Türkiye’nin e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109 artışla 800 milyar TL’ye ulaşırken, sektör 2023’te gözünü trilyon TL’lere dikti. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkan Yardımcısı Hakan Çevikoğlu, “Türkiye’nin 1 trilyon dolarlık dış ticaret hedefi, e-ticareti de büyütecektir. Artık e-ticarette de trilyon TL’leri konuşmanın vakti geldi” diye konuştu.
#E-TicaretVodafone Business, dijital dönüşümün hızlandığı ve hibrit çalışma modelinin kalıcı hale geldiği iş dünyasında KOBİ’leri desteklemek için yeni bir hizmete imza attı. KOBİ’leri günümüzün dijital ihtiyaçları hakkında bilgilendirme ve geleceğe hazırlama hedefiyle yeni dijital danışmanlık platformu V-Hub’ı kullanıma sunan Vodafone Business, ücretsiz sunacağı V-Hub platformu ile 1 yıl içerisinde 50 bin kişiye fayda sunmayı hedefliyor.
#Vodafone BusinessYaşar Üniversitesi mezunu Merve Yıldız, İzmir’den Almanya’ya uzanan uluslararası bir kariyere imza attı. Başarı basamaklarını azimle tırmanan genç mühendis Microsoft’un Almanya’daki merkezi Münih’te proje müdürü olarak çalışıyor. Çift ana dal yapıp İşletme ve Endüstri Mühendisliği bölümlerinden dereceyle mezun olan Merve Yıldız, tüm gençlerin örnek aldığı bir yönetici.
#AlmanyaTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, yatırımcıların Türkiye'nin geleceğine güvendiğini belirterek, "Xiaomi gibi önemli bir teknoloji şirketinin ülkemizi bir üretim üssü olarak seçmesi şaşırtıcı değildir." dedi.
#Ruhsar PekcanTürkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile Vodafone Business, KOBİ’lerin dijitalleşmesi yönünde yeni bir adım attı. TOBB öncülüğünde, TEPAV ve TOBB ETÜ işbirliğinde bu yıl 7’ncisi düzenlenecek “Türkiye 100” programına sponsor olan Vodafone Business, programa başvuran tüm işletmelere Veri Odaklı SMS çözümünü, programda ilk 100’e giren işletmelere ise Facebook&Instagram Reklam Hizmeti ile birlikte E-Ticaret Hizmet Paketi’ni ücretsiz sunacak. Bu ücretsiz ürün ve hizmetlerle, “Türkiye 100” katılımcıları için toplam 12 milyon TL değerinde fayda sağlanacak.
#Tobbİstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB)’in 17’inci dönem başkanlığını yürüttüğü Kimya Sektör Platformu (KSP) bünyesinde gerçekleştirilen “2021 Türkiye Kimya Sektör Şurası”, Kimya Sektör Platformu (KSP) Başkanı ve İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister’in ev sahipliğinde dijital platformda yapılan açılış konuşmalarıyla başladı. Şura’da konuşma yapan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Kimya sektörü ekonomimizin harcı” dedi.
#İKMİBTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye’nin gelişme ve kalkınmada önemli hedeflerinin olduğunu belirterek, "Kadınlarımızın potansiyellerini en iyi şekilde sergileyebilmeleri, hedeflerimize ulaşmada yadsınamaz bir katkı sağlayacaktır." dedi.
#Kadın GirişimcilerKoronavirüsün en çok etkilediği ülkeler arasında yer alan İngiltere’de yaşayan ünlü saç tasarımcısı Samet Zili, pandemi sürecinde hız kazanan dijital dönüşüme ayak uydurdu. Zili, salgın riski nedeniyle güzellik merkezinden uzak duran kadınlara dijital danışmanlık hizmeti vermeye başladı: “Pandemi sürecinde bakım başlığından yola çıkarak hazırladığımız yol gösterici içerikler, kadınlardan büyük ilgi görüyor”
#İzmirTicaret Bakanlığı, 2020 yılında hayata geçirdiği dijital uygulamalar ve temassız ticaret sayesinde, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirlerinin dış ticaret üzerindeki etkisini azaltırken, ihracatçı sayısının artırılması ve gümrük işlemlerinin kolaylaştırılması için de önemli projeleri uygulamaya aldı.
#TeknolojiVodafone Business, pandeminin damgasını vurduğu 2020 yılında da işletmeleri dijital geleceğe hazırlamaya devam etti. İşletmelerin güvenilir teknoloji danışmanı olarak dijital dönüşüm süreçlerinde uçtan uca çözümler sunan Vodafone Business, işletmelerin iş süreçlerini kesintisiz ve güvenli bir şekilde sürdürmelerine destek verdi. Vodafone Business’ın sunduğu çözümlerden son 1 yılda 1.2 milyon kurumsal müşteri yararlandı.
#Vodafone Businessİşletmelerin dijital iş ortağı Vodafone Business, KOBİ’leri geleceğin dünyasına hazırlıyor. Vodafone Business, KOBİ’lere dijitalleşme yolunda verdiği desteği eğitim platformu ile güçlendiriyor. Vodafone Business, KOBİ’lerin dijital dönüşümünü destekleyecek, e-ticaret faaliyetlerinde yönlendirici olacak ve farklı uzmanlık seviyelerinde sürekli güncellenecek eğitim platformunu hayata geçirdi. Vodafone Business Dijital KOBİ Eğitim Platformu’nda 100’e yakın eğitim ücretsiz sunuluyor. Platformda e-Ticaret’ten dijital tarıma, e-ihracattan dijital pazarlamaya, dijital ve finansal okur yazarlıktan girişimciliğe birçok başlıkta KOBİ’lerin ihtiyaç duyduğu sektörel ve temel bilgiler veriliyor.
