İkinci el otomobil piyasasındaki fiyat hareketliliği yavaşladı. Fiyatları daha da düşürmeyen otomobil sahipleri denge noktasında fiyatlamalara devam ediyor. İşte 500-700 bin lira arasında değişen fiyatlara satılan ikinci el otomobiller…
#Otomobil2022’de 592 bin sıfır otomobile karşılık, 6.4 milyon ikinci el otomobil satışı yapıldı. Biz de rekor kıran ikinci el satışları kapsamında Türkiye’nin ikinci el otomobil haritasını çıkardık. Buna göre, geçen yıl en çok devri yapılan ikinci el otomobil modelleri sırası ile Fiat Egea, Renault Megane ve VW Passat olarak gerçekleşti. Marmara ve İç Anadolu Bölgesi ‘Fiat Egea’ derken, Güneydoğu Anadolu’nun tercihi yine ‘VW Passat’ oldu.
#2. El OtomobilTofaş’ın 1 milyar dolarlık yatırımla 2015 yılında hayata geçirdiği ve Avrupa’da Tipo ismiyle satışa sunulan, Fiat Egea ailesinin 500 bininci üyesi üretim bandından indi. Egea 41 ayda 500 bin adetlik üretime ulaşırken, selefi Bravo ise 120 ayda ancak 410 bin adet üretilip satılmıştı.
#GazetehaberleriGeçtiğimiz günlerde torba yasa ile gündeme gelen 16 yaş ve üstü araçlar için getirilecek 10 bin TL’lik ÖTV indirimi sonrası kıyıda köşede atıl durumda bulunan araçlar kıymete bindi. Düzenlemenin duyurulmasının ardından galeri ve oto sanayi sitelerinde hareketlilik yaşanırken, internet siteleri üzerinden çok sayıda eski model otomobil de 3 ile 7 bin TL arasında satışa çıkarıldı.
#Hurda1 yıldır yüzde 45’lik en düşük ÖTV oranı sadece matrah (vergisiz) fiyatı 40 bin TL ve altındaki otomobillere uygulanıyor. Ancak kurların artmasıyla birlikte bu dilime giren otomobil kalmayınca otomotiv sektörü yetkilileri Ankara’ya çıkarma yaptı. Yetkililer araçların bir üst vergi dilimine girip zamlanmaması için matrah limitlerinin artırılaması gerektiğini düşünürken, Maliye Bakanlığı’nın da buna sıcak baktığı söyleniyor.
#MatrahTOFAŞ’ın 2007 yılından bu yana Bursa’da ürettiği Fiat Linea 10 yıl sonra yerini Fiat Cronos’a bırakıyor. Linea’nın ikinci jenerasyonu olacak Cronos’un Arjantin’in Cordoba kentindeki FCA (Fiat Chrysler Automobiles) fabrikasında üretileceği resmi olarak da açıklandı.
#GazetehaberleriSon günlerde Türkiye’de gündemi ‘yerli otomobil’ meşgul etse de otomotiv sanayinde yeni gelişmeler de yaşanıyor. Tofaş’a Bursa’da üretim ve ihracatta rekorlar kırdıran ‘Egea Ailesi’ne Avrupa ve Türkiye’de hızla büyüyen kompakt crossover (SUV) sınıfında yer alacak 4’üncü bir kardeşin ekleneceği iddia ediliyor.
#BursaSon günlerde Türkiye’de gündemi ‘yerli otomobil’ meşgul etse de otomotiv sanayinde yeni gelişmeler de yaşanıyor. Tofaş’a Bursa’da üretim ve ihracatta rekorlar kırdıran ‘Egea Ailesi’ne Avrupa ve Türkiye’de hızla büyüyen kompakt crossover (SUV) sınıfında yer alacak 4’üncü bir kardeşin ekleneceği iddia ediliyor.
