Yeni vergi ve harç tutarlarıyla birlikte sürücülerin 2024 yılında ödeyeceği MTV, kasko, sigorta ve yakıt gibi 4 önemli gider kaleminde değişiklikler oldu. Biz de bu sene sürücülerin motor türlerine göre hangi otomobili tercih ederse en az ne kadar bütçe ayırması gerektiğini hesapladık. Buna göre, Türkiye’nin en çok satan otomobili Fiat Egea’yı kullanmanın sürücülere maliyeti en az 59 bin TL’yi bulacak. En çok satan elektrikli otomobil Togg T10X’i kullanmanın maliyeti sadece hızlı şarj istasyonları kullanıldığında 59 bin 402 TL, evden şarj edildiğinde 44 bin 796 TL olacak. Hibritler ise yakıt konusunda önemli avantajlar sağlıyor.
#MTVTürkiye’de elektrikli araçların sayısı arttıkça kullanıcıların ihtiyaçları da farklılaşıyor. Türkiye’nin henüz yeterli olmayan şarj istasyonu altyapısı nedeniyle birçok elektrikli araç kullanıcısı özellikle şehirlerarası yollarda uzun bekleme süreleriyle karşı karşıya kalıyor.
#Elektrikli Araçlarİstanbul’a gelen Citroen CEO’su Vincent Cobée, Türkiye pazarına uygun bir model üzerinde çalıştıklarını ve modelin dünya lansmanını haziran ayında burada yapacaklarını ilk kez dünyaya duyurdu. Vincent Cobée, “Bunun da ötesinde bir sonraki sene yine geleceğim” diyerek hem markanın “rekabetçi” modellerde Türkiye’yi yeni merkez seçtiğinin hem de ikinci bir modelin dünya lansmanının yine ülkemizde yapılacağının sinyalini verdi.
#CitroenSanayi ve Teknoloji Bakanlığı, girişimcilerin hızlı şarj istasyonu yatırımı yapmasını sağlamak üzere 'Elektrikli Araçlar İçin Hızlı Şarj İstasyonları Hibe Programı'nı başlattı. Toplam bütçesi 300 milyon TL olan hibe desteği ile 81 ilde 1560 noktada hızlı şarj istasyonu kurulacak.
#Elektrikli OtomobilEnerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) oluşturduğu ‘Şarj Hizmeti Yönetmeliği’ Resmi Gazete’de yayımlandı. Buna göre, şarj ağı işletmeciliği EPDK’dan alınan şarj ağı işletmeci lisansı kapsamında yürütülecek ve söz konusu lisans kesinlikle devredilemeyecek. Lisans almak için, EPDK tarafından belirlenen usul ve esaslar uyarınca sunulması gereken bilgi ve belgelerle ‘EPDK Başvuru Sistemi’ üzerinden başvuruda bulunulacak.
#EPDKSanayi ve Teknoloji Bakanlığı geçen hafta elektrikli araç şarj altyapısını destekleyecek önemli bir karar aldı. Buna göre, hızlı şarj istasyonu yatırımı yapanların yüzde 75’ine ve 20 milyon liraya kadar geri ödemesiz destek verilecek. Togg ve Tesla’nın satışa çıkmasına kısa süre kala atılan bu adımın önemli olduğunu belirten sektör temsilcileri, ortalama maliyeti 1.2 milyon lira olan hızlı şarj istasyonlarının sayısının önümüzde 1.5 yılda 2 kat artmasını bekliyor.
#Hızlı SarjTürkiye'de faaliyete geçecek olan Tesla, hızlı şarj istasyonları için de kolları sıvadı. Tesla, İstanbul, Ankara, Antalya, Aydın, Balıkesir, Bursa, Edirne, Hendek (Sakarya), İzmir ve Konya'ya supercharge istasyonları kuracak.
