10 kişiden 4’ünün yatırım için satın aldığı sıfır otomobil, döviz kurlarının piyasa normallerine dönmeye başlamasıyla yatırım aracı olmaktan çıkıyor. Sektör temsilcilerine göre, ilk 5 ayda 445 bin adedi geçen otomobil ve hafif ticari araç pazarı, kalan 7 ayda 400-450 bin adetlik satışla bu yılı ortalama 900 bin adetle kapatacak. Yatırım amaçlı satışların yerini ise yavaş yavaş ihtiyacı olup da bulamayan vatandaşlar ve biriken filo talebi alacak.
#Sıfır OtomobilÇip krizine rağmen üretimi sürdürmek isteyen otomotiv markalarının yeni çözümü bazı teknolojileri araçlardan komple çıkartmak oldu. USB, navigasyon, dokunmatik ekran, start-stop, koltuk ısıtma gibi daha birçok teknoloji kaldırıldı. Bazı markaların tüketiciye dahi haber vermemesi tartışma yarattı. Türkiye ise sorunu şimdilik esnek üretimle çözmeye çalışıyor.
#OtomotivUluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı, ‘Driving Tomorrow’ (Yarını sürün) sloganı ile kapılarını 24 eksik markayla açıyor. Yarın önce dünya basınının, 12 Eylül’den itibaren ise otomobil severlerin gezeceği fuar, ev sahibi Alman markaların büyük kapışmasına sahne olacak. Çünkü Alman devler otomotivin geleceği olarak kabul edilen elektrik çağına ilişkin geldikleri son aşamayı gözler önüne serecek.
#GazetehaberleriElektrikli araçların sayısı her geçen gün artıyor; şarj istasyonlarına olan talep de haliyle artıyor. Bu anlamda pek çok kişi İstanbul'da Ankara'da ve diğer şehirlerde hangi noktalarda şarj istasyonu olduğunu merak ediyor; yolda kalmak istemiyor! İstanbul'da elektrikli araç şarj istasyonları nerede var? DMA şarj istasyonları nerde bulunuyor? İşte şube şube İstanbul elektrikli araç şarj istasyonları...
#İstanbul Elektrikli Araç Şarj İstasyonları2015’i tüm dünyada SUV yılı ilan eden Alman otomotiv devi Mercedes’in İstanbul doğumlu Başkanı Dr. Dieter Zetsche, SUV modellerini Türkiye’de yöneticilik yapmış bir isme emanet etti. Mercedes-Benz Türkiye’de 3 yıl Direktörler Kurulu Başkanı olarak görev yapan Wolf Dieter Kurz, markanın SUV segmentindeki hedeflerine ulaşmasını sağlayacak.
OTOMOBİLDE kopya tasarımdan kurtulup özgün çizgilere sahip yeni modelleri vitrine çıkaran Çinli üreticiler, araçlarını bir türlü vatandaşlarına beğendiremiyor. Yollardaki her 10 araçtan 7’sinin yabancı üreticinin logosunu taşıması, Çinli üreticilerin sadece fuarlarda sergiledikleri modeller için ‘Görüntü var, ses yok’ yorumunun yapılmasına neden oluyor.
Son yıllarda gerçekleştirdiği atılımlar ve potansiyel ile dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, 19 Nisan’da önce basın mensupları için kapılarını açacak ‘Uluslararası Şangay Otomobil Fuarı’ ile dev fuarlara da meydan okumaya başladı. Geçmiş yıllarda sektöre yön veren modellerin tasarımlarını kopyalayarak gündeme gelen Çin fuarları, artık dev markaların dünya prömiyerlerine sahne oluyor. BMW’den, Mercedes’e, VW’den Chevrolet’ye kadar bir çok uluslararası marka yeni modellerini ilk kez Şangay’da tanıtacak.