Tekstil ve hazır giyim sektörleri, son iki yıldır daralma yaşıyor. Üretimde düşüş, maliyetlerdeki artış ve kur baskıları gibi nedenlerle istihdam kaybı da artış gösterdi. Öyle ki, 2022’de 1 milyon sınırını aşan hazır giyim ve tekstil sektöründe istihdam Haziran 2024’te 983 bine geriledi, temmuzda ise bu rakam 1 milyona geri çıktı. Ancak sektör eski günlerini aramaya devam ediyor. Sektör temsilcileri, 2025 yılında hem ihracatta hem de istihdamda düşüşün devam edeceğini belirtiyor. Dünyada ise durum farklı değil. Sektör temsilcileri, “Herkes en yakın, en az adetle nerede üretim yapabilirim fikriyle yürüyor” diyerek durumu özetliyor.
#Özge ESENKopenhag Moda Haftası’nda kürk kullanımının yasaklanması, dikkatleri pandemi ve savaştan olumsuz etkilenen kürk sektörüne çekti. STK’lar kürk kullanımındaki düşüşün hızlanmasını beklerken; Türkiye’deki sektör temsilcileri Rusya, Tacikistan, Özbekistan ve Kazakistan’da pazar payının artırılabileceğini belirterek, yeni yatırımlar için Kazakistan’daki uygun fırsatları araştırdıklarını söyledi.
#KürkAkdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11,6 artışla 27,6 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini açıklarken Rusya-Ukrayna savaşının yansımalarının sektörde büyük tedirginliğe yol açtığını söyledi.
#İhracat2021 yılının ilk dokuz aylık döneminde Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 artış ile 14,8 milyar dolara ulaştı. Verilere bakıldığında, ihracat yapılan ülkeler arasında Almanya, İspanya, İngiltere ve Hollanda ilk sıralarda yer aldı. Bu kapsamda, 16-18 Şubat tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek LifeStyle Türkiye 2022 Kadın Hazır Giyim Fuarı, Türkiye ekonomisine katkı sağlaması açısından önemli bir konumunda bulunuyor.
#Hazır Giyim SektörüAkdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliğinin (AHKİB), 2021'in ilk 3 ayında gerçekleştirdiği hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 12,3 artarak 80 milyon 400 bin dolara ulaştı.
#Akdeniz Hazır Giyim Ve Konfeksiyon İhracatçıları BirliğiBu yıl 38. yaşını kutlayan Yeşim, yurtiçindeki yatırımlarının yanında globalde de hedef büyüttü. Dünya markalarının stratejik üretim ortağı olduklarını belirten Yeşim Grup CEO’su Şenol Şankaya, 3 yıl üst üste Mısır’ın en büyük hazır giyim-konfeksiyon ihracatçısı olduklarını ve büyümeyi sürdüreceklerini dile getirdi.
#Şenol ŞankayaTürkiye'nin ev tekstili ihracatının önemli bölümünü karşılayan Denizli'deki firmalar, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) sonrasındaki normalleşme döneminde yurt dışı pazarlarda paylarını artırarak, sektörde 10 ayda 1,1 milyar dolarlık dış satıma ulaştı.
#Denizli İhracatçılar BirliğiAkdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Başkanı Gürkan Tekin, sektörün hedef ülkelerinden ABD’ye vergisiz ve kotasız ihracat yapabilmek için Nitelikli Sanayi Bölgesi Anlaşması’nın (QIZ) hayata geçirilmesi konusunda lobi çalışmalarının yoğunlaşması gerektiğini belirtti.
#Akdeniz Hazır Giyim Ve Konfeksiyon İhracatçıları BirliğiAkdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Başkanı Gürkan Tekin, Birlik üyesi ihracatçıların ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artışla 235 milyon dolarlık dış satıma imza attıklarını bildirdi.
#Akdeniz Hazır Giyim Ve Konfeksiyon İhracatçıları BirliğiTürkiye'den ocak-şubat döneminde gerçekleştirilen 3 milyar 17 milyon 400 bin dolarlık hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 52'sini kadın kıyafetleri oluşturdu - Sektör en fazla ihracatı Avrupa ülkelerine yaparken Çin'e yapılan dış satımda yüzde 195'lik artış görüldü.
#Hazır GiyimTTTSD Başkanı Vehbi Canpolat: "Hedefimiz gün geçtikçe daha katma değerli ürünler üreterek, kendi tasarımlarımız ve desenlerimizle dünya modasında söz sahibi olmak. Bu konuda ülkemize ve sektörümüze güvenimiz tam. Sektörümüzü hep ileri götürmeye yeni yönetimimizle koşturmaya devam edeceğiz" açıklamasında bulundu.
#TTTSDİstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, Marmara Grubu Vakfı (MGV) tarafından bu yıl “Geleceğe Sorumluluk” başlığı altında 22’ncisi düzenlenecek Avrasya Ekonomi Zirvesi’nin tanıtım toplantısında, Türk moda endüstrisinin Brexit’e bakışına dikkati çekti.
#GazetehaberleriDeri ve deri mamullerinde 2019 yılı ihracat hedefi 2 milyar dolar olarak belirlendi. İDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Şenocak: "Yılın bitmesine neredeyse 1 ay kaldı. 2018 yılını 1,7 milyar dolar civarında bir ihracatla kapatacağımızı tahmin ediyoruz. 2019 yılında ise 2 milyar dolarlık ihracata ulaşmayı hedefliyoruz" açıklamasında bulundu.
#İstanbul Deri Ve Deri Mamulleri İhracatçıları BirliğiDeri ürünleri ihracatının yüzde 56'sını tek başına gerçekleştiren, 2018 yılında 260 milyon çift ayakkabı ihraç ederek 1 milyar dolar dövizi Türkiye'ye kazandırmayı hedefleyen ayakkabı ihracatçıları, 2019 yılından itibaren İngiltere pazarında daha aktif olmayı hedefliyor.
#Ayakkabı