Turizmde, küresel anlamda pandemi öncesi seviyeler yakalanmış olmasa da BM Dünya Turizm Örgütü’nün son raporu toparlanmaya dikkat çekti. Bu gelişmeler seyahat perakendesine de olumlu yansımış durumda. Seyahat edenlerin valiz ihtiyacı artarken, bazı duty free şirketleri ocak-şubat ve ocak-nisan ayları karşılaştırıldığında cironun iki katından fazla artış gösterdiğini belirtti. Turistlerin yaptığı alışverişlerde ön plana çıkan iki ülke ise Türkiye ve Yunanistan oldu.
#TurizmHavalimanlarındaki duty free mağazaları adeta can çekişiyor. Yine de bizimkilerin durumu fena değil. Ama nerede 2019 yılı. Satış rekorları çok geride kaldı. Avrupa’nın bazı merkezlerinde mağazalar uzunca süredir kapalı. Ortadoğu’dan Uzakdoğu’ya baktığınızda en büyük havalimanlarındaki duty free mağazalarındaki satışlar çoğu yerde geçen yıla göre yüzde 20’nin altında seyrediyor.
#YAZAR