Türkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDCES 2023’e geleceğin otomobilleri damga vurdu. Las Vegas’taki şovda BMW renk değiştiren otomobilini, VW Passat’ın yerini alacak ID.7’yi, Sony elektrikli otomobilini tanıttı. Fuarda, çok yakında araç içi eğlence sistemlerinde radyo ve müziğin yerini bilgisayar oyunlarının alacağına dair önemli işbirlikleri de duyuruldu.
#OtomobilUlaşım araçları son hızla yeşil enerjiye geçiş yapıyor. Otomobil, bisiklet, motosiklet, gemi ve trenden sonra sıra elektrikle çalışan hava araçlarına geldi. Birçok firma elektrikli veya hidrojen yakıt hücreli hava araçları üzerinde çalışıyor. Böyle giderse yakın bir gelecekte elektrikli uçaklarla seyahat etmek bile mümkün hale gelebilir.
#UlaşımGünümüzde çok sayıda araba markası bulunmaktadır ve hemen hemen hepsinin de isimleri tüm dünya genelinde duyulmuştur. Hangi arabanın hangi ülkeye ait olduğunu, kurucularının imler olduğunu, ne zaman kurulduğunu ve çok daha fazlasını beş araba markası üzerinden sizin için derledik.
#Hangi Araba Hangi Ülkenin Markası Ve Nerede Üretiliyor?Krizlerle boğuşan otomotiv sektöründe beklenen düzeye ulaşılamasa da dünya çapında 2021 yılına ümitle bakılıyor. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, “Son 3 yılda dünya, Avrupa ve ülkemizde üretim daralmış durumda. Bu sene 2020 yılına göre ortalama yüzde 13’lük bir küresel büyüme bekleniyor. Bu da 87.2 milyon adetlik bir üretime tekabül ediyor” dedi.
#GazetehaberleriHyundai Motor Company ve Kibar Grubu’nun, ortak stratejik değerlendirmelerin ardından Hyundai Assan Motor Sanayi ve Ticaret AŞ’nin (Hyundai Assan) tek kontrolünün Hyundai Motor Company (HMC) tarafından Kibar Holding’den hisse alımı yoluyla devralınması konusunda mutabakata vardığı bildirildi.
#GazetehaberleriSON yıllarda bildiğiniz gibi Türkiye’de otomobil satışlarında ağırlığı ‘filo şirketleri’ aldı. Yani perakende de otomobil satışları düşerken, filo oranları yüzde 60’ları aştı, bazı markalarda yüzde 70’leri bile geçti. Bir bakıma otomobil pazarını son 3-4 yıldır filo şirketleri domine ediyor. Şirketler satın alma maliyeti yerine kiralamaya dönünce, filonun oranı hızla yükseldi.
#Gino BottaroVolvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#GeelyGüney Koreli araç üreticileri Hyundai Motor Co 005380.KS ve Kia Motors Corp 000270.KS, konuya yakın bir kaynağın verdiği bilgiye göre Kore karşıtlığı ve Çinli markalardan gelen rekabetin satışlara etkisi nedeniyle Çin'de üretimi keskin şekilde azalttı.
#Hyundai Motor