Üretim üssü olduğumuz hafif ticari araç satışlarında ciddi kan kaybı yaşanıyor. Son 10 yılda hafif ticari araç satışları yüzde 10 düşerken, pazardan aldığı pay ise yüzde 25’e geriledi. Bu sınıfta çıkışın filo kiralamadan geçtiğini kaydeden yetkililer, bu araçların kiralanabilmesi halinde yerli araç satışının artacağını, bunun da cari açığa olumlu yönde katkı sağlayacağını kaydediyor.
#OtomobilAvrupa’nın üretim üssü olmamıza ve ÖTV avantajına rağmen son yıllarda Türkiye’de hafif ticari araç satışlarında ciddi kan kaybı yaşanıyor. Son 10 yılda yüzde 60’ı yerli olan hafif ticari araç satışlarında yüzde 10 kayıp yaşanırken, pazardan aldığı pay ise yüzde 25’e kadar geriledi. Bu sınıfta çıkışın filo kiralamadan geçtiğini kaydeden yetkililer, bu araçların kiralanabilmesi halinde yerli araç satışının artacağını, bunun da cari açığa olumlu yönde katkı sağlayacağını kaydediyor.
#Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak