinde ve Avrupa arasında ağırlıklı bir hava köprüsü oluşturdu ve çapraz uçuşlar için en iyi olanakları sundu. Şirket geçen yılı ise 75 milyon Euro kâr ile kapattı.
#SunexpressLufthansa ve Türk Hava Yolları’nın ortak kuruluşu SunExpress, Düsseldorf Havalimanı ve Malteser iş birliği ile tüm Düsseldorf-Antalya uçuşlarında yolcularına isteğe bağlı olarak uçuş öncesi ücretsiz hızlı antijen testi denemelerine başladığını duyurdu.
#SunexpressTürkiye ile Almanya arasında ‘hava köprüsü’ rolünü üstlenen SunExpress’in Üst Yöneticisi Max Kownatzki, Türkiye’nin, Kovid-19 salgını sürecinde tatil için en doğru yer olduğunu söyledi. Kownatzki, “Krizin galibi, ‘güvenli, hijyenik ve uygun maliyete karşılık yüksek değer sunan ülkeler’ olacak. Türkiye’nin de bu krizi başarıyla atlatan ülkeler arasında olacağına eminim” dedi.
#SunexpressKimse uçuş için plan yapamıyor. Bilet alanlar birkaç gün sonra seferin iptal olduğunu zorla öğreniyorlar. Ya da yurtdışı için açıklamalara göre plan yapanların çoğunun planları suya düşüyor. THY’de genel müdür seviyesinde uçuşlarla ilgili atılan tweet’i bakıyorsunuz bir dakika içinde silmiş. Üstelik çağrı merkezlerinin aranmaması isteniyor. Garip bir durum...
#Yazar