Tüketici elektroniği şirketleri 2023’te küresel enflasyon ve tedarik krizinin gölgesinde geleceğe dair hazırlıklarının ön gösterimini yaptı. Senenin yıldızı donanımlar değil yazılımlar olurken yapay zekâ artık tüketicilere doğrudan hizmet eder hale geldi. 2024 ise teknoloji devriminin adımlarına hazır. Firmaların yapay zekâyı ürünlerine daha çok entegre edeceği 2024’te; güneş gözlüğü gibi kullanabileceğimiz karma gerçeklik gözlükleri, telefonu tahtından etmeye hazırlanan yaka bilgisayarları, fiyatı ucuzlayan katlanabilir telefonlar, akıllı yüzükler ve 10 dakika şarjla 400 km yapan elektrikli otomobil batarya teknolojileri geliyor.
#TüketiciDünya teknoloji devlerinden Apple, Dünya Geliştiriciler Konferansı’nda 2016’dan beri üzerinde çalıştığı Karma Gerçeklik Gözlüğü, Vision Pro’yu tüm dünyaya tanıttı. Şirketin “ilk giyilebilir bilgisayar” olarak dünyaya duyurduğu bu gözlük sadece teknoloji değil sanal gerçeklik ve robot dünyası ile uğraşan ya da üzerine kafa yoranlar tarafından da heyecanla karşılanırken sanırım birçoğumuzda da, bende de olduğu gibi, bir ‘korku’ da yarattı. Apple CEO’su Tim Cook’un tanıtım konuşmasını “Bu sadece başlangıç” diyerek sonlandırdığını da düşünecek olursak “Gerçeklik algısı yok mu olacak?” sorusu akla geliyor. Peki, tarihin gidişatını değiştirebilecek bu yeni ‘oyuncak’ ne kadara satılacak ve özellikleri neler? California’daki tanıtıma katılan teknoloji editörleri ile konuştum.
#Apple Vision ProMicrosoft’un yapay zekâ ve makine öğrenmesiyle güçlendirilen akıllı karma gerçeklik gözlüğü HoloLens, görme zorluğu çekenler ve görme engelliler için modifiye edildi. Microsoft’un 4 yıldır sürdürdüğü Tokyo Projesi kapsamında geliştirilen ürün, kamera ve ses algılama yardımıyla anlık bilgi elde ediyor. Bunları işleyerek bir odada kimin nerede olduğunu kullanıcının kulağına saniyeler içinde söyleyebiliyor.
#MicrosoftTeknoloji devi Apple, hafta başında gerçekleştirdiği geliştiriciler konferansı WWDC ile tüm dünyaya yeni ürünü “Vision Pro”yu tanıtmıştı. Yıllardır bu alanda ürün geliştiren Facebook’un çatı şirketi Meta’nın CEO’su Mark Zuckerberg, rakibinin ürününü eleştirdi.
#AppleTeknoloji yaşamın her alanını hızla değiştiriyor. İş yapış şekillerimizden, tüketim alışkanlıklarına kadar birçok alanda, bu değişimi hissediyor ve yaşıyoruz. Teknolojik uygulamalar, okullarda da dersleri oyunlarla işleme imkanı veriyor. Oyun kavramı, öğrencilerin de eğitime katılımını teşvik ediyor.
#ÖĞRETMEN