#TeslaTürkiye'de son yıllarda elektrikli araçlara ilgi artıyor. Araçların kullanımının yaygınlaşması için şarj istasyonlarına erişim önem arz ediyor. Türkiye'de 3 bin 457 şarj istasyonu bulunuyor. Bunların 818'ini özel kullanım amaçlı şarj istasyonları oluştururken, 2 bin 639'u halka açık olarak yer alıyor. Yerli otomobil TOGG'un 2023 yılında banttan inmesiyle de elektrikli araç sayılarının artması bekleniyor.
#Elektrikli OtomobilElektrikli otomobiller dünyada olduğu gibi ülkemizde de daha fazla görünür oldu. Üreticiler, kaynaklarını elektrikli otomobil teknolojisine yatırıyor. Geleneksele göre daha doğa dostu olan elektrikli otomobil kullanıcılarıyla konuştuk. Avantaj ve dezavantajlarını öğrendik. Uzun yol performansını henüz yeterli bulmayan sürücüler 20-25 yıla kadar geleneksel yakıtlı araçların biteceğinde hemfikir.
#Elektrikli Otomobillerİklim değişikliği ve küresel ısınma dünyada büyük değişimlere neden olurken, büyüyen elektrikli araç pazarı da hükümetleri harekete geçirdi. Son olarak İngiltere, fosil yakıtlı araç yasağını 2030’a çektiğini duyurdu. Hem otomotiv piyasasında hem de diğer sanayi kollarında hızlı bir değişim olması bekleniyor. Ülkeler de burada pay almak için art arda hamle yapıyor.
#GazetehaberleriShura Enerji Dönüşümü Merkezi’nin ‘Elektrikli Araçların Türkiye Dağıtım Şebekesine Etkileri’ raporuna göre 2030’da Türkiye’de 2.5 milyon elektrikli aracın olması, 1 milyon da şarj istasyonunun kurulması bekleniyor. Rapora göre şebeke, Türkiye’de, elektrikli araçlar için yeterli durumdayken en hızlı gelişim İstanbul-Ankara otoyolunda yaşanacak. Gelişimde yenilenebilir enerji üretimi kilit rol oynayacak.
#Shura Enerji Dönüşümü MerkeziZorlu Holding Enerji Grubu Başkanı Sinan Ak, Zorlu Energy Solutions (ZES) olarak elektrikli araç şarj istasyonu yatırımlarında büyümeyi hedeflediklerini belirterek, "Hesaplamalara göre, Türkiye'deki elektrikli araç sayısı 2030'da 2 milyon 200 bin olacak. Buna göre, elektrik şebekesinin bu kapasite için gerekli şarj istasyonlarını kaldırabilmesi için 10 yılda 3 milyar dolar yatırım yapılması gerekiyor." dedi.
#Elektrikli OtomobilZorlu Holding Enerji Grubu Başkanı Sinan Ak, Zorlu Energy Solutions (ZES) olarak elektrikli araç şarj istasyonu yatırımlarında büyümeyi hedeflediklerini belirterek, "Hesaplamalara göre, Türkiye'deki elektrikli araç sayısı 2030'da 2 milyon 200 bin olacak. Buna göre, elektrik şebekesinin bu kapasite için gerekli şarj istasyonlarını kaldırabilmesi için 10 yılda 3 milyar dolar yatırım yapılması gerekiyor." dedi.
#Elektrikli AraçODD Başkanı Ali Bilaloğlu, BTK’nın yeni nesil otomobillerde zorunlu olan acil arama sistemi ‘eCall’da yerli sim kart ve sunucu istemesine itirazları olmadığını belirterek, “Ama bize süre verilmediği için hiçbir yeni otomobil gelemiyor, katma değerli hizmetler sonlandırıldı. Bazı markalar yerli sim kartları fabrikalara gönderip elle araçlara taktırmaya çalışıyor. Süre verilirse istenileni yapar, daha sağlıklı çalışırız” dedi.
#Gazetehaberleri