Son dönemlerin birleşme ve satın alma işlemlerinde en hareketli sektör perakende oldu. Sektördeki son gelişme ise İngiliz perakende devi Tesco ile kısa süre önce Migros’u bünyesine katan Anadolu Grubu arasında yaşanıyor. Anadolu Grubu’nun Tesco’ya ait Kipa marketlerini satın alarak, tabelayı Migros olarak değiştireceği konuşuluyor.
#Jale ÖzgentürkTürkiye tekstil sektörünün önde gelen markalarından Leke Jeans yaşadığı mali darboğazı aşamayınca mahkemenin yolunu tuttu. İflas erteleme isteyen şirket hakkında tedbir kararı verildi; kayyum ataması yapıldı. 2 bine yakın kişinin çalıştığı şirketlerin cirosu ise 250 milyon lira seviyesinde. Şirket avukatı, konu ile ilgili yaptığı açıklamada, tedbir kararı ile birlikte faaliyetlerine daha rahat devam edeceklerini kaydetti.
#Leke JeansLondra’da tıraş olurken gördüğü ‘dijital reklam ekranı’ndan etkilenen ve sistemi Türkiye’de kuran Kaan Akın’ın şirketi, Sistem 9, bankalardan, akaryakıt ve fast food zincirlerine, GSM’cilerden, otellere, havayolu şirketlerine kadar 300 müşteri için 12 bin dijital ekranla ülke geneline yayıldı.
Emlak Konut Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı’na (Emlak Konut) ait Ayazağa’daki 241 dönümlük arazisi için 3 milyar 251 milyon liralık hasılat hedefi vererek, yaklaşık 6 bin konutluk proje için yola çıkan konsorsiyumun yüzde 25 ortağı Yeşil İnşaat’ın patronu Engin Yeşil, “Arkadaşlarla önceden tanışıyoruz. Bu proje için inşaat tecrübesi ve finans gücü yüksek bir ortaklık oluşturduk. Öyle bir proje yapacağız ki uzun yıllar İstanbul’da bu projeyi geçemezler” dedi.
Nina Simone, Billie Holiday, Amy Winehouse... Sesi, acısı bir çağa mal olmuş kadın müzisyenleri toplayın, işte bugünkü karşılığı: Lana Del Rey. Her şarkısı, sözü ağır bir ağıt. Önceki gün çıkan yeni albümü ‘Honeymoon’, bir müzik türünü de parlattı: Barok pop. Hipnotik, sinematik bir ses. Hüznün bu kadar erotik bir sese dönüşebileceğini kim tahmin edebilirdi ki!
#Lana Del ReyTürkiye'de nüfusun üçte birini oluşturan üst gelir grubu hazır giyim alımlarının beşte birini yaparken, bu grubu alışveriş miktarı artıyor, diğerlerininki düşüyor. Orta-orta altına hitap eden markalar için pazarın gelişmediği, üst gelir grubuna hitap eden markalar için ise pazarın büyüdüğü görülüyor. Harcamaların yüzde 14.8’inin gerçekleştiği Doğu ve Güneydoğu Anadolu ise dikkat çekiyor.