Türkiye, otomotiv sektöründe batarya üretim üssü oluyor. Aralık ayında Çinli Farasis’le fabrika kuracağını duyuran Togg’un ardından, Koç Holding-Ford ve Güney Koreli SK On ortaklığında yeni bir yatırım daha açıklandı. İki fabrika tamamlandığında Türkiye, yılda ortalama 60 gigawatsaat kapasiteli batarya hücresi üreten bir ülke olacak. Bu kapasiteyle yılda 1 milyon adet elektrikli otomobilin ihtiyacı karşılanabiliyor.
#Otomotiv30 Avrupa ülkesinin yer aldığı otomobil satışları sıralamasında 2019'da 9. sırada bulunan Türkiye, 2020 yılında 3 basamak yükselerek 6. ülke oldu. Otomobil pazarı bu dönemde tüm Avrupa'da daralırken, Türkiye satışlarını artıran tek ülke oldu.
#OtomobilAvrupa'da bu yılın ilk çeyreğinde otomobil satışları 2019'un aynı dönemine göre yüzde 26,3 azalırken, bu dönemde satışlarını artıran 3 ülkeden biri olan Türkiye, yaklaşık yüzde 45 artışla en yüksek artış oranına sahip ülke oldu.
#Otomobil SatışlarıTürkiye, eylülde otomobil satışlarında yaşadığı yüzde 67’lik kayıpla Avrupa’da 5 basamak gerileyerek 11’inci sıraya indi. Ocak-eylül toplamında ise 2 basamak düşerek 8. oldu. Türkiye’nin sıralamada daha da altlara inmesini ise Avrupa’da uygulamaya geçen yeni test yönteminin (WLTP) satışları düşürmesi engelledi. Türkiye’nin ekim ayında beklenen düşük performansın etkisiyle 11’inci sırada kalmasının bile zor olduğu belirtiliyor.
#GazetehaberleriOtomotiv Distribütörleri Derneği, Avrupa otomobil pazarı 2018 Ocak-Haziran dönemine ait verileri açıkladı. Buna göre, otomobil pazarı 2018 yılı Ocak-Haziran döneminde 2017 yılının aynı dönemine göre yüzde 2,8 artarak 8 milyon 695 bin 785 adete ulaştı.
#Otomotiv Distribütörleri DerneğiAvrupa otomotiv pazarı yılın ilk 4 ayında 2016'nın aynı dönemine göre yüzde 4,4 büyüyerek 6 milyon 301 bin 835 seviyesinde gerçekleşti. Söz konusu dönemde satışlarını artıran ilk 3 pazar yüzde 23 ile Hırvatistan, yüzde 18,5 ile Yunanistan ve yüzde 18 ile Romanya oldu.
#Otomobil Pazarı