Önüne engel çıkmazsa pazar 900 bine koşuyor

Güncelleme Tarihi:

Önüne engel çıkmazsa pazar 900 bine koşuyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 29, 2011 22:24

2010’da Türkiye’de tarihi rekor kıran otomobil ve hafif ticari satışları Ocak-Şubat 2011 döneminde de büyüme ivmesini sürdürerek, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 101.66’lık artışla 103 bin 383 adet olarak gerçekleşti.

Haberin Devamı

Otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 107.16 artarak 68 bin 872 adete ulaşırken, 2011 yılı ilk 2 aylık toplam hafif ticari araç pazarı ise geçen yılın aynı 2 aylık toplamına göre yüzde 91.49 artışla 34 bin 511 adet seviyesinde gerçekleşti. 2011 yılı Ocak-Şubat döneminde, hem otomobil hem de hafif ticari araç pazar satışlarında en yüksek satış değerine ulaşıldı.
Mart’ta 75 bini bulacak
Mart ayında da otomotiv pazarında hareketlilik devam ederken, sektör yetkilileri büyümenin Ocak ve Şubat’a nazaranbiraz azaldığını da altını çiziyor. Mart ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarının 75 bin adet civarında olması beklenirken, bu da ilk çeyrekte toplam pazarın 180 bini bulmasını sağlayacak. Sektör yetkilileri 3 aylık tarihi rekor olacak bu seviyenin devam etmesi halinde pazarın yıl sonunda 900 bin adedi bulacağı görüşünde. Sektör yetkilileri 2011 yılına ilişkin şu değerlendirmeleri yaptı:

Haberin Devamı

Otomotivde seçime kadar artış sürer, sonrası normale döner

HYUNDAI Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan, 2011’de devam eden talep artışıyla ilgili olarak, “2010 yılında yapılan bağlantıların yıl sonuna kadar teslim edilememesi ve binek araçlarda Ocak ayında yapılan alımların tam yıl amortismanına konu olması da Ocak ve Şubat aylarındaki talebi doğurmuştur” yorumunu yaptı. Filo ve kiralama bazlı talebin devam ettiğini kaydeden Karaarslan, “Seçim dönemine kadar talebin, mevsimselliğin de etkisiyle benzer şekilde devam edebileceğini, daha sonra ise enerji, hammadde ve gıda fiyatlarındaki artışlara bağlı olarak enflasyon ve faizleri artırcı etkisi ile normal düzeye geleceğini öngörmekteyiz” dedi. Karaarslan, 2011’de Hyundai’nin hedefleri hakkında ise şunu söyledi: “2011 yılında yenilenecek ürün yelpazemiz, mevcut modellerimiz olan Accent Era ve i20 satış potansiyeli geliştirme projelerimiz ve bayilerimizin müşteri odaklı aktiviteleri ile hedefimiz satış adetlerimizi optimum seviyelere yükseltmek ve Türkiye’de en çok beğenilen ve istek duyulan marka olmaktır.”

İlk 2 aylık sonuçlar 2011’in bir göstergesi

Haberin Devamı

CHEVROLET Genel Müdürü Tolga Atmaca ise 2011 Ocak ayında yakalamış olduğukları güzel başlangıcın şubat ayında da devam ettiğini belirterek, “Ancak özellikle bu senenin ikinci yarısından itibaren gelecek yeni modellerimiz ile başarımızı katlayarak Chevrolet’in 100’üncü yılına yakışır bir şekilde tamamlamayı hedefliyoruz” dedi. Ocak ayından sonra, Şubat ayında da bir önceki yılın aynı dönemine 2 misli satış yaptıklarını kaydeden Atmaca, bu durumun 2011 yılında nasıl ilerleyeceklerinin bir göstergesi olduğunu belirtti. Atmaca, 2011 yılına ilişkin şunları söyledi: “Chevrolet’in 100’üncü yılını kutladığımız bu yıl 6 yeni modeli pazara süreceğiz. Özellikle, başarısını C Sedan segmentinde kanıtlamış, Cruze Sedan modelimizin HB versiyonu, küçük sınıf otomobiller segmentinde yer alan Aveo HB ve Sedan, efsanevi Spor otomobil Camaro Coupe-Cabrio ve aile otomobili Orlando’nun pazara sürülmesi ile Türkiye çapında 63 farklı noktadan Chevrolet müşterilerine en iyi hizmeti vermeye çalışan bayi ağımızla Chevrolet markasınının başarı çıtasını yükseltmeye devam edeceğiz.”

