Ağustos ayının başından bu yana şehirlerarası yolcu taşımacılığında kazaların sayısında endişe verici bir artış gözlemleniyor. Her geçen gün yeni bir kaza haberi gündeme gelirken, bu durum hem yolcular hem de trafik güvenliği uzmanları arasında büyük bir kaygıya yol açtı. Son 5 yılda ise şehirlerarası yolcu taşımacılığında meydana gelen bin 347 ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası, dikkate değer bir istatistik oluşturuyor. Ardı ardına yaşanan bu faciaların ardından, gözler otobüs firmalarına ve genel yol güvenliğine çevrildi. Peki, bu kazalar neden yaşanıyor ve nasıl önlem alınmalı?
#Otobüs KazalarıAnkara’da 9 kişinin öldüğü, 27 kişinin de yaralandığı trafik kazasının ardından, otobüs kazasında ölenlerin artışı dikkat çekti. 1 yılda otobüs kazalarında ölen kişi sayısı yüzde 55 oranında arttı. Trafik güvenliği uzmanı Alpay Lök, otobüs tamircisinde çekilen fotoğrafı örnek göstererek, “Bu şartlarda uyuyan sürücü ne kadar dinlenebilir?” dedi.
#AnkaraTürkiye’de son 24 saatte Kütahya, Sivas ve Van’da meydana gelen üç ayrı kazada onlarca kişi yaralandı. Son bir ayda meydana gelen kazalarda ise hem ölü hem yaralılar vardı. Kazaların ocak, şubat ve mart aylarında yoğunlaştığına dikkat çeken uzmanlar, Hürriyet’e “Bu kazaları durdurmak mümkün ama önlem almak şartıyla” dedi.
#SakaryaMardin ve Gaziantep’te aynı gün yaşanan ve 35 kişinin hayatını kaybettiği katliam gibi trafik kazaları tüm Türkiye’yi sarstı. Feci olaylar, otobüs ve TIR kazalarının durdurulmasına yönelik tartışmaları yeniden gündeme getirirken uzmanlar, “hız sınırının düşürülmesi, ağır taşıtların her yıl 3 kez teknik muayeneden geçirilmesi, otoyollarda şerit disiplini, takip mesafesi ve hız denetimlerinin artırılması” gibi 7 önleme dikkat çekti.
#MardinUlaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı tarafından yapılan yeni düzenlemeyle, araç muayenelerinde egzoz emisyon ölçümü olmaması artık "ağır kusur" olmaktan çıkarken, kusurun "hafif" kusur olarak sayılacağı bildirildi. Yapılan düzenleme ise 16 Ocak 2019 tarihi itibari ile hayata geçti.
#TÜVTÜRKCam filmi nasıl sökülür sorusu, Resmi Gazete'de yayımlanan yasağın ceza boyutunun ağır olmasının ardından araştırılmaya başlandı. Araçlarının üzerinde yer alan orijinal cam filmi kullanan vatandaşları etkilemeyecek olan konu, sonradan cam filmi takan araç sahipleri tarafından araştırılıyor. Peki, cam filmi nasıl sökülür? İşte, cam filmi yapışkanı temizleme ve söküm işlemi hakkında bazı bilgiler
#Cam FilmiCam filmi cezası araç sahiplerinin gündemindeki yerini korumaya devam ediyor. Resmi Gazete'de yer alan bilgiler neticesinde araçlarındaki cam filmini söktürmeye niyetlenen vatandaşlar, bu süreçte trafik çevirmesine yakalanmaları halinde ne kadar cam filmi cezası ödeyeceklerini öğrenmek istiyor. Peki, cam filmi cezası ne kadar? İşte, sosyal medya da araç sahiplerinin sıkça konuştuğu cam filmi cezası hakkında bazı bilgiler
#Cam FilmiCam filmi yasağı tüm yurtta yankılarını sürdürürken, TÜVTÜRK'ün yapmış olduğu 'ağır kusur' açıklaması araç muayenesinde yaşanabilecek sorunları gün yüzüne çıkardı. Resmi Gazete'de yayımlanan cam filmi yasağının ardından araç muayenesi hakkında açıklama yapan TÜVTÜRK, araçlarında cam filmi olanların ağır kusurlu olacağını ifade etti. İşte, yeni yasaya göre cam filmi cezası ve detaylı bilgiler
#Cam FilmiCam filmi ruhsata işlenir mi sorusu, Resmi Gazete'de yayımlanan yasak duyurusunun ardından vatandaşların araştırdığı konular arasında yer aldı. Araçlarında bulunan cam filmini resmiyete dökmek isteyen sürücüler, halihazırda bulunan filmlerin ruhsata işletilip işletilmediğini merak ediyor. Peki, bu koşullar altında cam filmi muayeneden geçer mi? İşte, cam filmi için muayene ve ruhsat detayı
#Cam FilmiTÜVTÜRK yenilenen araç muayene kusur tablosu konusunda araç sahiplerini uyardı. Yeni kusur tablosuna göre sürücünün görüş alanını kısıtlayan cam hasarı ve yetkili yerler dışında basılan boya, vida gibi üzerindeki harf ve rakamları elektrikli denetleme sistemleri (EDS) tarafından okunamayan plakalara sahip olan araçlar muayeneden geçemeyecek.
#TÜVTÜRKTÜVTÜRK İletişim ve İş Geliştirme Direktörü Koray Özcan, Türkiye'de araçların muayeneden kalma oranlarının yüzde 30'lar seviyesinde olduğunu belirterek "2013 yılının 9 ayında periyodik muayenesi yapılan 5 milyon 216 bin araçtan 1 milyon 544 bini ağır kusurlu olduğu için muayeneden geçemedi. Tamamen kusursuz olarak sadece 131 bin 647 araç muayeneden geçebildi" dedi.
Başkent trafiğinde seyreden 400 binin üzerindeki LPG’li araca uygulanan “Gaz sızdırmazlık raporu”, geçtiğimiz yılbaşından itibaren zorunlu olmaktan çıkarıldı. Son yedi yıldır Başkent’te “sızdırmazlık” denetimi yapan Makine Mühendisleri Odası Ankara Şubesi, “LPG’li araçlar Başkent’te hareketli bombalara dönüşecek” ifadeleriyle olası tehlikeye dikkat çekti.