Türkiye’de elektrikli araçların şarjı için 300 kilovatlık üniteler kurduklarını anlatan DBE Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Taha Pınar, “Bunlar güçlü üniteler ve araçları 15 dakikada şarj ediyor. 300 kilovatlık bir üniteye, tek seferde bir fabrika kadar elektrik çekiyoruz. Bizim koyduğumuz 2,5 megavatlık bir trafo; bir gökdelenin çekeceği elektrik kadar elektrik çeker. O yüzden kendi orta gerilim hattı ve trafo yatırımlarımızı yapmak zorundayız. Yoksa şebeke bunu kaldırmaz” dedi.
#TEİAŞCumhuriyetin ilan edildiği 1923 yılında Türkiye’de faaliyete geçen Shell, elektrikli şarj istasyonlarına yönelik çalışmalarını da sürdürüyor. Togg ile anlaştıklarını hatırlatan Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem, “Yurtiçinde yaygın bir şebeke kurmayı hedefliyoruz. 400 lokasyona 600’ün üzerinde hızlı, yani 180 kWh veya üzerinde özelliği olan şarj cihazlarını monte edeceğiz” dedi.
#ShellUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Ankara-Sivas hızlı tren hattının altyapı yapım çalışmalarında yüzde 99,67 fiziki ilerleme sağladık. Kısmi olarak test ve sertifikasyon çalışmaları tamamlandı. Proje 2023 yılı Nisan ayında tamamlandığında seyahat süresi 12 saatten 2 saate düşecek" dedi.
#Adil KaraismailoğluUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Ankara-Sivas hızlı tren hattının altyapı yapım çalışmalarında yüzde 99,67 fiziki ilerleme sağladık. Kısmi olarak test ve sertifikasyon çalışmaları tamamlandı. Proje 2023 yılı Nisan ayında tamamlandığında seyahat süresi 12 saatten 2 saate düşecek" dedi.
#Adil KaraismailoğluÖnümüzdeki 10 yılda gerçekleşecek elektrik devrimiyle insanlığın karbon ayak izi olmadan enerji üretip sürdürülebilir bir yaşam inşa etmesi daha kolay olacak. Bunun için yüksek kapasiteli, dayanıklı piller üretme çalışmaları büyük bir hızla devam ediyor. 1 milyon mil yol yapan piller, şarj maliyetlerine katlanmak zorunda kalmayacağımız otomobiller o kadar da uzak değil.
#Yazar