İstanbul’daki Bağcılar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin ‘Motorlu Araçlar Teknolojisi’ bölümü için Hyundai, yaklaşık 450 bin Euro yani 16 milyon liralık yatırım yaptı. Bölümün, kaporta boya dalındaki öğrencilerinin kullanması için Hyundai tarafından okula yaptırılan atölyenin gerçek bir teknik servisten farkı yok. Öğrencilerin eğitiminin desteklenmesi için okula bir de 2024 model Hyundai i20 verildi.
#HyundaiTürkiye'nin ihracat ve ithalat işlemlerini tüm ürünleri kapsayacak şekilde durdurması İsrail'i zora sokarken, İsrail medyasından itiraflar peş peşe geldi. Gazetelere göre, Ankara'nın ekonomik boykotu en çok otomobil sektörünü vurdu, ülkenin en popüler otomobil markaları birer birer ortadan kayboluyor.
#İsrail2023 yılında bazı dönemlerde ayda 2-3 kez zamlanan sıfır otomobil fiyatları son 4 ayda daha yatay bir seyir izledi. En çok satan segmentlerde 4 aylık fiyat artışları yüzde 6 ila 10 arasında değişti. Şubat 2024 sonu itibarıyla küçük sınıf (B segmenti) sıfır otomobilde fiyat ortalaması 1.4 milyon TL’ye, orta sınıfta (C segmenti) fiyat ortalaması 1.9 milyon TL’ye ve orta-üst sınıfta (D segmenti) fiyat ortalaması 3.5 milyon TL’ye ulaştı.
#B SegmentiYeni yılla birlikte ilan sitelerine konulan ikinci el görünümlü sıfır araçların sayısı arttı. Bayilerde bulunamayan birçok sıfır otomobil ‘1001 kilometre’ bilgisi ile ederinin 200-300 bin TL üzerine ilan sitelerinde yer buldu. Şahısların yılda 3 adet olan ikinci el satış limitinin 1 Ocak’ta yenilendiğini hatırlatan uzmanlar, söz konusu artışta bu işi ticaret haline getiren kişilerin etkili olduğunu vurguladı. Galerilerin de şahıslar üzerinden satış yaptığı iddialar arasında.
#İkinci ElSıfır otomobillerden alınan ÖTV oranlarını belirleyen matrah limitleri (vergisiz fiyat) 1 Aralık’tan önce güncellendi. Cumhurbaşkanı Erdoğan imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre, 1.6 litre ve altındaki motor hacmine sahip sıfır otomobiller için matrah limitleri yüzde 40 ila 53 arasında arttırıldı.
#ÖTVHazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Cengiz Yavilioğlu, engelliler için 450 bin 500 TL olarak belirlenen ÖTV’siz araç üst limitinin bir süre daha değişmeyeceğini belirterek, toplam satışlar içerisinde engelliye satış oranının çok yüksek olduğunu söyledi. Yavilioğlu, “İlk altı ayın ortalaması yaklaşık yüzde 20 dolayısıyla oranlar çok yüksek. Burada denetime gidemiyorsunuz, çok hassas bir alan. Dolayısıyla var olan durumu devam ettirmek gerekiyor” dedi.
#EngelliGüney Koreli üretici Hyundai, İzmit’te ürettiği i20’nin spor versiyonu i20 N’i satışa çıkardı. Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, i20 N’den bu sene 3 bin 500 adet üretmeyi planladıklarını söylerken, “Ağırlıklı olarak Avrupa pazarına ihraç edilecek i20 N’de Türkiye için 100 adet planlama yapmıştık. Henüz satışa sunulmadan 40 adedi satıldı bile. Talep beklediğimizin çok üzerinde” dedi.
#Murat BerkelOtomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2021 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı. Bu kapsamda ocak-mart döneminde ticari araç ve otomobil toplam üretimi, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 artarak 345 bin 619 adet, otomobil üretimi ise yüzde 10 azalarak 211 bin 877 adet oldu. OSD Başkanı Haydar Yenigün, “Sektör yoğun yatırım alıyor, 2 milyon olan üretim kapasitesinin önümüzdeki yıllardan itibaren 2.5 milyona doğru taşınacağını öngörüyorum” dedi.