Haberin Devamı

Pazarın 2011’de 900 bine ulaşma ihtimali çok yüksek

RENAULT Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 2011 yılının ilk ay beklentileri doğrultusunda pazar canlılığını koruduğunu belirterek, “Bu durum, 2011 yılında pazarın 850-900 bin adetlere ulaşma ihtimalini akla getiriyor” dedi. Bunların hepsinin Türkiye’deki mevcut atmosferin ve vatandaşların mevcut alım modunun devamıyla ilgili olduğunu ifade eden Aybar şu yorumu yaptı: “Bu modun devam etmesinin piyasalara güvene, makro ekonomik dengelerin sürmesine ve istikrara bağlı. Bu anlamda bu yıl bir sıkıntı görmüyoruz. Türkiye bu yıl 850-900 binlik otomotiv pazarını test edebilir ama her zaman söylediğimiz gibi bu yıl da en az geçen yılın ayarında bir pazar yaşanacağını bekliyoruz.” Aybar, Türkiye coğrafyasına yakın yerlerde bir takım problemler olduğunu da hatırlatarak, bu sorunlara karşı Türkiye’nin makro ekonomik dengelerinin güçlü olmasının tahminleri olumlu yöne sevk ettiğini belirtti.

Haberin Devamı

Geleceğe duyulan güvenle yıla çok olumlu başladık

KIA’nın Türkiye distribütörü Çelik Motor’un Genel Müdürü Bora Koçak, beklentilerin ötesinde iyi geçen bir yılı geride bıraktıklarını belirterek, “2011 yılı da aynı olumlu havayla başladı. Yılın ilk iki ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla satışlarda yüzde 100’ün üzerinde bir artış yaşandı, hatta lüks sınıfta bu artış yüzde 200 seviyelerine kadar çıktı. Bunun temel sebebi geleceğe duyulan güven” dedi. Kia’nın bazı modellerinde tedarik sıkıntısının halen devam ettiğini ifade eden Koçak, özellikle Sportage modelinden istediklerini kadar alamadıklarından şikayetçi oldu. Koçak, “Öte yandan yaşadığımız tedarik sıkıntılarına rağmen ilk iki aylık dönemde binek satışlarımızı yüzde 140’ın üzerinde artırdık. Nisan ayından itibaren bu sıkınıtılarımız önemli ölçüde azalacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

2011’de pazar umut veriyor

OPEL Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, otomotiv pazarının 2011 yılı içindeki gelişiminin umut verici olduğunu belirterek, “Yukarı eğilimli potansiyeli olan bir pazar olarak devam edecektir” dedi. Keklik, 2011 yılının ilk 3 aylık periyodunda yeni motor ve teknoloji seçenekleri sunmaya devam ettiklerini belirterek şunları söyledi: “Müşteri mutluluğu ötesinde müşteri çoşkusu yaratmak üzere tüm Opel örgütü ile çalışmalarımıza devam ettiğimiz, bayi örgütümüzün yeni yatırımları ve Opel Markamız için belirlediğimiz hedefler çerçevesinde gerçekleşti.”

Satışlardaki ivme hız kaybetmeden sürüyor

TEMSA Global Satış ve Pazarlama Genel Müdürü Yusuf Soner, otomotiv satışlarında yaşanan ivmenin bu yıl hız kaybetmeden yoluna devam ettiğini belirterek, “Geleceğe duyulan güven, piyasalardaki kredi iştahı ve birbirinden cazip kampanya ve fırsatlarla yakalanan satış trendi, otomotiv sektörünü sürekli gündemde tutuyor” dedi. Tüm yeni modellerde asıl rekabetin iki önemli konuda yaşandığı vurgulayan Soner bunları şöyle sıraladı: “ Bunlardan birisi yakıt ekonomisi, diğeri ise atık gaz oranıdır. Sanırım yakın gelecekte üreticiler bu konulardaki baskıyı daha da artarak hissedecekler. Mitsubishi, her biri kendi sınıfında en yüksek yakıt ekonomisi ve en düşük emisyon oranları ile pazara sunduğu ürünlerini, yüzde yüz elektrikle çalışan ilk seri üretimi olan i-MIEV ile yenilikçi, ve yaratıcı lider mühendisliğini taçlandırıyor.”

