En çok mobilden haftasonu alışveriş yapıyoruz

Güncelleme Tarihi:

En çok mobilden haftasonu alışveriş yapıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Aralık 02, 2015 11:00

Geçtiğimiz yıllarda Türkiye pazarına giren performans pazarlama teknolojileri şirketi şirketlerinden Criteo'nun Doğu Avrupa ve MEA Bölgesi Genel Müdürü Dirk Henke, Türkiye'deki tüketici davranışlarını ve dijital reklam pazarını Hürriyet'e değerlendirdi.

Haberin Devamı

Criteo'dan biraz bahseder misiniz? 

 75’ten fazla ülkede, 9,250’den fazla müşterisi ile Criteo performans pazarlama konusunda çalışmalarını sürdürüyor. Biz temel olarak e-ticaret oyuncularına, tur operatörlerine ve diğer çeşitli satıcılara, bir şey satın almadan web-mağazalarını ziyaret eden kullanıcıları yeniden yönlendirmeleri konusunda yardım ediyoruz. Bunu ise kullanıcılara, müşterilerimizin websitelerine geri gelip satın alma işlemlerini tamamlamalarını teşvik etmek için kişiye özel ürün önerisi sunan kişiselleştirilmiş reklamlar göstererek yapıyoruz. Reklamları iOS ve Android gibi farklı platformlarda; akıllı telefon, tablet ve PC gibi farklı cihazlar üzerinden gösteriyoruz. 

230 TERABYTE'LIK KULLANICI VERİSİNİ ANALİZ EDİYORUZ

 Criteo’yu özel kılan şey Criteo Motoru (Criteo Engine) dediğimiz teknolojimiz. Criteo Motoru’nu 10 yıl önce yarattık ve o günden beri her gün geliştirmeye devam ediyoruz. Doğru reklamı, doğru kullanıcıya, doğru zamanda göstermek çok fazla teknolojik çaba gerektiriyor ve biz bugün 230 terabayt anonim kullanıcı datasının analizini yapıyoruz.

Haberin Devamı

Türkiye’deki dijital reklam pazarını değerlendirebilir misiniz? Sizce son zamanlardaki trendler neler?

 Türkiye’deki dijital pazar, geçtiğimiz yıllarda olağanüstü bir büyüme gösterdi; son zamanlarda ise bir yavaşlama gözlemliyoruz. Türkiye, mobil satın almalar konusunda halen geride. Dünya genelinde tüm satışların %35’i mobil cihazlardan yapılırken Türkiye’de bu oran yalnızca %22. Ancak Türkiye ile ilgili özel ve harika olan bu alandaki büyüme oranı. Daha bir yıl önce Türkiye’de mobil satın almaların payı yalnızca %11’di; yani yıllık %11’lik bir büyüme gözlemliyoruz. Bu demek oluyor ki, Türkye bildiğim tüm ülkelerden daha hızlı büyüyor.

Türkiye’nin fazlasıyla genç olan ve teknolojik trendlere hızla uyum sağlayan nüfusuna baktığımızda, Türkiye’nin kısa zamanda dünya geneline yetişmesini bekliyoruz. Bu, pazarlamacıların strateji ve ürünlerini bu değişime adapte etmeleri gerektiği anlamına geliyor: Mobil pazarlama stratejleri geliştirmenin ve farklı cihazlar üzerinden müşterilere ulaşmanın artık zamanı geldi.

Haberin Devamı

Türk dijital tüketicilerin alışkanlıkları neler?

 İlginçtir ki, Türk tüketiciler mobil cihazları üzerinden haftasonları çok alışveriş yapıyor. Tüm mobil satışların %50’sinden fazlası Cumartesi ve Pazar günleri yapılıyor; bu, perakendecilerin müşterilerine doğru şekilde ulaşabilmeleri için bilmeleri gereken çok önemli bir gerçek. 

E-ticaret ve dijital pazarlamada Türk perakendeciler için önemli fırsatlar neler?

 Bahsettiğim demografik durumdan dolayı perakendeciler, seyahat acentaları ve ürün ve hizmetlerini internetten satan diğer oyuncular yakında dijital kanallarda önemli ölçüde büyüme gözlemleyecekler. Mobil ticaretin ne kadar hızlı büyüdüğüne bir bakın: Bir yıl önce her on dijital satıştan biri akıllı telefon veya tablet gibi mobil cihaz üzerinden yapılırken, bu sene bu beşte bir. Türkiye neredeyse tüm pazarlardan daha hızlı büyüyor. Türkiye’nin bu trendi sadece takip etmesini değil, uzun dönemde mobil ticarette lider bir pazar haline gelmesini de bekliyorum – yani trendleri takip eden değil yaratan bir pazar olmasını. Zamanında hazırlık yapan perakendeciler için ülkede çok büyük bir iş potansiyeli var.

Haberin Devamı

2016 için Türkiye/dijital reklam sektörü için Criteo’nun öngörüleri ve beklentileri?

 Genel olarak Dijital’e doğru bir eğilim görüyoruz. İnsanlar günlük hayatlarında git gide daha fazla dijital cihaz kullanıyor; perakendeciler bu trende uyum sağlıyor ve aynı zamanda yepyeni saf-dijital oyuncular ortaya çıkıyor. Bir pazarda durum ne olursa olsun, ekonomik büyüme veya kriz de olsa, perakendecilerin her zaman satış yapmaya ihtiyacı var. Perakencilere, harcanılan her Lira’nın sonucunu direkt olarak gösterebilen pazarlama çözümleri yaygınlaşmaya başladı. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!