#GazetehaberleriOtomobil fiyatlarında yükseliş sürerken düşük fiyattan almak da mümkün. Piyasa fiyatının çok altında bulunan hacizli otomobiller icra daireleri tarafından ihale ile satışa çıkıyor. İhale başlangıç fiyatları genel olarak otomobillerin rayiç fiyatının yarısı kadar oluyor.
#İhaleGeçen hafta, Kibar Holding’in hisselerini devrederek Hyundai yönetiminden çıkacağını açıklaması ile birlikte otomotivde yerli sermaye yeniden gündeme geldi. Geçmişte başka Uzak Doğu firmaları da Güney Koreli Hyundai gibi Türk sermayesinden ayrılmıştı. Peki, Türkiye’de üretim yapan Fiat, Renault, Ford, Toyota, Mercedes gibi dünya devi firmaların hangileri ne kadar yerli sermayeli ortaklıklara sahip, üretilen araçların hangisi ne kadar yerli?
#GazetehaberleriAvrupa pazarında elektrikli ve hibrit araç satışları tarihte ilk kez dizeli geride bırakırken, Türkiye’de ilk 10 ayda 15 bin 151 adet hibrit araç satışı gerçekleşti. Türkiye pazarında yer alan 12 otomotiv markası 24 hibrit model satışa sunarken, ülkemizde satışa sunulan hibrit otomobillerin fiyatları ise 220 bin TL’den başlayarak 3 milyon TL’ye kadar uzanıyor.
#GazetehaberleriAmerika’da yaşanan skandal ve Avrupa’daki sıkı emisyon kanunları ile birlikte dizel otomobillerin sonuna yaklaşıldı. Birçok marka 2020’den itibaren dizel otomobil satmayacaklarını açıklarken, Japon Toyota bunu öne çekerek Cenevre fuarında bu yılın sonunda itibaren dizel otomobil satışını bitireceklerini açıkladı. Bu yüzden 90’ı dünya prömiyeri olmak üzere 110 yeni modelin sergilendiği fuarda ağrılık yakında yollara çıkacak hibrit ve elektrikli otolardan oluştu.
#CenevreElektrikli otomobil markası Tesla’nın 2017 yılında Avrupa’da hızla büyüyüp dev markaları sollaması bardağı taşıran son damla oldu. Özellikle Avrupalı lüks markalar bu gelişme üzerine elektrikli otomobil atağını hızlandırırken, Tesla ile mücadele edecek ilk modellerini yarın kapılarını açacak Cenevre otomobil fuarında dünyaya tanıtacak. Mercedes’ten, BMW’ye Audi’den Jaguar ve Porsche’ye kadar bir çok marka ‘Tesla katilleri’ olarak adlandırılan modelleriyle ‘Şimdi Elon Musk düşünsün’ mesajı verecek.
#CitroenCenevre fuarında, Fransız PSA Grubu’nun Opel’i almasından sonra ikinci büyük evliliğin Volkswagen ve Fiat Chrysler Grubu arasında olabileceği iddia edildi. İddianın sahibi ise 2 yıl önce GM’e evlilik teklif eden ama reddedilen Fiat Chrysler Automobiles’in (FCA) CEO’su Sergio Marchionne.
#Fransız PSA Grubu2016’da 150 ülkede 2 bin 700 farklı otomobil modeli yollara çıkarken, toplam satışın yıl sonunda 75 milyon adede ulaşması bekleniyor. Toyota Corolla dünyada bu yıl da ‘en çok satılan model’ olmaya hazırlanırken, ülkelere göre en çok satanlar ise duygulara ve ekonomik gerekçelere göre farklılık gösteriyor. Türkiye’de ise 11 ayın sonunda Bursa’da üretilen Fiat Egea önde giderken, Sakarya’da üretilen Corolla ise hemen ensesinde yer alıyor.
#FiatYerden yüksek hatchback'ler, nam-ı diğer crossover'ların günbegün artan popülaritesi göz önünde bulundurulduğunda Hyundai'nin i20 Active'le izlediği yol aslında son derece mantıklı. Pazarda şu an direkt rakibi bulunmayan otomobilin konforu halen zayıf yönü olsa da, önceki türevlere göre toleransı daha fazla. T-GDI ise ilaç gibi gelmiş ve adeta arabanın karakterini yerine oturtmuş: Koreliler ciddi ciddi bu motoru Tucson hariç tüm modellerine koymayı düşünmeli.
#Otopark