Yabancı dil öğretimindeki etkenleri ‘öğrenen’, ‘öğreten’, ‘öğrenme-öğretme araçları’ ve ‘öğrenme-öğretme ortamı’ olarak dört temel başlık altında toplayabiliriz. Dolayısıyla da karşılaşılan sorunları bu dört başlık alında belirleyebilir ve çözüm önerilerini de buna göre sıralayabiliriz.
#Konuk YazarBursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu (BUÜ YDYO) dil eğitimi alanında dünya çapında en prestijli uluslararası kalite değerlendirme ve akreditasyon kurumu Evaluation and Accreditation of Quality Language Services (EAQUALS) akreditasyon sürecini tamamlayarak, İngilizce, Almanca ve Fransızca olmak üzere Türkiye’de üç farklı yabancı dil hazırlık sınıfını akredite etme başarısını gösteren ilk üniversite oldu.
#Bursa Uludağ ÜniversitesiMalta'da İngilizce öğrenmeyi planlayan Türk öğrenciler, FELTOM'un (Federation of English Language Teaching Organisations) Malta Hükümeti’nden elde ettiği imtiyaz sayesinde uzun vadeli öğrenci vizelerini kolaylıkla alabilecekler.
#MaltaÖzel Yabancı Dil Kursları Derneği (Özdilder), yabancı dil öğretiminin standartlaştırılması konusunda önemli bir adım attı. Özdilder üyesi 40 dil okulunda yabancı dil eğitiminde EAQUALS yani Avrupa Kaliteli Dil Hizmetleri Birliği'nin standartlarının uygulamaya konulması zorunlu hale getirildi. Karya Yabancı Diller'in uygulamasını başlattığı EAQUALS-ALTE Dil Pasaportu ile de, yabancı dil öğretiminin şeffaflaştırılarak belgelendirilmesi hedefleniyor.<br>