Krizi iyi yönetmenin  mükafatını alıyoruz

MAZDA Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, Türkiye’nin global krizden çıkarken finansal olarak en iyi yönetilen ekonomi olmanın mükafatını aldığını belirterek, “Bunun sonucu olarak ilk üç ayda otomotiv satışları yüzde 75’e yakın arttı” diye konuştu. Avrupa pazarlarının yavaş toparlanmasının tüm markaların gözlerini Türkiye’ye çevirmesini sağladığını ifade eden Yurdakul sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu da bu pazarı araçsız bırakmamaya özen göstermelerine neden oldu. Ekonomideki istikrar ve komşu birçok ülkedeki finansal, toplumsal ve politik krizler nedeniyle Türkiye’nin sağlam piyasa olarak hala döviz girişi sağlıyor olması, Merkez Bankasının tutarlı politikaları, bankaların tüketici kredilerini arttırarak devam ettirmesini sağlamış ve bunlara bir de toplu alım yapan kiralama şirketlerinin eklenmesiyle bu rekor artış ortaya çıkmıştır.”

Pazar 2010 yılının altına düşmeyecektir

TOYOTA Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, 2011 için 50 bin adetlik satış gerçekleştirme hedefiyle yola çıktıklarını belirterek, “Bu yıl otomotiv sektöründe pazarın seyri geçtiğimiz yılın altına düşmeyecektir” dedi. 2011 yılının ilk iki ayındaki satışlarıyla kendi rekorlarını kırdıklarını söyleyen Bozkurt, “Toyota Finans Sistemi’nin büyük avantajlar ile herkesi otomobil sahibi yapma hedefi karşılık bulurken Toyota Ocak-Şubat döneminde 5 bin 449 aracı kullanıcılara ulaştırdı. Bu satış adedi, geçmiş yılların aynı dönemleri gözönüne alındığında bir Toyota rekoru olarak kayıtlara geçti” diye konuştu.

Krediler ve kampanyalarla talep artışı devam etti

VOLKSWAGEN Türkiye Genel Müdürü Vedat Uygun, 2011 yılının ilk ayında binek otomobil pazarının geçen yılın Ocak ayına göre yüzde 137 artmasının yeni yıla olumlu başlamalarını sağladığını belirtti. Uygun, “2010 yılının ikinci yarısında başlayan ve yıl boyunda devam eden talep artışının 2011 yılında da devam etmesi ve kredi kuruluşlarının uygulamalarına, firmaların uyguladıkları avantajlı satış kampanyaları da eklenince pazar beklentilerin üzerinde büyüdü” dedi. Ocak-Şubat’ta binek otomobil satışlarının geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 107 artarak 69 bin seviyesine ulaştığını kaydeden Uygun, aynı dönemde kendilerinin de yeni Passat ve Jetta’yla birlikte yüzde 60 büyüdüklerini söyledi. Uygun şöyle konuştu: “2011 yılının önümüzdeki dönemi için de sektörün bir sürpriz olmaz ise bu çizgide bir yön takip edeceği ve seyrinden fazla şaşmayacağı kanısındayım. Bizde yılsonu için belirlediğimiz 45 bin adetlik satış rakamına ulaşacağımızı düşünüyorum.”

Bu yıl pazardaki büyüme yüzde 10 ile sınırlı kalır

SUBARU Türkiye Genel Müdürü Toros Kardeş, 2011 yılında otomotiv pazarına ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: “Yılın başında büyümekte olan pazara karşın Merkez Bankası’nın kur politikaları karşısında çok geniş bir alanda farklı öngörüler ile yıla başlandı. Pazar, yılın ilk iki ayında geçen yılın üzerinde kuvvetli bir başlangıç yapmıştı. Ancak Merkez Bankası’nın uyguladığı para politikaları neticesinde pazarın büyümesi biraz yavaşladı. Önümüzdeki dönemde uygulamaya alınmış ve alınması muhtemel sıkılaştırıcı para politikaları ile pazarın büyümesinin yüzde 10 ile sınırlı kalacağını öngörüyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!