Türkiye’nin öncü Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Hizmet Sağlayıcısı TÜRKKEP’in yeni genel müdür yardımcısı belli oldu. Türkiye’nin önde gelen firmalarında Sistem Analisti, Proje Yöneticisi, Bilgi Sistemleri Yöneticisi, İş Geliştirme ve Pazarlama Yöneticiliği, E-Ticaret Projeleri Danışmanlığı yapan Levent Karadağ, TÜRKKEP’in yeni genel müdür yardımcısı olarak atandı.
#Levent KaradağTÜM dünyanın kullandığı güvenli iletişim sistemi Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Türkiye’de de hizmete geçti. TÜRKKEP, Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcı (KEPHS) yetkisini alarak şirketlere, kurumlara ve bireylere tescilli e-posta adresleri, yasal geçerli (senet hükmünde delil) ve güvenli belge gönderim hizmetleri vermeye başladı.
Pandemi süreciyle birlikte hız kazanan internet üzerinden alışverişler, bir diğer adıyla e-ticaret bazı riskleri de beraberinde getiriyor. Alışveriş için mağaza ve alışveriş merkezlerini gezmek yerine bulunduğu yerden sipariş vererek ürünü elde etme yolunu tercih eden tüketiciler, alışveriş yaparken sahte ve paravan sitelerle çok cazip fiyatlar sunanlara dikkat etmeli. Aracı hizmet sağlayıcıların da önemli sorumlulukları var.
#Alışveriş2016 yılında yüzde 85’lik bir büyüme ile 200 bin hesaba ulaşan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sektörü, 2017 yılında da hızlı büyümesini sürdürdü. Şubat ayında toplam KEP hesabı sayısı 215 bini aşarken TÜRKKEP ise bireysel kullanıcılar tarafında yüzde 40’lik pazar payına ulaştı.
#TÜRKKEPYeni Türk Ticaret Kanunu ile resmi yazışmaların tamamı, elektronik posta ortamına taşınıyor. KEP adı verilen "Kayıtlı Elektronik Posta" sistemiyle artık elektronik postalarla 'resmen' geçerli olacak. Kişiler KEP'lerle her türlü işlemi yapabilecek. Ancak bu kapsamda gönderilen e-posta'lar ücretli olacak. Şirketler için KEP adresi sahibi olmak Ocak 2013’den itibaren zorunlu hale gelecek.