Reklamveren, yayıncı, ajans ve teknoloji şirketi temsilcileri, sektörde üçüncü parti çerez sonrası dönemle ilgli değerlendirmelerini ve çözüm önerilerini paylaşmak üzere 28 Mart Perşembe günü Salt Galata'da gerçekleşen IAB Connect: Çerezsiz Dünya etkinliğinde bir araya geldiler. Etkinlikte AB ve Türkiye'deki ilgili mevzuata uyum amacıyla, Safari ve Firefox tarayıcılarının ardından Google’ın da bu yıl üçüncü parti çerezleri Chrome’dan kaldırması ile ortaya çıkan yeni trendler ve çözüm önerileri ele alındı.
#Pazarlamaİnteraktif Reklamcılık Derneği IAB tarafından Adform, Criteo, Meta, Mimeda ve Trendyol sponsorluğunda gerçekleştirilen IAB Ticaret ve Perakende Medya Webinarı’nda, dijital pazarlamanın üçüncü büyük dalgası olarak kabul edilen perakende medya konusu hem globaldeki hem de Türkiye’deki ticaret ve perakende medya fırsatlarıyla birlikte masaya yatırıldı.
#Dijital PazarlamaKüresel dijital reklam teknolojileri pazarında faaliyet gösteren Criteo, Covid-19 krizinin perakende sektörü üzerindeki etkilerini araştırdığı uluslararası raporu yayınladı. Türkiye’de, evden çalışılmaya geçilmesi ile oyuncak alışverişlerinde %320’lik artış yaşandı. 80’den fazla ülkenin ve yaklaşık 2 milyar aktif tüketicinin yıllık 900 milyar dolar harcadığı 20,000’ e yakın e-ticaret sitesinden toplanan veriler, Asya, Avrupa ve Amerika gibi bölgeler arasında trendlerin belirlenmesinde büyük bir rol oynuyor.
#AlışverişMarketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleşecek, e-ticaret zirvesi ECHO, sektör ekosistemini tüm parametrelerde birleştirip irdelemeyi hedefliyor. 14 Kasım Perşembe, Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenecek e-Commerce Head Organization Summit (ECHO), e-ticaret sektörünü bir araya getirecek. Zirvede; e-ticarete etki eden faktörler, kullanıcıların online alışveriş davranışları, ödeme sistemleri, lojistik ve taşıma çözümleri, regülasyonlar, e-ihracat, müşteri deneyimi, kişiselleştirme ve e-ticaret trendleri gibi birçok konu konuşulacak.
#E-TicaretLider commerce marketing şirketi Criteo, Türkiye’deki 59 büyük reklam verenin masa üstü bilgisayar, akıllı telefon ve tablet üzerinden yapılmış 9 milyondan fazla perakende alışveriş ve 5,7 milyondan fazla seyahat rezervasyon işlemini analiz ederek, Ramazan ayı boyunca tüketicilerin çevrimiçi harcama davranışlarını yansıtan veriler yayınladı.
#Ramazan AlışverişleriHenüz üniversite yıllarının başında başlayan girişimcilik hikayesini genç yaşında edindiği yüzlerce tecrübeyle yazan ve geldiği noktada etkinlikcim.com gibi bir projeyle taçlandıran Efe Kethuda ile yolu girişimcilikten geçebilecek üniversiteliler için faydalı bir söyleşi gerçekleştirdik.
#Etkinlikcim.ComGeçtiğimiz yıllarda Türkiye pazarına giren performans pazarlama teknolojileri şirketi şirketlerinden Criteo'nun Doğu Avrupa ve MEA Bölgesi Genel Müdürü Dirk Henke, Türkiye'deki tüketici davranışlarını ve dijital reklam pazarını Hürriyet'e değerlendirdi.
#Dirk Henke