Türkiye’nin ilk ketçap ihracatçısı Assan Foods, 30 ülkeye yaptığı ihracatını genişletiyor. Hem kendi markalarıyla hem de ‘private label’ kanalında hızla büyüyen şirket 2019’a da hızlı başladı. Dünyanın en büyük perakende devi Walmart’la Çin’deki marketlere markalı ürünleriyle giren Assan Foods, Japonya için likopeni yüksek salça üretirken, Uzakdoğu ülkelerine de vasabili sos satıyor.
#GazetehaberleriEnflasyonun yükselmesinde sembol ürünlerden oldu domates ve salça. Domatesin kilogram fiyatı bu yıl 6-10 TL’den geriye düşmedi, salçanın kilosu ise 4.75’ten 11 TL’ye yaklaştı. Aldığım bilgilere göre Ankara’da enflasyona olumsuz yansıması nedeniyle ithalat için hazırlıklar yapılıyor. Ancak sektör uzmanları ithalat yapılması durumunda üreticinin de domates ekmekten kaçacağı düşüncesinde. Çözüm ise planlı bir döneme geçişte.
#Yazarlar1998’den bu yana ketçap, mayonez, sos ve salça ürettiklerini belirten Assan Foods Genel Müdürü Hakan Koçoğlu, büyük bölümü domates kaynaklı 400’e yakın ürünleri olduğunu söyledi. Bugüne dek 40 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlatan Koçoğlu, Afrika ve Uzak Doğu’da yer baktıklarını kaydetti.
#Domates