Alman otomobil üreticisi Volkswagen, 2020-2024 dönemine ait yatırım planını açıkladı. Buna göre, şirket, 2024’e kadar elektrikli ve hibrit otomobillerin yanı sıra dijital teknolojiler geliştirmek için 60 milyar Euro yatırım yapmayı planlıyor.
#AlmanyaÖzellikle Avrupa’da emisyon sınırlaması nedeniyle köşeye sıkışıp çözümü elektrikli otomobil üretmekte bulan dev markaların kafasındaki soru: “Yüksek maliyetli bu araçları kime ve nasıl satacağız?” Geçen hafta İngiliz Dyson’ın, “Ticari anlamda geçerliliğini göremedik ve uygun alıcı bulamadık” gerekçesiyle 3.2 milyar dolarlık elektrikli otomobil projesini bitirmesi bu konudaki endişeleri arttırırken, daha fazla destek ihtiyacını gündeme taşıdı.
#Yazar2021’den itibaren Avrupa’da çevreyi kirleten otomobil üretenlere büyük cezalar gelecek. Bu yüzden otomotiv devleri karbon salınımı sıfır olan elektrikli otomobiller geliştirerek, ortalama emisyon oranlarını düşürmek istiyor. Ancak markaların kârlı diye vazgeçemedikleri SUV modellere yönelik talep o kadar fazla ki, kimsenin gözü elektrikli otomobil görmüyor. Frankfurt’ta bu hatadan geç de olsa dönmeye çalıştıkları gözlendi.
#YazarDizele en büyük alternatif olarak gösterilen hem benzinli hem elektrikli motora sahip ‘hibrit’ (melez) otomobillerin popülaritesi hızla artıyor. Peki hibrit otomobiller gerçekten dizel ve benzinli otomobillere göre avantajlı mı, 2. elde değer kaybı oluyor mu, pil ömürleri ne kadar? İşte bu soruların cevabını dünyada ve Türkiye’de en çok hibrit otomobil satan Toyota’nın Türkiye CEO’suna sorduk.
#YazarlarOtomobil tutkunlarının merakla beklediği Paris Otomobil Fuarı dün kapılarını önce dünya basını için açtı. 50’ye yakın dünya ve Avrupa prömiyerinin yapıldığı fuara katılan Türklerin akılları ise dün açıklanan iç pazardaki büyük daralmadaydı. Eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarının yüzde 70’e yakın düşmesi, dev markaların Türk yöneticilerinin Paris fuarını endişeyle gezmesine sebep oldu.
#GazetehaberleriJapon lüks otomobil üreticisi Lexus'un Türkiye Direktörü Selim Okutur, Avrupa ülkelerindeki birçok şehirde dizel araçların yasaklandığını belirterek, "Böyle olunca da uzun vadede tamamen elektrikli araçlar çözüm ama bunun için ciddi bir altyapı gerekiyor. Kısa dönemde en akılcı çözüm hibrit araçlar öne çıkıyor." dedi.
#HibritGEDİZ Üniversitesi’nden Doç.Dr. Selim Solmaz ve Yrd.Doç.Dr. Durmuş Uygun, TÜBİTAK ile KOSGEB desteğiyle jant içi elektrik motoru üretti. Bu teknolojinin, otomobilden kamyona tüm araçlara uygulanıp; benzinli, dizel ya da LPG’li bile olsa hibrite dönüşümünü, bu sayede de şehir içinde yüzde 20’ye varan yakıt tasarrufu sağlayacağı bildirildi.
#Gediz ÜniversitesiGaranti Bankası’nın kadın girişimciler için düzenlediği yarışmanın bu yılki birincisi Zeynep Rüstemoğlu, kendisine ödül kazandıran savunma sanayiindeki işinin yanına bir ilginç iş daha eklemeye hazırlanıyor. Zırhlı araçlar için ısıtma ve yangın söndürme sistemleri yapan Rüstemoğlu, benzinli ve dizel otomobilleri hibrite çevirecek ‘Hibrikit’ için Sanayi Bakanlığı’ndan onay bekliyor.