#FiatTOFAŞ’ın 2007 yılından bu yana Bursa’da ürettiği Fiat Linea 10 yıl sonra yerini Fiat Cronos’a bırakmaya hazırlanıyor. Ancak Linea’nın halefi olacak Cronos’un Türkiye’de değil Arjantin’in Cordoba kentindeki FCA (Fiat Chrysler Automobiles) fabrikasında üretileceği açıklandı. Aracın Mart 2018’de satışa sunulması planlanıyor. Tofaş'ın ilk jenerasyon Linea'yı ise filo şirketleri için sınırlı sayıda üretebileceği kaydediliyor.
#Fiat LineaVolkswagen’in yeni Caddy ve Amarok modellerinin üretimi için Fiat Chrysler (FCA) ile işbirliği yapabileceği iddia edildi. Eğer bu işbirliği gerçekleşirse, yeni Caddy’nin Fiat’ın hafif ticari araçta üretim üssü olan Tofaş tarafından üretilmesi gündeme gelebilir. Bu da son 11 yıldır Türkiye’de yatırım yapıp yapmayacağı sorgulanan VW’nin doğrudan olmasa da dolaylı olarak geleceğini ortaya koyar.
#Doğuş Otomotiv2017 yılının ilk yarısında satılan 1 milyon 200 bin adet araç ile Türkiye’de 2. el otomobil pazarına ilişkin kapsamlı bir araştırma gerçekleşti. Araştırmada, Türkiye’de ikinci elde en çok satan markalardan, modellere, bölgelere göre en çok satanlardan, yaşına göre en çok tercih edilen modellere kadar bir çok dikkat çekici veri ortaya çıktı.
#Ford Fiesta HatchbackTürkiye’de toplam otomotiv pazarı 2 seçime, kurdaki artışa ve belirsizliğe rağmen yıl sonunda tüm zamanların rekoruna koşuyor. Bunda kuşkusuz en büyük pay ise filo satışları. Bugün toplam satışların yüzde 40’ı yakını filo satışlarından oluşurken, bu alanda satışlarını yükselten rekabette bir adım öne geçiyor. İşte Türk otomotiv pazarının filo analizi...
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı 8 ayda geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 47,18 büyüdü. Döviz kurlarındaki artışları son aylarda fiyatlarına yansıtmaya başlayan otomotiv firmaları, sıfır faizli kampanyalarının kapsamını daralttı.
#Otomobil KampanyalarıDöviz kurlarında son aylarda yaşanan dalgalanmanın etkisiyle sıfır otomobillerin en düşük motor gücü ve donanıma sahip modellerinde bile taban fiyat, 40 bin lirayı buldu. Yılın ilk çeyreğinde 10 markaya ait 21 model 40 bin liranın altındaki fiyatlarla satılırken, ikinci çeyreğin sonunda fiyatı söz konusu rakamın altında olan model sayısı 12'ye düştü.
#OtomobilTÜRK otomotiv sektörünün 49 markasını çatısı altında buluşturan Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) Satış ve İletişim dalında başarılı marka ve çalışmalarını ödüllendirmek için düzenlediği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2013 Gladyatörleri” sektörde yaşanan tüm sıkıntılara rağmen dün düzenlendi.
TÜRK otomotiv sektörünün 49 markasını çatısı altında buluşturan Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) Satış ve İletişim dalında başarılı marka ve çalışmalarını ödüllendirmek için düzenlediği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2013 Gladyatörleri” sektörde yaşanan tüm sıkıntılara rağmen dün düzenlendi.
#OtomotivHazine’nin kasko sigortasında yaptığı değişiklikler uygulamaya girdi. 1 Nisan itibariyle şirketler, dört farklı kasko sigortası düzenleyecek. Poliçelerde sigorta değeri yazmayacak, aracın piyasa rayiç bedeli hasar olarak ödenecek. Aracın, sigortalının istediği serviste onarım görmesi ve orijinal yedek parça kullanılması halinde ise primler artacak.