Birleşmiş Mağazalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, TL'nin dolar karşısında değer kaybetmesine bağlı olarak kira bedelleri ve düşen kârlılık oranları nedeniyle mağazalarda başlayan sıkıntıların ve kapanma eğiliminin tüm alışveriş merkezlerine sıçrayabileceğini söyledi.
#Birleşmiş Mağazalar DerneğiMünih’te gerçekleşen Perakende Liderler Konferansı, Türk markaların yurtdışı pazarlara açılmasını masaya yatırdı. Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu “Türkiye’de deniz 3-4 yıla kadar bitecek. Yurtdışına açılmak zorundayız. 350 milyon nüfuslu yakın coğrafya avantajımız” dedi.
2 milyar Euro cirosuyla dünyanın önde gelen perakendecilerinden biri olan Mango’nun İstanbul doğumlu patronu İshak Andiç Ermay, hazır giyimde Fransız ve İtalyan hegemonyasını İspanyol markaların kırdığını belirterek, “Türk markalar dünyada patlamak üzere. Bunun olmaması için hiçbir neden yok. Dışarıya açılmaktan çekinmeyin, korkak olmayın. Gerçekten başarılı olacaksınız” dedi.