Trend analiz şirketi WGSN’in bu yıla ilişkin tahminlerinde yiyecek ve içecek alanında öne çıkan başlıklardan biri ‘deneyimsel yeme’ oldu. Pandemi sona erdiğinden beri etkileşim, heyecan ve şov sunan restoranlar, kulüpler ve kafeler büyük ilgi görüyor. Bu etkinliklerin en popülerlerinin peşine düştük.
#WGSNHafta içi, gastronomi sektörüne yatırım yapan genç ve ilginç bir girişimciyle; Ahmet Orhon’la tanıştım. Orhon, Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni bitirdikten sonra yönetim ve strateji danışmanlığı şirketi McKinsey’de çalışmaya başlamış. Türkiye, Çin, Avustralya ve Dubai’de 10 yıla yakın bir süre yerel ve global pek çok markanın hesabını yönetmiş. Bu arada Harvard Business School’da İşletme Yüksek Lisansı yapmış.
#Müge AkgünTürk tüketicisi sağlıklı beslenirken lezzet de almak istiyor. Türk insanın lezzet anlayışını daha çok annesi belirlerken, lezzet konusunda tutucu olduğumuzu da söylemek mümkün. Prof. Dr. Y. Birol Saygı, “Günümüz tüketicisinin öncelikli tercih sebebi, gıda ve içeceklerimizde lezzet beklentilerinin tam olarak karşılanması. Bu nedenle sağlıklı yaşam için sağlık olgusunu damak gücü ile destekleyen reçetelerin gerçekleştirilmesi gerekiyor” diyor.
#Birol Saygı