Sanayi ve Teknoloji Bakanı Kacır, "Türkiye’ye İnsansız Hava Aracı vermediler, dünyanın en gelişmiş İHA’larını, SİHA’larını ürettik. İHA’larda kullandığımız kameraları vermediler. Çok daha ileri kabiliyetleri olan kameralar ürettik. Geliştirdiğimiz füzelerde kullandığımız motorları vermediler. Kendi imkanlarımızla turbojet motorları geliştirdik, ürettik. Herkes bilsin ki, hangi alanda, gizli açık ambargo konuyorsa, Türkiye o alanda daha büyük işler yapacaktır" dedi.
#Bakan KacırSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, 2025 Togg'un senesi olacağını vurgulayarak 5 milyar dolarlık bir kaynakla Türkiye'de elektrikli araç üretim kapasitesini yılda 1 milyona çıkaracağız. Önümüzdeki ay Togg 4x4 üretime başlayacak" dedi.
#ToggTogg’un bu yıl üreteceği T10X sayısını 28 bine çıkarması ile 2023’te Türkiye’de satılan toplam elektrikli araç satışı 45 bin adede ulaşacak. Türkiye bu rakamla Avrupa’nın en çok elektrikli araç satılan ilk 10 ülkesi arasına girmek için yarışacak. Yıl sonu itibarıyla toplam elektrikli parkının ise 55 bin adedi geçmesi bekleniyor. Ancak, halka açık şarj ünitesi başına düşen araç sayısının 5’e yaklaşması önemli sorunlar doğurabilir.
#ToggKüresel piyasalar, artan tedarik sıkıntıları ve Çin'in ekonomik regülasyonlarına ilişkin belirsizliklerle haftaya karışık bir seyirle başlarken, ABD ve Avrupa başta olmak üzere merkez bankası başkanlarının açıklamaları hafta boyunca piyasaların yönü üzerinde belirleyici olacak.
#Küresel PiyasalarBiliyoruz, belki henüz hiç sürmediniz ve satın almayı ciddi olarak düşünmediniz. Bu yüzden elektrikli araçlarla ilgili aşağıda okuyacağınız haber size biraz cesur gelebilir. Çünkü önemli bir devrimden bahsedeceğiz; elektrikli araba devrimi...
#Elektrikli ArabaSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Ford Otosan'ın Kocaeli'de gerçekleştirme kararı aldığı "Yeni Nesil Ticari Araç ve Batarya Üretimi" yatırımının Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubundan (TOGG) sonra Türkiye'de kurulan ikinci elektrikli araç üretim tesisi olacağını bildirdi.
#Sanayi Ve Teknoloji Bakanı Mustafa VarankKoç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu: “2020 yılı, koronavirüs salgını ile tarihin olağanüstü dönemlerinden biri olarak kayıtlara geçti. Koç topluluğu olarak böyle zorlu bir dönemde öncelikle çalışma arkadaşlarımızın sağlığını gözeterek hareket ettik. Çevik yönetim anlayışımız, sağlam bilançomuz, dengeli portföy yapımız, kuvvetli bayi teşkilatımız, esnek tedarik zincirimiz ve dijital yetkinliklerimiz sayesinde bu döneme hazırlıklı girdik. Şirketlerimizin finansal sağlığına yönelik tedbirlerimizi hassasiyetle ve hızla uyguladık. Yatırımlarımıza devam ederek, küresel büyüme yolculuğumuzu hızlandırdık. 2020 yılında yaptığımız 10,7 milyar TL kombine yatırımla, toplam yatırımlarımız son 5 yılda 42 milyar TL’ye ulaştı. belirsizliklerin hâkim olduğu 2020 yılında başarılı sonuçlara ulaşarak, güçlü konumumuzu pekiştirdik. Bunu mümkün kılan çalışma arkadaşlarımıza, bayilerimize ve tedarikçilerimize gösterdiğimiz büyük çaba ve dayanışma örneği için müteşekkirim. Ülkemiz ve dünyamız için var gücümüzle çalışmaya ve değer yaratmaya devam edeceğiz.”
#Koç HoldingKoç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç “Var gücümüzle çalışmaya, elimizi taşın altına koymaya devam ediyoruz. Ford Otosan ile Türk özel sektörünün en büyük yatırımlarından birini yapacağız. 21 milyar lirayı aşacak, 10 yıl sürecek bu yatırım ‘ileriye dönük stratejik bir atılım." dedi.
#Ali KoçFord Otosan’ın Kocaeli’nde üreteceği E-Transit için, ‘batarya montaj fabrikası’ yatırımı hayata geçiriliyor. Polonya’da LG’nin üreteceği pil hücreleri Gölcük’teki batarya üretim hattında yüzde yüz elektrikli Transit için bir araya getirilecek. Kocaeli fabrikalarına yapılan toplam elektrifikasyon yatırımı ise 56 milyon Euro oldu.
#Gazetehaberleriİklim değişikliği ve küresel ısınma dünyada büyük değişimlere neden olurken, büyüyen elektrikli araç pazarı da hükümetleri harekete geçirdi. Son olarak İngiltere, fosil yakıtlı araç yasağını 2030’a çektiğini duyurdu. Hem otomotiv piyasasında hem de diğer sanayi kollarında hızlı bir değişim olması bekleniyor. Ülkeler de burada pay almak için art arda hamle yapıyor.
#GazetehaberleriFord Otosan, 2021’de Türkiye’de üretime başlayacağı yüzde yüz elektrikli Transit’in yanı sıra Avrupa’da üretilecek olan Mondeo ve Fiesta modellerinin parçalarını da Türkiye’den tedarik etmek için harekete geçti. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, gerçekleştirilen basın toplantısında Türkiye’nin Çin’e alternatif olabilecek bir otomotiv yan sanayi tedariki potansiyeli olduğunu vurguladı.
#GazetehaberleriDünyanın en büyük batarya üreticilerinden biri olan China Aviation Lithium Battery, Derindere Motorlu Araçlar’dan (DMA) teknoloji desteği istedi. DMA’nın yüzde 49 ortaklığıyla Çin’de kurulan CADMA, ‘modele özel’ elektrikli tahrik sistemleri geliştirip üretecek.
#Elektrikli Otomobil