#Vodafone BusinessTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Bakanlık olarak gerek ihracatta devlet destekleri gerekse diğer çalışmalarımızla her zaman ihracatçılarımızın yanında olduk ve olmaya devam edeceğiz. Sektörümüzdeki tüm firmaları, Bakanlığımızın desteklerinden yararlanmaya davet ediyoruz." dedi.
#Ruhsar PekcanTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, pandemi döneminde ihracatçının yanında olmak ve onları desteklemek adına ekstra gayret sarf ettiklerini söyledi. Pekcan, bu kapsamda 24 Ağustos itibarıyla Almanya ile başlayan sanal genel ticaret heyet görüşmelerinin Eylül sonuna kadar devam edeceğini bildirdi.
#Ruhsar PekcanTüm ekiplerine işe alımlarından itibaren dijital danışmanlık eğitimleri verdiklerini söyleyen Hürriyet Emlak Satış Direktörü ve Projeland YK Üyesi Çağrı Bozay, “Bugün satış uzmanı olarak işe başlayan birisi başarılı olduğu ve fark yarattığı taktirde çok kısa bir süre içerisinde yönetici olabilir. Burası her açıdan bir satış okulu” diyor.
#Çağrı BozayHürriyet Emlak ile İzmir Emlak Komisyoncuları Odası (İZEKO), İzmir’de faaliyet gösteren emlak ofislerinin desteklenmesi yönünde yeni bir işbirliğine imza attı. İşbirliği kapsamında Hürriyet Emlak, portalına üye olan ve aynı zamanda İZEKO üyesi olan emlak ofislerinin bir yıllık Emlak Odası aidatlarını ödeyecek.
#Hürriyet EmlakTBMM Genel Kurulu’nda devlet memurlarına ilişkin düzenlemeleri de içeren Devlet Memurları Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi kabul edilerek yasalaştı.
#TBMM Genel KuruluGaranti BBVA, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme odaklı çalışmalarını kararlılıkla sürdürüyor. Bankanın sürdürülebilirlik stratejilerinin merkezinde “yeşil ve sosyal sürdürülebilirlik” ile dijitalleşmenin entegrasyonu bulunuyor. Bankanın bu alanlarda gerek kurum içinde gerekse müşterilerine dönük çalışmalarını değerlendiren Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Cemal Onaran, “Sürdürülebilirlik” ve “Finansal Kapsayıcılık” bankamızın 6 stratejik önceliğinden ikisini oluşturuyor. Burada ana ortağımız BBVA’nın da stratejileriyle uyumlu ilerliyoruz ve iki tarafın birleşimiyle daha etkili bir sinerji yakalıyoruz. Bir diğer stratejik önceliğimiz ise “Data ve Teknoloji” yani dijitalleşme… Sürdürülebilir kalkınma, artık sadece bir hedef değil, iş dünyası için bir zorunluluk haline geldi. Dijitalleşmenin bu dönüşüme olan katkısı ise yadsınamaz. Banka olarak müşterilerimizin sürdürülebilir projelerine destek verirken, kendi operasyonlarımızda da çevresel etkileri azaltmak için yenilikçi teknolojilerden yararlanıyoruz. Bu kapsamda enerji tasarrufumuzu artırmaya yönelik olarak “Uzak Göz” adını verdiğimiz dijital takip sistemimiz sayesinde, 2023 sonu itibarıyla genel müdürlük ve 293 şubemizde enerji tüketimini optimize ederek, 2019 yılına kıyas ile elektrik tüketiminde %15’lik bir azalma sağladık. Bu sistemi daha fazla lokasyona yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.” dedi.
#Sponsorlu İçerikKOBİ’ler, Türkiye ekonomisinin dinamosu olarak yalnızca istihdam ve üretimde değil, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik alanlarında da kritik bir rol oynuyor. Sürdürülebilirlik ve dijitalleşme, günümüz iş dünyasında KOBİ’lerin dönüşümü ve rekabet gücünü artırmak için vazgeçilmez hale geldi. Garanti BBVA, bu dönüşüm sürecinde sunduğu yenilikçi ürün ve hizmetlerle KOBİ’lere yol arkadaşlığı yapmayı sürdürüyor. Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Sibel Kaya, KOBİ’lerin dijitalleşme ve sürdürülebilirlik ekseninde dönüşümünü değerlendirerek, bu süreçte bankanın oynadığı kilit role dikkat çekti. Kaya, KOBİ’lerin ekonomik büyümenin temel taşları olduğunu belirterek, “Dijitalleşme ve sürdürülebilirlik süreçlerinde doğru yönlendirmelerle KOBİ’lerimiz hem iş dünyasını hem de toplumu dönüştürebilecek güçte. Bu yolculukta onların en büyük destekçisi olmaktan son derece mutluyuz” dedi.
#Sponsorlu İçerikSmarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! Conference