Türk Telekom, 2023’ün ilk 9 ayında büyüme ivmesini yukarı taşıdı. Türk Telekom, 2023 3. çeyrekte yıllık bazda yüzde 78,2 büyüyerek, 22,4 milyar TL konsolide gelir elde etti. Türk Telekom’un ilk 9 aylık geliri geçen yıla oranla yüzde 69,6 artışla 55,6 milyar TL’ye ulaştı. 52,9 milyona yükselen abonesiyle 2023’ün ilk 9 aylık döneminde toplam 4,5 milyar TL’lik net kâra imza atan Türk Telekom’un FAVÖK’ü ise (Faiz, amortisman ve vergi öncesi kâr) ilk 9 ayda 18,8 milyar TL oldu.
#Türk TelekomTürk Telekom, 2022 yılı ilk yarı finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Konsolide gelirlerini 2021’in ilk yarısına göre yüzde 28.1 artırarak 20 milyar 203 milyon TL’ye ulaşan şirket, FAVÖK’ünü 2022’nin ilk yarısında 8 milyar 519 milyon TL’ye yükseltti. Türk Telekom’un yılın ilk yarısındaki konsolide net kârı ise 1 milyar 953 milyon TL oldu.
#Türk Telekom2021’i yüzde 21.2 gelir artışı ile kapattıklarını, yıllık konsolide gelirlerini 34.3 milyar TL’ye, net kârlarını ise 5.8 milyar TL’ye ulaştırdıklarını ifade eden Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Konsolide gelirler 4. çeyrekte yıllık bazda yüzde 28.9 büyüme ile halka arzdan bu yana en yüksek artışı kaydetti. 2022 yılı için yaklaşık yüzde 23 ile 25 aralığında gelir büyümesi ve yaklaşık 12.5 milyar TL yatırım harcaması öngörüyoruz” diye konuştu.
#Türk TelekomKoç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu: “pandemi ile mücadelede bir yılı geride bırakırken, salgının küresel çaptaki etkilerini birçok alanda hissetmeye devam ediyoruz. içinde bulunduğumuz bu zorlu sürece rağmen 2021’in ilk çeyreğinde başarılı sonuçlar elde ettik. Yatırımlarımızı aralıksız sürdürerek, 2,6 milyar TL’lik kombine yatırım gerçekleştirdik. Böylece son 5 yılda yaptığımız toplam yatırım 43,3 milyar TL’ye ulaştı. Koç Topluluğu olarak çalışma arkadaşlarımızın üstün gayretleri, çevik yönetim anlayışımız, sağlam bilançomuz, dengeli portföy yapımız, kuvvetli bayi teşkilatımız, esnek tedarik zincirimiz, dijital yetkinliklerimiz ve çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim performansımızla üretmeye ve değer yaratmaya devam ediyoruz.”
#Koç HoldingLG Electronics Inc.’ın (LG) ikinci çeyrek finansal sonuçları, pandeminin dünya çapında meydana getirdiği sonuçlardan etkilendi. 12.83 trilyon KRW’lik (10.51 milyar dolar) konsolide gelir 2019'un aynı dönemine göre yüzde 17.9 daha düşük çıkarken, 495.4 milyar KRW’lik (405.65 milyon USD) faaliyet karı ise, geçen yılın rekor ikinci çeyrek işletme gelirine oranla yüzde 24.1 düştü.
#Lg2000’de kurulan ve 278 mağazası ile tüketicilere hizmet veren teknoloji perakendecisi TeknoSA, 2016’yı Derinleşme, Dönüşüm, Dayanışma ve Deneyim (4D) Yılı olarak belirledi. Şirket bu stratejiyle 2016 yılında mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarette yüzde 50 büyüme hedefliyor.
#TeknosaTürkiye ile Rusya arasında yaşanan uçak krizi sonrası bu ülkedeki Türkiye yatırımları için de zorlu bir süreç başladı. Plastik pencerede Türkiye’nin en önde gelen firmalarından PİMAŞ, Rusya’daki fabrikasını kapatıyor. Şirketten yapılan KAP açıklamasında kapatmaya gerekçe olarak ‘sürekli zarar edilmesi’ olarak açıklandı.
#PİMAŞMiu Miu mağazasını 2009 başında, Nişantaşı Prada mağazasını ise 2009 sonunda açarak Türkiye’de direkt faaliyet göstermeye başlayan Prada Grubu, üçüncü mağazasını İstinyePark’ta açtı. Prada Başkan Yardımcısı Sebastian Suhl, Türkiye’ye inandıklarını ve İstanbul’un lüksün yeni başkenti olduğunu söyledi.