Business of Fashion ve Mckinsey tarafından hazırlanan, “Modanın Durumu, 2024” (The State of Fashion 2024) raporunda Trendyol, global moda endüstrisinde ezber bozan üçüncü nesil markalar arasında gösterilerek listede yer alan tek Türk şirketi oldu.
#TrendyolKüresel moda endüstrisinin 2023 yılında enflasyon ve jeopolitik gelişmelerin etkisinde zor bir yıl geçirmesi bekleniyor. Özellikle resesyonun beklendiği AB, en büyük ihracat pazarı olarak Türkiye’yi de yakından ilgilendiriyor. Sektör temsilcileri bu süreçte ihracatın olumsuz etkilenebileceğini, tüm dünyada ikinci el ve geri dönüştürülmüş ürünlerinse ön planda olacağını belirtiyor.
#ResesyonYapılan araştırmalar, anketler hem tüketicilerin hem de markaların modada sürdürülebilirlik anlayışını benimsediğini, tercihlerini bu tür ürünlerden yana kullandıklarını söylüyor. Peki, gerçekte böyle mi? Markalar üretim yaparken, tüketici satın alırken çevre dostu ürünleri mi seçiyor? Eğer öyleyse adı yeni koyulan ve sürdürülebilirlik konusunda ciddi tehdit oluşturan ‘bracketing’ kavramını nasıl açıklayacağız?
#ModaKlasik çiçek desenleri de var, içimizi açan capcanlı renkler de... Yılın en baskın modelleriyse asimetrik ve kesikli dekolteye sahip tasarımlar. Her mevsim gardıropların vazgeçilmezi olan elbiseler arasından 2022 İlkbahar/Yaz sezonunun öne çıkanlarını seçtik.
#2022 İlkbahar/Yaz Sezonu